Αρχική Επιστήμη Οι τέσσερις «φυλές» του Facebook – Εσείς σε ποια ανήκετε;

Οι τέσσερις «φυλές» του Facebook – Εσείς σε ποια ανήκετε;

0
Πηγή: AFP Relaxnews/ Tijana87/ Istock.com
Διαφήμιση

Περίπου 35 λεπτά την ημέρα αφιερώνει στο Facebook ο μέσος χρήστης, ωστόσο, όλοι όσοι χρησιμοποιούν το μέσο κοινωνικής δικτύωσης δεν έχουν τα ίδια κίνητρα.

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου Brigham Young της Γιούτα ζήτησαν από χιλιάδες χρήστες του Facebook να εξηγήσουν γιατί το χρησιμοποιούν και τι θέλουν να πετύχουν.

Όπως προέκυψε από τις απαντήσεις τους υπάρχουν τέσσερις μεγάλες κατηγορίες χρηστών:

  • οι «οικοδόμοι» σχέσεων,
  • οι «προπαγανδιστές»,
  • οι αυτοδιαφημιζόμενοι και
  • οι «ματάκηδες».

Οι «οικοδόμοι» σχέσεων είναι αυτοί που κάνουν αναρτήσεις και απαντούν στις αναρτήσεις των άλλων, με κύριο στόχο να δημιουργήσουν νέες σχέσεις ή να ενισχύσουν τις υπάρχουσες, που έχουν ήδη εκτός του κυβερνοχώρου.

Χρησιμοποιούν το Facebook ως μια προέκταση της πραγματικής ζωής, της οικογένειας και των φίλων τους.

Οι «προπαγανδιστές» χρησιμοποιούν πρωτίστως το Facebook ως μια «ντουντούκα» για να ενημερώσουν τους πάντες σχετικά με αυτό που (πιστεύουν ότι) συμβαίνει γύρω τους.

Δεν τους νοιάζει να μοιρασθούν φωτογραφίες ή προσωπικές ιστορίες τους, αλλά να διασπείρουν χρήσιμες πληροφορίες, να αναδημοσιεύσουν ειδήσεις, να πληροφορήσουν για μελλοντικές εκδηλώσεις και γενικά να κατευθύνουν την κοινή γνώμη.

Οι αυτοδιαφημιζόμενοι χρησιμοποιούν το Facebook για να προωθήσουν όχι κάποια μεγάλη ιδέα, αλλά απλούστατα τον εαυτό τους. Αναρτούν συνεχώς φωτογραφίες, βίντεο και κείμενα για να τραβήξουν την προσοχή στο άτομό τους και να χτίσουν το κατάλληλο προφίλ.

Οι «ματάκηδες» αισθάνονται όπως οι προπαγανδιστές την κοινωνική υποχρέωση να βρίσκονται στο Facebook, αλλά ο βασικός στόχος τους είναι να «κατασκοπεύουν» τι κάνουν οι άλλοι χρήστες και πώς ζουν. Σπάνια δημοσιοποιούν προσωπικές πληροφορίες για τους ίδιους, αλλά περνούν από «κόσκινο» τα προφίλ των άλλων και θέλουν να μαθαίνουν τα πάντα για εκείνους.

Φυσικά υπάρχουν πάντα και αυτοί που συνδυάζουν χαρακτηριστικά από περισσότερες κατηγορίες. 

Διαφήμιση