Αρχική Special Topics Αναζητείται τό Ὁμηρικό Ἲλιον 1ο: Ἡ πλαστογράφηση τοῦ ῾Ομήρου καί ἀπό Τούρκους!

Αναζητείται τό Ὁμηρικό Ἲλιον 1ο: Ἡ πλαστογράφηση τοῦ ῾Ομήρου καί ἀπό Τούρκους!

0
Troia Ilion
Διαφήμιση

ΝΕΑ ΕΝΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ ΜΥΘΕΥΜΑΤΩΝ: Γιατί τό Ἲλιον πού ἀπεκάλυψε ὁ Σλῆμαν δέν εἶναι τό πραγματικό Ἲλιον πού ἒχτισε ὁ Ἶλος, καί πού μᾶς περιγράφει μέ κάθε λεπτομέρεια ὁ Ὃμηρος στήν Ἰλιάδα.

Ὃταν τά μυθολογήματα γίνονται γενική πεποίθηση τῶν λαῶν, τότε εὐτελίζεται ἡ ἱστορία  ἀπό τίς παραφιλολογικές φαντασιώσεις τῶν αἰώνων, πού ἒκαναν τόν πολύ κόσμο νά γνωρίζει ὃσα δέν εἶπε ποτέ ὁ Ὃμηρος καί νά ἀγνοεῖ ὃσα εἶπε.

Κώστας Δούκας

Γράφει ο Κώστας Δούκας*     

Νομίζω ὃτι μέ τίς 24 προηγούμενες ἑνότητες περί Ὁμήρου ἐνημερώσαμε τούς καλόπιστους ἀναγνῶστες γιά τό πῶς πρέπει νά διαβάζονται ἡ Ἰλιάδα καί ἡ Ὀδύσσεια. Νά ἀνιχνεύται δηλαδή κάθε λέξη καί κάθε ἒκφραση τοῦ ποιητοῦ καί νά ἀντλοῦνται ἀσφαλῆ κατά τό δυνατόν συμπεράσματα γιά τά συγκλονιστικά γεγονότα πού ἒλαβαν χῶρα τήν μακρινή ἐκείνη ἐποχή, τά ὁποῖα ἒχουν ἐπικαλυφθεῖ μέ κονιορτό μυθολογημάτων, κατά τρόπο πού νά μή γνωρίζει κανείς τί νά πιστέψει. Τά ἂρθρα αὐτά στηρίχθηκαν κυρίως στά ὁμηρικά ἒπη πού ἒχομε στά χέρια μας, ἒστω καί στήν νεωτέρα Ίωνική ἢ Ἐπική διάλεκτο, γιά νά ἐπισημάνουμε τά ἑξῆς συνοπτικῶς διαλύοντας πλάνες αἰώνων:

  • Ὁ Ὀδυσσέας ἒζησε στήν ἐποχή τοῦ Μινωικοῦ πολιτισμοῦ, πού ἀρχίζει τό 3.000 π.Χ. Τό ὁμολογεῖ στήν Πηνελόπη ὁ Ὀδυσσέας χωρίς αὐτή νά ἐκπλήσσεται.
  • Ἡ Ὁμηρική Ἰθάκη εἶναι ἡ Λευκάδα.
  • Τό ἀνάκτορο τοῦ Ὀδυσσέα ἦταν παραλιακό, τά ἐρείπια τοῦ ὁποίου ἀποκαλύφθηκαν ἀπό τόν Γουλιέλμο Ντέρπφελντ.
  • Ὁ Ὃμηρος φαίνεται νά ἀγνοεῖ τήν ἒκρηξη τοῦ ἡφαιστείου τῆς Θήρας πού συνέβη περίπου τό 1600 π.Χ., διότι αὐτός ἒζησε σέ πολύ παλαιότερες ἐποχές, γύρω στό 3.000 π.Χ. σύμφωνα μέ τόν Ἀριστοτέλη
  • Τά ἒπη δέν ἐγράφησαν τόν 7ο ἢ 8ο αἰῶνα, ἀλλά μετεγράφησαν στούς αἰῶνες αὐτούς.
  • Ἡ Φαιστός ἦταν παραλιακή πόλη στήν πανάρχαια ἐποχή τοῦ Ὁμήρου.
  • Ὃμηρος δέν εἶναι ὂνομα, ἀλλά ψευδώνυμο, γι᾽αὐτό χάθηκαν τά ἲχνη του στούς αἰῶνες. Τό ρῆμα ὁμηρέω ἀναφέρεται στήν Ὀδύσσεια.
  • Ὁ Ὃμηρος δέν ἦταν τυφλός, ἀλλά ἀπεναντίας, ἦταν ὀξυδερκής καί αὐτόπτης μάρτυς τῶν γεγονότων τοῦ Τρωικοῦ πολέμου.
  • Ὁ Ὃμηρος ἦταν ὁ ἲδιος ὁ Ὀδυσσέας, ὃπως προκύπτει ἀπό πολλές περικοπές τῆς Ἰλιάδος καί τῆς Ὀδύσσειας.

Ή άλλη μεγάλη πλάνη 

Ὑπάρχει ὃμως καί μία ἂλλη μεγάλη πλάνη. Τό Ἲλιον πού ἀπεκάλυψε ὁ Σλῆμαν δέν εἶναι τό πραγματικό Ἲλιον πού ἒχτισε ὁ Ἶλος, καί πού μᾶς περιγράφει μέ κάθε λεπτομέρεια ὁ Ὃμηρος στήν Ἰλιάδα. Μέ αὐτή τήν ἑνότητα πού εἶναι πολύ σοβαρή, θά ἀσχοληθοῦμε στά ἐπόμενα ἐμπεριστατωμένα ἂρθρα, πού θά συνοδεύονται ἀπό ἠχηρές ἀποδείξεις ἀντλούμενες τόσο ἀπό τά ὁμηρικά ἒπη, ὃσο καί ἀπό τίς σύγχρονες ἀνακαλύψεις τῆς ἐπιστήμης. Διότι ἂν ἀφεθοῦν ὃλα τά θρυλούμενα νά κυλίονται χωρίς ἀντίλογο καί νά πιστεύεται ὃτι τό Ἲλιον βρίσκεται στό Χισαρλίκ, τότε δέν εἶναι καθόλου παράδοξο πού οἱ Τοῦρκοι πλαστογραφοῦν τόν Ὃμηρο υἱοθετῶντας  ἂγνωστης ἐτυμολογίας ἀρχαιοελληνικά ὀνόματα καί τοπωνύμια καί, παραφράζοντας τήν Ἰλιάδα καί τήν Ὀδύσσεια, μᾶς…πληροφοροῦν ὃτι τό προσφιλές τουρκικό ὂνομα Ὀμάρ σημαίνει Ὃμηρος, ὁ Ἀπόλλων εἶναι ὁ Ἂλπ Ὀγλάν (τό παιδί τοῦ βουνοῦ), ὁ Ἀγαμέμνων εἶναι ὁ Ἀγά Μενούν (ὁ εὐχαριστημένος ἀγάς), ἡ Τροία-τρωικός σημαίνει Τοῦρκος, καί διάφορα ἂλλα εὐτράπελα, κατάλληλα γιά τήν τουριστική φαρέτρα τῆς Τουρκίας.

Καί φυσικά ἒχουν κατασκευάσει στό Χισαρλίκ τῆς Μ. Ἀσίας ἓνα ὑπερμεγέθες κακότεχνο ξύλινο ἂλογο, πού τό παρουσιάζουν ὡς δούρειο ἳππο, στήν προσπάθειά τους νά δημιουργήσουν μέ τό στανιό φυλετική συγγένεια μέ  τήν Ὁμηρική ἐποχή.

Ἐνῶ οἱ ὑποτιθέμενοι σήμερα  Τοῦρκοι τῆς Μ. Ἀσίας εἶναι τουρκοφωνήσαντες καί ἐξισλαμισθέντες Μικρασιάτες, πλήν ὃμως γενίτσαροι. Γι᾽αὐτό καί δέν ὑπάρχει καμμία ἀνθρωπολογική διαφορά μεταξύ Ἑλλήνων καί Τούρκων. Οὒτε γονιδιακή διαφορά στό DNA τῶν δύο λαῶν.

Jegin Xan

Οἱ πατριές τοῦ Τζεγκίς Χάν

Οἱ πρῶτοι Τοῦρκοι πού ἦλθαν στό Βυζάντιο ὡς ὁροφύλακες ἦσαν ἐπήλυδες, κάποιες δυσαρετρημένες πατριές τοῦ Τζεγκίς Χάν. Οἱ γνωστοί Ὀσμανίδες καί Σελτζουκίδες, πού ἀριθμοῦσαν τότε συμμορίες 2 ἓως 5 χιλιάδων ψυχῶν. Στόν Βαλκανομικρασιατικό χῶρο δέν ὑπάρχει σήμερα οὒτε ἓνας φυσικός ἀπόγονος τῶν ἐπήλυδων Τούρκων. Ἒχουν ἀπορροφηθεῖ πρό αἰώνων φυλετικῶς βάσει τῶν νόμων τῆς ἐνδογαμίας καί τῆς συμμετρίας (Βλέπε καί σύγγραμμα τοῦ στρατηγοῦ Ξ. Λίβα “Ἡ Αἰγηΐς κοιτίς τῶν Ἀρίων καί τοῦ Ἑλληνισμοῦ”).

Αὐτά ὡς πρός τήν πλαστογράφηση τοῦ ῾Ομήρου ἀπό τούς Τούρκους. Μέσα στά πλαίσια τῆς παραπληροφόρησης ἐντάσσεται καί τό θέμα τῆς Ὁμηρικῆς Τροίας, πού ἐν ὀλίγοις ἒχει ὡς ἑξῆς:

  • Εἶναι γνωστό ὃτι ὁ Σλῆμαν, πού δέν ἦταν ἀρχαιολόγος ἀλλά ἒμπορος, ὑπῆρξε ὁ ἂνθρωπος πού ἒκανε γνωστό σέ ὃλο τόν κόσμο ὃτι ὁ Τρωικός πόλεμος ἦταν πραγματικότητα, ἀποκαλύπτοντας τά ἐρείπια τῆς Τροίας τοῦ Πριάμου.
  • Ἀρχαιολόγος στό ἒργο του ὑπῆρξε ὁ πολύς Γουλιέλμος Ντέρπφελντ. Οἱ ἀνασκαφές ἒγιναν στήν περιοχή Χισαρλίκ, πού στήν τουρκική γλῶσσα σημαίνει φρούριο. Τό σπουδαῖο ἒργο τοῦ Σλῆμαν συνέχισε ὁ φιλέλληνας ἀρχαιολόγος Κάρλ Μπλέγκεν ἀπό τό 1932 ἓως τό 1938. Ἒκτοτε χύθηκε πολλή μελάνη ἀπό ξένους κυρίως μελετητές γιά τήν ἀνάλυση τῶν ἱστορικῶν περιόδων ἐξέλιξης τῆς Τροίας.
  • Εἶναι τόσες πολλές οἱ μελέτες γύρω ἀπό τό ἀρχαῖο Ἲλιον, ὣστε ὃποιος θελήσει νά ἐνημερωθεῖ, θά δοκιμάσει μεγάλη σύγχυση. Θά προσπαθήσω στά ἂρθρα πού θά ἀκολουθήσουν νά συμπυκνώσω  κατά τό δυνατόν τά πράγματα, διότι καί στό καίριο αὐτό ζήτημα ὑπάρχει σύγχυση, πού συνδέεται ἂμεσα μέ τήν ἐποχή κατά τήν ὁποία ἒγινε ὁ Τρωικός πόλεμος καί τήν ἐποχή πού ἒζησε καί ἒγραψε ὁ Ὃμηρος.
  • Καί σήμερα ἀκόμη, μετά ἀπό τόσες μελέτες ἐπιστημόνων, ὑπάρχει ἀμφισβήτηση ἂν τό Ἲλιον τοῦ λοφίσκου, ἢ μᾶλλον γηλόφου Χισαρλίκ εἶναι πράγματι τό Ὁμηρικό Ἶλιον.
ΑΛΛΕΠΑΛΛΗΛΕΣ ΠΟΛΕΙΣ Η ΜΙΑ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΑΛΛΗ

Ἀπό τίς ἀνασκαφές Ντέρπφελντ καί Μπλέγκεν προέκυψε ὃτι στό Χισαρλίκ ὑπῆρχαν τουλάχιστον 9 πόλεις κτισμένες ἡ μία πάνω στήν ἂλλη σ᾽αὐτή τήν τοποθεσία. Ἡ πρώτη πόλη χρονολογήθηκε στό 3.000 π.Χ. Κατά τήν ὓστερη ἐποχή τοῦ χαλκοῦ στήν θέση αὐτή φαίνεται νά ὑπῆρξε μία εὐημερούσα ἐμπορική πόλη. Οἱ προαναφερθέντες  δύο ἀρχαιολόγοι, πού εἶναι κορυφαῖοι στή εἰδικότητά τους, θεώρησαν ὃτι ἡ πόλις 7Α εἶναι τό  Ἲλιον τοῦ Πριάμου. Καθώς ἡ ἐπικρατοῦσα ἂποψη τοποθετεῖ τήν χρονολογία διεξαγωγῆς τοῦ Τρωικοῦ πολέμου γύρω στό 1230 π.Χ., ἡ ὁρισθεῖσα πόλις 7Α ὡς Τροία τοῦ Πριάμου, ὃπου καί βρέθηκε ὁ περίφημος θησαυρός τοῦ Πριάμου, ἀπέχει χρονικά ἀπό τήν πρώτη πόλη περί τά 1800 χρόνια.

Εἶναι ὃμως, πράγματι, αὐτή ἡ πόλη τῆς Τροίας; Διότι ἂλλα μᾶς λέει ὁ Ὃμηρος, ὃτι δηλαδή κάτω ἀπό τό Ἶλιον τοῦ Ἲλου δέν  πρέπει  νά ὑπάρχει καμμία ἂλλη πόλη.

Καί οἱ ἀρχαιολόγοι βρῆκαν ἑπτά. Ὁπότε μήπως καί ὁ περίφημος θησαυρός τοῦ Πριάμου ἦταν ἂνθρακες; Καί ἀνῆκε ἁπλῶς σέ ἂλλον πολύ μεταγενέστερο βασιλέα; Διότι ὁ Ὃμηρος ἀναφέρει ὃτι ἡ Τροία ἦταν πολύχρυση, ἀλλά ὃταν ὁ δεκαετής πόλεμος τελειώνει, τά τελευταῖα 10 τάλαντα χρυσοῦ προσφέρει ὁ Πρίαμος στόν Ἀχιλλέα γιά νά τοῦ παραδώσει τό νεκρό σῶμα τοῦ Ἓκτορος νά τό κάψει μέ γενικό πένθος τῶν Τρώων καί τῶν τανυπέπλων Τρωάδων.

Αὐτό τό πολύπλοκο ἀλλά καί συναρπαστικό θέμα θά ἀναπτύξω στά ἑπόμενα ἂρθρα, συγκρίνοντας τίς ἀρχαιολογικές ἀνακαλύψεις τῶν Μπλέγκεν καί Ντέρπφελντ μέ τίς πληροφορίες τοῦ ῾Ομήρου πού ἒπρεπε ὁπωσδήποτε νά εἶχαν ληφθεῖ ὑπ᾽ὂψιν.

 

Tέλος 1ου Μέρους/Το άρθρο συνεχίζεται.Δείτε  προηγούμενα σχετικά άρθρα εδώ 

 

Κώστας Δούκας

*Ο Κώστας Δούκας είναι δημοσιογράφος  (μέλος της ΕΣΗΕΑ) ειδικευμένος στο ναυτιλιακό ρεπορτάζ, ερευνητής και συγγραφέας (μέλος της Εταιρίας Ελλήνων Λογοτεχνών). Ασχολείται επί 40ετία με την ομηρική γραμματεία. Έχει μεταφράσει την Ιλιάδα και την Οδύσσεια σε πεζό λόγο και, τελευταία, σε έμμετρο μετά σχολίων, με την διάσωση του 80% των λέξεων του Ομήρου. Όλα τα άρθρα του ιδίου εδώ.

Διαφήμιση