Την στρατηγική εφαρμογή και το επενδυτικό σχέδιο για την ελληνική σιδηροδρομική υποδομή, με βάση τη σύμβαση που υπεγράφη, σήμερα Πέμπτη, στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, από τον αρμόδιο υπουργό Χρήστο Σταϊκούρα και τον αντιπρόεδρο της ΕΤΕπ, Ιωάννη Τσακίρη στηρίζει η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ).
Ο κ. Σταϊκούρας περιέγραψε τους στόχους του έργου που θα υποστηρίξει η ΕΤΕπ και οι οποίοι συνοψίζονται στα εξής:
⦁ 2ον. Η κατάρτιση ενός βραχυπρόθεσμου / μεσοπρόθεσμου (2024-2034) σχεδίου δράσης για την υλοποίηση έργων προτεραιότητας.
⦁ 3ον. Η κατάρτιση μιας χρηματοδοτικής προσέγγισης που θα διασφαλίζει την αποδοτική και αποτελεσματική υλοποίηση του σχεδίου.
Ο υπουργός αναφέρθηκε στις προτεραιότητες της κυβέρνησης για το έργο, οι οποίες συνοψίζονται:
1ον. Στην ολοκλήρωση του κύριου διαδρόμου ΠΑΘΕΠ (μέρος του ΔΕΔ-Μ),
2ον. Στην υλοποίηση σιδηροδρομικών συνδέσεων με λιμάνια και βιομηχανικές ζώνες.
3ον. Στη διευκόλυνση των διασυνοριακών συνδέσεων με την Ευρώπη.
«Διαμορφώνουμε, ουσιαστικά, ένα πρότυπο για την παραγωγή έργων», όπως είπε, τα οποία θα είναι:
⦁ Καλά ανεπτυγμένα, συνδέοντας όλους τους κρίσιμους κόμβους μεταξύ τους (αστικά κέντρα, διασυνοριακές συνδέσεις, λιμάνια, εμπορευματικά κέντρα).
⦁ Άρτια προετοιμασμένα.
⦁ Υποστηριζόμενα από μια εφικτή και βιώσιμη στρατηγική χρηματοδότησης.
«Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, με την υψηλή τεχνογνωσία και την εμπειρία της θα παράσχει, άνευ ανταλλάγματος, στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και κατ’ επέκταση στους Σιδηρόδρομους Ελλάδας, ένα συνεκτικό στρατηγικό και επιχειρηματικό σχέδιο, το οποίο θα αποτελέσει έναν πολύτιμο οδηγό στην οργανωτική προσπάθεια του νέου φορέα», δήλωσε ο κ. Σταϊκούρας. Τόνισε επιπλέον ότι, «αξιοποιώντας την προσφορά τεχνογνωσίας από την ΕΤΕπ, δημιουργούμε ένα σωστό και ορθολογικό πλαίσιο, επάνω στο οποίο θα στηριχθεί αυτή η κρίσιμη μεταρρύθμιση του σιδηροδρομικού τομέα».
Στο πλαίσιο της τοποθέτησής του, ο Αντιπρόεδρος της ΕΤΕπ, Ιωάννης Τσακίρης δήλωσε:
«Οι συμβουλευτικές υπηρεσίες της ΕΤΕπ αναμένεται τα επόμενα χρόνια να παρέχουν στην ελληνική κυβέρνηση την απαραίτητη τεχνική εμπειρογνωμοσύνη για την εφαρμογή μακροπρόθεσμων στρατηγικών, που θα βοηθήσουν το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας να είναι ασφαλές και ανταγωνιστικό. Συμβάλλοντας έτσι, όχι μόνο στην εν γένει οικονομική ανάπτυξη της χώρας, αλλά ανοίγοντας και τον δρόμο για την ανάπτυξη των υποδομών την επόμενη δεκαετία».