Το ανανεωμένο πρώην Athens Hilton, εκτός από εμβληματικό τουριστικό τοπόσημο με νέα λειτουργική φυσιογνωμία, αποκτά και νέο όνομα. “The Ilisian”είναι το όνομα του νέου πολυδιάστατου προορισμού της Αθήνας στο πρώην Hilton που θα περιλαμβάνει φιλοξενία, κατοικία, εστιατόρια, χώρους άθλησης και ευεξίας.
Σύνταξη:Αγγελική Γυπάκη
To όνομα The Ilisian, είναι εμπνευσμένο από τον ιστορικό ποταμό Ιλισό καθώς και από τη γειτονιά των Ιλισίων όπου έιναι χωροθετημένο από το 1963, οπότε και πρωτολειτούργησε ως Hilton με τις προσόψεις του κτιρίου φιλοτεχνημένες από τον σπουδαίο Γιάννη Μόραλη. Για σχεδόν 58 χρόνια είχε φιλοξενήσει επισκέπτες από όλο τον κόσμο, μέλη βασιλικών οικογενειών και εκπροσώπους του επιχειρηματικού κόσμου, δίνοντας ακόμη και το όνομά του στη γύρω περιοχή.Αυτά μέχρι τις 31/12/2022 που έκλεισε για να ανοίξει το νέο κεφάλαιο στην ιστορία του.
Τα αποκαλυπτήρια του «The Ilisian», στη θέση του πρώην Hilton της Αθήνας έγιναν από τον κ. Αχιλλέα Κωνσταντακόπουλο πρόεδρο της ΤΕΜΕΣ Α.Ε. (βασικό μέτοχο μαζί με το Olayan Group της Ιονική Ξενοδοχειακή, ιδιοκτήτριας του εμβληματικού ακινήτου της λ. Βασιλίσσης Σοφίας) παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη αλλά και πλήθος εκπροσώπων της πολιτικής και των επιχειρήσεων.
Συνδυάζει ξενοδοχείο Conrad και κατοικίες Waldorf Astoria με γαστρονομία, ψυχαγωγία και ευεξία, που θα ενισχύσουν τον τουρισμό και την επιχειρηματικότητα της ελληνικής πρωτεύουσας. Είναι ο νέος προορισμός- οικοσύστημα πολλαπλών χρήσεων και εμπειριών, που δημιουργεί η Ionian Hotel Enterprises, στο χώρο του Hilton Athens.
Το The Ilisian επιδιώκει να συνδέσει σύγχρονες διεθνείς τάσεις με την κληρονομιά της πόλης, δημιουργώντας έναν τόπο συνάντησης για τους Αθηναίους και τους επισκέπτες.Στόχος του The Ilisian είναι να εκφράσει τον κοσμοπολίτικο χαρακτήρα που είναι μέρος της ταυτότητας του κτιρίου, προσφέροντας ταυτόχρονα, εμπειρίες της αυθεντικής, μοντέρνας Αθήνας. Με σεβασμό στην πολιτιστική ταυτότητα της πόλης.
Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, αναφέροντας στην ομιλία του: «Το The Ilisian μετατρέπεται σε μία γέφυρα που ενώνει το παρόν με το παρελθόν, οδηγώντας συνολικά και την πρωτεύουσα σε ένα πιο ελπιδοφόρο μέλλον. Στο όραμα για μία Αθήνα φιλόξενη και επισκέψιμη 12 μήνες το χρόνο έρχεται να συνδράμει αυτή η πολύ σημαντική επένδυση. Η σύγχρονη λειτουργία του θα ξαναγίνει και αυτή με τον τρόπο της ένα μέρος της νέας εικόνας μιας χώρας που έχει ξανά νέους και μεγάλους ορίζοντες. Με τη φροντίδα της πολιτείας, αλλά και την οραματική ματιά μιας υγιούς επιχειρηματικότητας, που με τη σειρά της εμπιστεύεται αυτή τη χώρα η οποία αλλάζει».
Την παρουσίαση του νέου προορισμού έκανε ο Πρόεδρος της TEMEΣ Α.Ε. Αχιλλέας Β. Κωνσταντακόπουλος, ο οποίος σημείωσε σχετικά: «Με μεγάλο σεβασμό στη μοναδική ιστορία αυτού του εμβληματικού κτιρίου, αισθανόμαστε την ευθύνη της αναγέννησής του, ώστε να συνεχίσει να αποτελεί έναν αγαπημένο προορισμό, δημιουργώντας αναμνήσεις για μια ζωή. Φιλοδοξία μας είναι να αποτελέσει ένα σημείο συνάντησης και έμπνευσης όπου οι διεθνείς επιρροές δένουν αρμονικά με τον τοπικό του χαρακτήρα».
Εκ μέρους της Hilton, ο Dino Michael, Senior Vice President & Global Category Head, Luxury Brands, μίλησε για την άφιξη των πολυτελών brands της Hilton στην Ελλάδα: «Η Hilton έχει παρουσία στην Αθήνα για περισσότερες από έξι δεκαετίες, και είμαστε πολύ περήφανοι για την εξέλιξη ενός τόσο σημαντικού τοπόσημου, στον χώρο του εμβληματικού πρώην Hilton Athens. Η πόλη είναι ένας ιδανικός προορισμός για τον σύγχρονο ταξιδιώτη που αναζητεί την πολυτέλεια, καθώς διαθέτει μοναδικό πολιτισμό και πλούσια ιστορία – και η εκπληκτική τοποθεσία του κτιρίου με θέα την Ακρόπολη δένει αρμονικά με τον σύγχρονο πολυτελή σχεδιασμό του. Είμαστε ενθουσιασμένοι που θα υποδεχθούμε τους επισκέπτες του τον επόμενο χρόνο».
Επένδυση 340 εκατ.ευρώ
Η μεταμορφωση του Hilton σε The Ilisian έγινε με μελέτη του Πανεπιστημίου Πειραιώς, που εκπόνησε το Τμήμα Τουριστικών Σπουδών.
Ο Καθηγητής Νικόλαος Γεωργόπουλος, ανέδειξε την οικονομική και κοινωνική επίδραση του νέου προορισμού, παρουσιάζοντας τα αποτελέσματα της σχετικής μελέτης,σύμφωνα με την οποία, η συνολική επίδραση του The Ilisian μέχρι και την πρώτη 5ετία λειτουργίας του θα ξεπεράσει το 1,25 δις ευρώ.
Πρόκειται για μια στρατηγική επένδυση που θα ξεπεράσει τα 340 εκατ. ευρώ μαζί με την αρχική επένδυση για την εξαγορά του κτιρίου.
Ιδιαίτερα σημαντική είναι και η επίδραση στην απασχόληση, καθώς έχουν δημιουργηθεί περισσότερες από 800 άμεσες θέσεις εργασίας κατά την κατασκευαστική περίοδο, ενώ κατά τη λειτουργία του θα απασχοληθούν άμεσα έως και 800 εργαζόμενοι (3 φορές περισσότερες θέσεις από την προηγούμενη λειτουργία ως ξενοδοχείο)..
Η πολλαπλασιαστική επίδραση προορισμού από την κατασκευή έως και τα πρώτα 5 χρόνια, είναι 450 εκατ. ευρώ ως επίδραση κατασκευαστικών εργασιών, 749 εκατ. ευρώ ως επίδραση διαμονής, κι επιπλέον 75 εκατ. η επίδραση της εμπορικής δραστηριότητας..
Το μοντέλο ανάπτυξης του νέου προορισμού αποτελεί παράδειγμα για νέες επενδύσεις σε έργα μικτής χρήσης. Με τις συγκεκριμένες επενδύσεις βελτιώνεται αισθητά η ποιότητα ζωής των κατοίκων, οι υποδομές αναβαθμίζονται, ενώ και η ίδια περιοχή των Ιλισίων προβάλεται ιδιαιτέρως.
Η νέα φυσιογνωμία
Το νέο ξενοδοχείο Conrad Athens αποκτά για πρώτη φορά παρουσία στην Ελλάδα και θα περιλαμβάνει 278 δωμάτια και σουίτες με μοναδική θέα στην Αθήνα, καθώς και μία mega σουίτα 400 τ.μ.
Αναπτύσσονται επίσης 18 ιδιωτικές κατοικίες Conrad Residences καθώς και 37 κατοικίες Waldorf Astoria Residences, στους υψηλότερους ορόφους του κτιρίου. Στο The Ilisian θα υπάρχουν επίσης μια σύγχρονη λέσχη μελών, πολλαπλά εστιατόρια, επιλεγμένα καταστήματα, συνεδριακές εγκαταστάσεις, καθώς και χώροι άθλησης και ευεξίας, σε συνεργασία με κορυφαία ελληνικά και διεθνή brands. Εκτός από την εντυπωσιακή θέα στην Ακρόπολη, επισκέπτες και κάτοικοι θα απολαμβάνουν μοναδικές παροχές, όπως τη μεγαλύτερη εξωτερική πισίνα στο κέντρο της πόλης, καθώς και έναν υπερυψωμένο κήπο με υπαίθριο χώρο άθλησης.
Στόχος του The Ilisian είναι η δημιουργία προστιθέμενης αξίας στην περιοχή, την τοπική οικονομία και στην Αθήνα.
Με βάση την έρευνα που έχει διενεργήσει το Πανεπιστήμιο Πειραιώς τον Μάιο του 2024, η μεταμόρφωση του κτιρίου σε έναν προορισμό που συνδυάζει τοπικά και διεθνή concepts αναβαθμίζει την Αθήνα σε μια διεθνή μητρόπολη που θα προσελκύσει νέες επενδύσεις και ανάπτυξη σύγχρονων πολυχώρων με διεθνή πρότυπα. Ο νέος προορισμός πόλης θα αυξήσει το μέσο εισόδημα των κατοίκων της περιοχής καθώς θα βελτιώσει την ασφάλεια και τις υποδομές.
Συντονίστριες της εκδήλωσης ήταν η Έλλη Χατζιώτη, πρώην Διευθύντρια Δημοσίων Σχέσεων του Hilton Athens για πάνω από 30 χρόνια και η Isabelle Kountoure, Style Director στους Financial Times – HTSI.