Αρχική Ειδήσεις Νεκρός ένας ακόμη πληροφοριοδότης της Boeing-Προβληματισμός για τα ελαττώματα στα 737 Max.

Νεκρός ένας ακόμη πληροφοριοδότης της Boeing-Προβληματισμός για τα ελαττώματα στα 737 Max.

Αιφνιδίως πέθανε στα 45 του ο πρώην ελεγκτής ποιότητας της Boeing, Joshua Dean, αφού πρώτα είχε εκφράσει ανοιχτά ότι τα  Boeing 737 Max έχουν ελαττώματα · Πρόκειται για τον δεύτερο- μέσα σε λίγους μήνες- θάνατο πληροφοριοδότη της Boeing, με τις ομοσπονδιακές αρχές των ΗΠΑ να διερευνούν την εταιρία, καθώς πληθαίνουν οι καταγγελίες για προβλήματα στην κατασκευή των μοντέλων!

0
Boeing 737MAX
Διαφήμιση

 

Ο Joshua Dean, πρώην ελεγκτής ποιότητας σε βασικό προμηθευτή της Boeing ήταν ο πληροφοριοδότης που εξέφρασε ανησυχίες για ακατάλληλες τρύπες στην άτρακτο των αεριωθούμενων 737 Max, και πέθανε αιφνιδίως στα 45 του από βακτηριακή λοίμωξη πριν από λίγες μέρες, όπως ανακοίνωσε η οικογένειά του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Ο Dean έθετε ζητήματα ποιότητας στην κατασκευή του 737 Max και ήταν ένας από τους πρώτους που επισήμαναν δυνητικά επικίνδυνα ελαττώματα με 737 jet Max στην Spirit AeroSystems, έναν σημαντικό προμηθευτή της Boeing που αποκλείστηκε από τον κατασκευαστή αεροπλάνων το 2005.

Τώρα οι ομοσπονδιακοί ερευνητές εξετάζουν πιο προσεκτικά το Spirit και την Boeing για να καταλάβουν τι πήγε στραβά με το πάνελ της πόρτας που έσκασε σε ένα Boeing 737 Max 9 της Alaska Airlines στον αέρα τον Ιανουάριο.

Boeing 737 MAX

 

Πληροφοριοδότης για Boeing: “Το 787 Dreamliner είναι προβληματικό, θέλω να αποτραπούν συντριβές”

Τα αεροπλάνα 787 Dreamliner της Boeing, τα οποία τέθηκαν σε λειτουργία το 2011, θα μπορούσαν να έχουν διάρκεια ζωής 50 ετών, ωστόσο ο πληροφοριοδότης ισχυρίζεται ότι κενά στα κατασκευασμένα μέρη της ατράκτου προκαλούν φθορά, μειώνοντας δραστικά τη διάρκεια ζωής του.

Οι ομοσπονδιακές αρχές των ΗΠΑ ανακοίνωσαν ότι διερευνούν την Boeing, αφού ένας πληροφοριοδότης εξέφρασε επανειλημμένα ανησυχίες για δύο μοντέλα ευρείας ατράκτου και ισχυρίστηκε ότι η εταιρεία ανταπέδωσε εναντίον του.

Ο πληροφοριοδότης Sam Salehpour, μηχανικός της Boeing, ισχυρίζεται ότι η Boeing έκανε “συντομεύσεις” κατά την κατασκευή των αεριωθούμενων αεροσκαφών 777 και 787 Dreamliner και ότι οι κίνδυνοι θα μπορούσαν να γίνουν καταστροφικοί καθώς τα αεροπλάνα γερνούν. Οι “New York Times” ήταν η πρώτη εφημερίδα που ανέφερε την καταγγελία του πληροφοριοδότη.

Η επίσημη καταγγελία του στην Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας (FAA) που κατατέθηκε τον Ιανουάριο και δημοσιοποιήθηκε την περασμένη Τρίτη, δεν αφορά συγκεκριμένα το νεότερο τζετ 737 Max που έχει καθηλωθεί δύο φορές από την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας.

Ο Salehpour είπε την Τρίτη ότι η καταγγελία του εγείρει “δύο ζητήματα ποιότητας που μπορεί να μειώσουν δραματικά τη διάρκεια ζωής των αεροπλάνων”.

“Το κάνω αυτό όχι επειδή θέλω να αποτύχει η Boeing, αλλά επειδή θέλω να πετύχει και να αποτρέψει τις συντριβές”, είπε ο Salehpour σε δημοσιογράφους σε τηλεδιάσκεψη την Τρίτη. “Η αλήθεια είναι ότι η Boeing δεν μπορεί να συνεχίσει όπως είναι. Πρέπει να γίνει λίγο καλύτερα, νομίζω”.

Η FAA πήρε συνέντευξη από τον Salehpour στο πλαίσιο της έρευνάς της, δήλωσε η δικηγόρος του Lisa Banks. Η FAA είπε ότι διερευνά όλες τις καταγγελίες. “Η εθελοντική αναφορά χωρίς φόβο αντιποίνων είναι ένα κρίσιμο στοιχείο για την ασφάλεια της αεροπορίας”, ανέφερε η FAA. “Ενθαρρύνουμε σθεναρά όλους στον κλάδο των αερομεταφορών να μοιράζονται πληροφορίες”.

Μια υποεπιτροπή της Γερουσίας θα εξετάσει επίσης τις ανησυχίες σε ακρόαση την επόμενη εβδομάδα.

“Είμαστε απόλυτα σίγουροι για την ασφάλεια και την ανθεκτικότητα της ‘οικογένειας’ 777”, ανέφερε η Boeing σε δήλωση την Τετάρτη. “Αυτοί οι ισχυρισμοί είναι ανακριβείς”, αμφισβητώντας τις ανησυχίες του Salehpour για το 787. “Αυτοί οι ισχυρισμοί σχετικά με τη δομική ακεραιότητα του 787 είναι ανακριβείς και δεν αντιπροσωπεύουν το ολοκληρωμένο έργο που έχει κάνει η Boeing για να διασφαλίσει την ποιότητα και τη μακροπρόθεσμη ασφάλεια του αεροσκάφους”, ανέφερε η εταιρεία σε σχετική δήλωση.

Κενά στο Dreamliner

Τα αεροπλάνα 787 Dreamliner της Boeing, τα οποία τέθηκαν σε λειτουργία το 2011, θα μπορούσαν να έχουν διάρκεια ζωής 50 ετών – περίπου 44.000 πτήσεις το καθένα, λέει η εταιρεία.
Ωστόσο, η καταγγελία του Salehpour ισχυρίζεται ότι τα πληρώματα που συναρμολογούσαν το αεροπλάνο δεν κατάφεραν να καλύψουν σωστά τα μικροσκοπικά κενά όταν συνέδεαν χωριστά κατασκευασμένα μέρη της ατράκτου. Αυτό προκαλεί μεγαλύτερη φθορά στο αεροπλάνο, μειώνοντας τη διάρκεια ζωής του, προκαλώντας “καταστροφική” αποτυχία, ισχυρίστηκαν οι δικηγόροι του Salehpour.

Οι ισχυρισμοί αυτοί δεν είναι εντελώς νέοι: Για σχεδόν δύο χρόνια, ξεκινώντας από το 2021, η FAA και η Boeing σταμάτησαν τις παραδόσεις των νέων Dreamliners ενώ εξέταζαν τα κενά. Η Boeing είπε ότι έκανε αλλαγές στη διαδικασία κατασκευής της και τελικά οι παραδόσεις ξανάρχισαν. “Ενσωματώσαμε την επιθεώρηση και επαλήθευση σύνδεσης στο σύστημα παραγωγής μας, έτσι ώστε τα αεροπλάνα που βγαίνουν από τη γραμμή παραγωγής να πληρούν αυτές τις προδιαγραφές”, δήλωσε η Boeing.

Τα 787 Dreamliners δεν ήταν καθηλωμένα, αλλά η FAA διερεύνησε δύο φορές ερωτήσεις σχετικά με τον ποιοτικό έλεγχο κατά τη διαδικασία συναρμολόγησης του τζετ. Η εταιρεία υποστήριξε ότι τα αεροπλάνα ήταν και είναι ασφαλή να πετάξουν.

Διαφήμιση