Αρχική Special Topics NASA: Τι ανακάλυψαν οι εθελοντές της για τη δραστηριότητα 15 αστεροειδών

NASA: Τι ανακάλυψαν οι εθελοντές της για τη δραστηριότητα 15 αστεροειδών

Νέα δεδομένα και ανατροπή σε προηγούμενες υποθέσεις για το ηλιακό σύστημα δημιουργεί η σημαντική ανακάλυψη, που έκαναν εθελοντές της NASA, καθώς εντόπισαν δραστηριότητα σε 15 αστεροειδείς.

Αστεροειδής 6478 Gault
Το Hubble Space Telescope φωτογράφησε τον αστεροειδή 6478 Gault και τις δύο ουρές του.

Αυτοί οι σπάνιοι αστεροειδείς, που παρουσιάζουν ουρές σαν κομήτες αναγνωρίστηκαν μέσω του έργου Active Asteroids από τους εθελοντές της NASA.

Πρόκειται για ένα “project” της NASA που συγκέντρωσε περισσότερους από 8.000 εθελοντές που εξέτασαν σχολαστικά 430.000 εικόνες. Πρόκειται για εικόνες που τραβήχτηκαν από κάμερα τοποθετημένη στο τηλεσκόπιο Victor M. Blanco στη Χιλή.

Επιπλέον, ο εντοπισμός ενεργών αστεροειδών μπορεί να προσφέρει πρακτικά οφέλη για μελλοντικές προσπάθειες εξερεύνησης του διαστήματος. Οι ίδιοι πάγοι που είναι υπεύθυνοι για τη δημιουργία ουρών που μοιάζουν με κομήτες θα μπορούσαν ενδεχομένως να χρησιμεύσουν ως πόροι για την τροφοδοσία πυραύλων ή την παροχή αναπνεύσιμου αέρα, αυξάνοντας έτσι τις δυνατότητές μας να βαδίσουμε βαθύτερα στο διάστημα.

Εθελοντές όπως ο Virgilio Gonano από το Ούντινε της Ιταλίας, εκφράζουν τη χαρά τους που είναι μέρος αυτής της ανακάλυψης και τονίζουν τις συλλογικές προσπάθειες της ομάδας.

Αστεροειδής 6478 Gault - 2019 03 26
Ο 6478 Gault βρίσκεται στο κέντρο της εικόνας (μέσα στο μοβ κυκλάκι).

Τι είναι το έργο Active Asteroids

Το έργο Active Asteroids, που ξεκίνησε στις 31 Αυγούστου 2021, μέσω του προγράμματος Citizen Science της NASA και φιλοξενείται στη διαδικτυακή πλατφόρμα Zooniverse, είχε ως στόχο να προσφέρει στην παγκόσμια κοινότητα περισσότερες πληροφορίες για την αναζήτηση ενεργών αστεροειδών και άλλων ασυνήθιστων αντικειμένων του ηλιακού συστήματος.

Οι σημαντικές συνεισφορές περίπου 8.300 εθελοντών ήταν καθοριστικές για τον εντοπισμό άγνωστης -μέχρι τώρα- δραστηριότητας σε 15 αστεροειδείς, αμφισβητώντας τη συμβατική ταξινόμηση αυτών των ουράνιων σωμάτων ως ανενεργών. Μεταξύ των αστεροειδών που εντοπίστηκαν, τέσσερις ταξινομούνται ως ενεργοί αστεροειδείς Hilda (QHAs), επτά ως κομήτες της οικογένειας του Δία (JFCs) και τέσσερις ως ενεργοί αστεροειδείς, συμπεριλαμβανομένου ενός κομήτη κύριας ζώνης (MBC).

Επιπλέον, το έργο διευκόλυνε την ανακάλυψη δραστηριότητας σε γνωστά ενεργά αντικείμενα στις -μέχρι τώρα- καταγεγραμμένες τροχιακές εποχές και την αναταξινόμηση αντικειμένων με βάση ολοκληρωμένες δυναμικές αναλύσεις.