Αρχική Ειδήσεις Στο “φουλ οι μηχανές” για τα προγράμματα ηλεκτροκίνησης στο υπουργείο Μεταφορών

Στο “φουλ οι μηχανές” για τα προγράμματα ηλεκτροκίνησης στο υπουργείο Μεταφορών

Με γοργούς ρυθμούς τρέχουν τα προγράμματα ηλεκτροκίνησης στο υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, καθαρίζοντας το “τοπίο” γύρω από αιτήσεις που είχαν κολλήσει επί μήνες, δεν απορροφούσαν κονδύλια και εμπόδιζαν ουσιαστικά το πεδίο της ηλεκτροκίνησης να διεισδύσει σε βάθος στην ελληνική αγορά. Την ίδια ώρα η πολιτική ηγεσία του ΥΜΕ απελευθερώνει κεφάλαια ύψους 6,4 εκατ. ευρώ και δίνει 45ημερη προθεσμία για υποβολή παραγγελίας ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
0
Ηλεκτροκίνηση
(EUROKINISSI/ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΖΩΝΤΑΝΟΣ)
Διαφήμιση

Σύμφωνα με τα όσα έκανε γνωστά σήμερα, 18 Ιανουαρίου στη διάρκεια ενημέρωσης των διαπιστευμένων συντακτών η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου, η κυβέρνηση δίνει τη δυνατότητα σε ακόμα περισσότερους πολίτες που το επιθυμούν να επιδοτηθούν για την αγορά νέου ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Από την περασμένη Τρίτη η πλατφόρμα είναι ανοικτή για όσους επιθυμούν να κάνουν την αίτησή τους, προκειμένου να υπαχθούν στο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ».

Μέχρι σήμερα στο πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά 2 έχουν υποβληθεί 20.577 αιτήσεις, εκ των οποίων στις 19.571 εγκρίθηκε η επιδότηση. Μόνο τους τελευταίους 2 μήνες, επιχορηγήθηκαν 3.239 πολίτες με συνολικό ποσό 8,5 εκ. ευρώ.

Στο πρόγραμμα Πράσινα Ταξί θα δοθεί παράταση της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων κατά 1 έτος, από 31/12/2023 σε 31/12/2024, ενώ έχει ολοκληρωθεί η πρώτη καταβολή επιδότησης του ποσού των 22.500 ευρώ σε επαγγελματία οδηγό στην πόλη της Πτολεμαΐδας. Την ίδια στιγμή σχεδιάζεται ένα πρόγραμμα για την εγκατάσταση των πρώτων φορτιστών στις πιάτσες των ταξί, οι οποίοι είναι απαραίτητοι για την ενίσχυση του ενδιαφέροντος των ιδιοκτητών ταξί για το πρόγραμμα.

Η ίδια παράταση δίνεται και στο e-Astypalea, όπου επίσης αυξήθηκαν οι επιδοτήσεις απόσυρσης για τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα από 3.000 σε 10.000 ευρώ. Τέλος, στο Φορτίζω Παντού, η υποβολή αιτήσεων παρατείνεται ως τις 31 Μαΐου και σύντομα ολοκληρώνουμε τις απαραίτητες τροποποιήσεις, ώστε να μειωθεί η γραφειοκρατία, να απλοποιηθούν οι διαδικασίες και να δοθεί σε όλη την αγορά η δυνατότητα να επωφεληθεί από τις σημαντικές επιδοτήσεις που προβλέπει το πρόγραμμα.

αυτοκινητα

Οι επόμενες δράσεις για την Οδική ασφάλεια

Σε ό,τι αφορά στην Οδική Ασφάλεια, η κ. Αλεξοπούλου είπε ότι υλοποιήθηκαν συγκεκριμένες δράσεις και σχεδιάζονται οι επόμενες με το βλέμμα στο μέλλον. Συγκεκριμένα, επεξεργάστηκαν τον Νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας ο οποίος αλλάζει για πρώτη φορά από το 2008. Ο νέος ΚΟΚ εισάγει μια ολοκληρωμένη πολιτική δίκαιων ποινών για τις παραβάσεις, ανάλογα με τη σοβαρότητα και την επικινδυνότητά τους, χωρίς τιμωρητικό χαρακτήρα. Στόχος μας, όπως είπε είναι η συμμόρφωση των οδηγών, η μείωση των ατυχημάτων και η διασφάλιση της είσπραξης των προστίμων. Στην ίδια κατεύθυνση, σχεδιάζεται και η επέκταση της χρήσης τεχνολογικών μέσων για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στο πλαίσιο της Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας τα 250 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία (140 για την Αθήνα και 110 για τη Θεσσαλονίκη), για τα οποία σας έχουμε ήδη ενημερώσει, θα κυκλοφορούν στους δρόμους σε 3 μήνες, ενώ συνεχίζονται κανονικά οι διαδικασίες για την προμήθεια των υπολοίπων, συνολικά 1.300, λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.

Πιο συγκεκριμένα, αναμένουμε το πρότυπο λεωφορείο τις επόμενες ημέρες, ώστε να ξεκινήσει μια σειρά δοκιμών και προεργασίας για την παραλαβή των υπόλοιπων 249. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που τηρούμε, εκτιμώμενος χρόνος άφιξης για το σύνολο των οχημάτων είναι οι αρχές Μαρτίου, ευελπιστώντας ότι δεν θα υπάρξει ανασχεδιασμός της πορείας των πλοίων που θα μεταφέρουν τα λεωφορεία λόγω της αναταραχής στην ευρύτερη περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας. Σε κάθε περίπτωση, ακόμα και αν συμβεί κάτι τέτοιο, θα μας καθυστερήσει μόνο για κάποιες λίγες ημέρες.

Κατά τα άλλα, το πρόγραμμα για την αύξηση ισχύος και τις προπαρασκευαστικές ενέργειες για την εγκατάσταση των φορτιστών στα αμαξοστάσια, συνεχίζεται χωρίς καμία καθυστέρηση. Ήδη έχουν ολοκληρωθεί οι σχετικές εργασίες από τον ΔΕΔΔΗΕ για την απαραίτητη επαύξηση ισχύος των αμαξοστασίων και προχωράμε την προετοιμασία τους για την εγκατάσταση των φορτιστών, τους οποίους προμηθευόμαστε από τον Ανάδοχο του διαγωνισμού.

Θέλω επίσης να τονίσω ιδιαίτερα την προτεραιότητα που δίνουμε, ως πολιτική ηγεσία, στον ψηφιακό μετασχηματισμό, τον οποίο υλοποιούμε ως οριζόντια δέσμη μεταρρυθμίσεων, με τρεις βασικούς στόχους: την ευχρηστία των παρεχόμενων υπηρεσιών, την απλούστευση των διαδικασιών και τη διαφάνεια των συναλλαγών. Ευχρηστία, απλότητα και διαφάνεια, πάντα στην υπηρεσία των πολιτών.

Την προηγούμενη εβδομάδα ανακοινώθηκε η ψηφιοποίηση μιας σειράς εγγράφων που ολοκληρώνουν το ψηφιακό πορτοφόλι των οδηγών. Με τα έγγραφα αυτά, ο οδηγός πλέον δεν θα χρειάζεται να ψάχνει στο ντουλαπάκι του αυτοκινήτου του σε περίπτωση ελέγχων, αλλά θα μπορεί να κάνει απλά ένα διπλό κλικ στο πλαϊνό κουμπάκι του κινητού του και να τα έχει όλα διαθέσιμα, σε ψηφιακή μορφή. Πέρα λοιπόν από το δίπλωμα οδήγησης, ο πολίτης μπορεί να βλέπει και να ελέγχει για κάθε όχημά του τα στοιχεία της άδειας κυκλοφορίας, αν έχει πληρώσει τα Τέλη Κυκλοφορίας, αν το όχημά του είναι σε κίνηση ή ακινησία, το αποτέλεσμα του τελευταίου Τεχνικού Ελέγχου ΚΤΕΟ και την ημερομηνία του επόμενου ελέγχου και τα στοιχεία ασφάλισης του οχήματός του. Παράλληλα μέσω του Gov.gr Wallet, ο πολίτης θα λαμβάνει ειδοποίηση στο κινητό του, δύο εβδομάδες πριν τον επόμενο Τεχνικό Έλεγχο.

Συνεχίζουμε τις δράσεις ψηφιοποίησης με σειρά νέων υπηρεσιών που, μεταξύ άλλων, σχετίζονται με την εκπαίδευση των οδηγών, τις συγκοινωνίες και τις μεταφορές, και πάντοτε με σταθερή έμφαση όπως προαναφέρθηκε, άμεσα ή έμμεσα, στην οδική ασφάλεια. Εδώ, θέλω να κάνω ειδική μνεία στην υπηρεσία Tap’N’Pay, η οποία θα ξεκινήσει τον Μάρτιο από τις λεωφορειακές γραμμές Express για το αεροδρόμιο. Με τη νέα αυτή υπηρεσία ο επιβάτης θα μπορεί να επιβιβάζεται στα ΜΜΜ της Αθήνας χωρίς να χρειάζεται εισιτήριο, απλά με τη χρεωστική ή πιστωτική του κάρτα ή το κινητό του τηλέφωνο. Η υπηρεσία αυτή, η σύμβαση για την υλοποίηση της οποίας υπεγράφη από τον ΟΑΣΑ την προηγούμενη εβδομάδα, θα είναι διαθέσιμη στο σύνολο της Αθηναϊκής Μητρόπολης πριν το τέλος του 2024.

Επιπλέον, την επόμενη εβδομάδα ολοκληρώνεται η δοκιμαστική περίοδος και ξεκινά η κανονική λειτουργία τριών νέων ψηφιακών υπηρεσιών, οι οποίες δημοσιεύτηκαν με ΚΥΑ τον Δεκέμβριο και είναι διαθέσιμες μέσω του Gov.gr.

Η Ψηφιακή Πύλη Κινητικότητας συγκεντρώνει όλες τις υπηρεσίες του Gov.gr που σχετίζονται με οχήματα σε μια ενιαία σελίδα, το auto.gov.gr, ώστε να μπορούν όλοι οι πολίτες να τις βρίσκουν, γιατί κάποιες από αυτές, που είναι μάλιστα πολύ χρήσιμες, παραμένουν σχετικά άγνωστες. Η βεβαίωση βαθμών ποινής του Συστήματος Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών (ΣΕΣΟ ή Point System) παρέχει στον οδηγό άμεση πρόσβαση στους πόντους που ίσως έχει από τροχαίες παραβάσεις, ώστε να αποφύγει τη συγκέντρωση περισσότερων. Το πλήρες ιστορικό των ελέγχων ΚΤΕΟ, μεταξύ άλλων περιέχει τα χιλιόμετρα που καταγράφονται σε κάθε έλεγχο για ένα όχημα, πληροφορία που ενισχύει και τη διαφάνεια στις πωλήσεις μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.

Στην κατεύθυνση της διαφάνειας, ιδιαίτερη σημασία έχει για εμάς μια σειρά ηλεκτρονικών μητρώων για οχήματα, φορείς και επαγγελματίες οδηγούς, όπως το Μητρώο Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Οχημάτων (Μ.Ε.Μ.Ο.). Εδώ αξίζει να αναφερθεί ότι, επειδή στόχος μας δεν είναι η ταλαιπωρία των πολιτών μέσω της διανομής προστίμων, το επόμενο διάστημα θα θεσμοθετηθεί η υποχρεωτικότητα της καταχώρησης στο ΜΕΜΟ για την ταξινόμηση εισαγόμενων μεταχειρισμένων οχημάτων.

Ταυτόχρονα ετοιμάζεται νομοθετική ρύθμιση, σε συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία, για τον εντοπισμό οχημάτων που δεν έχουν περάσει τον έλεγχο ΚΤΕΟ, δεν έχουν καταβάλει τέλη κυκλοφορίας ή είναι ανασφάλιστα, μέσω ηλεκτρονικών διασταυρωτικών ελέγχων. Συγχρόνως, εισάγουμε ρυθμίσεις για τη διοικητική εκκαθάριση των τηρούμενων Μητρώων Οχημάτων, προκειμένου να αποσυρθούν από την κυκλοφορία οχήματα που δεν είναι τακτοποιημένα ως προς τις ανωτέρω υποχρεώσεις τα τελευταία 7 τουλάχιστον χρόνια.

Για την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, αναθεωρήσαμε επίσης τον Κανονισμό για τα Δικαιώματα Επιβατών στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Σε αυτό το σημείο να επαναλάβω ότι τα άτομα με αναπηρία ή με μειωμένη κινητικότητα, δικαιούνται να επιβιβαστούν, χωρίς καμία άμεση ή έμμεση διάκριση, στα δημόσια οδικά μέσα μεταφοράς (Λεωφορεία και Τρόλεϊ), καθώς επίσης και στα μέσα Σταθερής Τροχιάς (Μετρό, Τραμ).

Ας σημειωθεί επίσης ότι, κατόπιν αιτήματος της ΕΣΑΜΕΑ, υπογράφουμε σήμερα απόφαση για τη σύσταση μικτής επιτροπής μεταξύ θεσμικών εκπροσώπων του υπουργείου και των ατόμων με αναπηρία, για τη λήψη αποφάσεων και τον συντονισμό των ζητημάτων που αφορούν στην άμεση ενίσχυση της προσβασιμότητας όλων των πολιτών σε ΜΜΜ.

πολιτικη ηγεσία ΥΜΕ

Αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου 

Σε ότι αφορά τη Βελτίωση του Σιδηροδρομικού Δικτύου σε όλη χώρα, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστος Σταϊκούρας, από τον Δεκέμβριο έχει αποκατασταθεί η σύνδεση Αθήνας –Θεσσαλονίκης, η οποία είχε διακοπεί από τις καταστροφές που προκάλεσαν οι κακοκαιρίες «Daniel» και «Elias», ενώ πριν από λίγες ημέρες ανακοινώθηκε ο νέος φορέας που θα περιλαμβάνει τον ΟΣΕ, την ΕΡΓΟΣΕ και τμήμα της ΓΑΙΑΟΣΕ.

Το αποτύπωμα της δουλειάς μας είναι ήδη ορατό και στο συγκοινωνιακό δίκτυο της Θεσσαλονίκης, με τη λειτουργία τεσσάρων νέων λεωφορειακών γραμμών Express, που προσφέρουν συνολικά 160 νέα δρομολόγια, τα οποία θα ενισχυθούν περαιτέρω με την πρόσληψη συνολικά 150 οδηγών στον ΟΑΣΘ. Στο πλαίσιο της προετοιμασίας παραλαβής των 110 νέων ηλεκτρικών λεωφορείων, τη Δευτέρα επισκεφθήκαμε το αμαξοστάσιο του ΟΑΣΘ, στη Σταυρούπολη, όπου θα τοποθετηθούν 55 ειδικοί φορτιστές. Ο ΔΕΔΔΗΕ έχει ήδη ολοκληρώσει τις εργασίες, ώστε να υπάρχει επαρκής ηλεκτροδότηση στο αμαξοστάσιο, ενώ σε εξέλιξη είναι η διαδικασία για την ανάδειξη του αναδόχου που θα εκτελέσει το έργο.

Σε ό,τι αφορά στα Υδατοδρόμια, θεσπίζουμε τις απαραίτητες μεταβατικές διατάξεις για όσα εξ αυτών βρίσκονται σε διαδικασία χορήγησης Αδειών Ίδρυσης και Λειτουργίας, σε συνεννόηση με όλους τους Συναρμόδιους Φορείς και Υπουργεία και με βάση τις κοινοτικές δεσμεύσεις. Για τη διευκόλυνση της διαδικασίας αδειοδότησης, υλοποιούμε ειδική ηλεκτρονική πλατφόρμα.

Συνοψίζοντας, σε αυτούς τους μήνες έντονης πολιτικής δράσης η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών κατέστησε φανερό πως η σκληρή και μεθοδική εργασία είναι ο κινητήριος μοχλός για την επίτευξη των στόχων που έχουν τεθεί. Οι προσπάθειες αυτές αποτυπώνονται σε μια σειρά από σημαντικές πρωτοβουλίες, τις οποίες παρέθεσα σήμερα και οι οποίες αναδεικνύουν όχι μόνο το έργο που επιτελέσαμε αυτό το χρονικό διάστημα, αλλά και μέρος από τον σχεδιασμό μας για τις επόμενες σημαντικές δράσεις του Υπουργείου.

ΒΟΑΚ

Τι γίνεται στο πεδίο των υποδομών

Στις 25 Ιανουαρίου τοποθετεί χρονικά το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών για το μεγάλο τμήμα παραχώρησης του ΒΟΑΚ. Πρόκειται για την κατασκευή και εκμετάλλευση του μεγάλου τμήματος του ΒΟΑΚ, Χανιά-Ηράκλειο, προϋπολογισμού 1,75 δισ. ευρώ.

Μετά την έγκριση του πρωτοκόλλου των τεχνικών προσφορών την περασμένη Παρασκευή, θα ακολουθήσει μία περίοδος 10 ημερών για την υποβολή τυχόν προσφυγών. Μετά την παρέλευση του παραπάνω χρονικού διαστήματος και εφόσον δεν υπάρξουν προσφυγές, μπορούν να ανοίξουν και οι οικονομικές προσφορές που υποβλήθησαν από τα συμμετέχοντα σχήματα στο διαγωνισμό. Τα σχήματα που διεκδικούν το έργο είναι: “ΙΔΟΜΕΝΕΑΣ” (αποτελούμενο από τις ΑΒΑΞ-EGIS-MERIDIAM), ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ.

Για τη Μυτιληναίος η ανάληψη του έργου θεωρείται σημαντική, καθώς ο όμιλος δεν διαθέτει προσώρας καμία παραχώρηση, έχοντας μάλιστα συστήσει θυγατρική εταιρεία για τη δραστηριοποίησή της στον κλάδο των παραχωρήσεων, τη M-Παραχωρήσεις.

 

Διαφήμιση