Αρχική Ειδήσεις Εξεταστική για Τέμπη – Παραβίαση του κανονισμού κίνησης “πίσω” από το δυστύχημα...

Εξεταστική για Τέμπη – Παραβίαση του κανονισμού κίνησης “πίσω” από το δυστύχημα βλέπει ο Αθ.Βούρδας

Την παραβίαση του κανονισμού κίνησης διακρίνει ο Αθανάσιος Βούρδας, γγ του υπουργείου Μεταφορών στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και πρώην Διευθύνων Σύμβουλος ΕΡΓΟΣΕ (2015-2017)» ως την βασική αιτία που οδήγησε στο τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη.

0
τεμπη τραγωδια
Διαφήμιση
Η κατάθεση του Αθ.Βούρδα -που διετέλεσε Διευθύνων Σύμβουλος στην ΕΡΓΟΣΕ -σχετικά με την παραβίαση του Κανονισμού Κίνησης στην Εξεταστική Επιτροπή ήταν ξεκάθαρη, όπως τονίζουν κύκλοι της πλειοψηφίας, υπογραμμίζοντας τη σημασία της τήρησης του Γενικού Κανονισμού Κίνησης στις ασφαλείς σιδηροδρομικές μετακινήσεις.

Όπως αναφέρουν: «Καταρρίπτοντας το πάγιο επιχείρημα της αντιπολίτευσης, ότι η τραγωδία οφείλεται στην απουσία ενοποιημένου συστήματος τηλεδιοίκησης, ο πρώην Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, ήταν σαφής: “Δεν εξηγείται με κανέναν άλλον τρόπο ένα τέτοιο δυστύχημα παρά μόνο με τη μη τήρηση του Γενικού Κανονισμού Κίνησης από τους εμπλεκόμενους”, υπογράμμισε ο κ. Βούρδας, τονίζοντας με ιδιαίτερα εμφατικό τρόπο ότι ο ΓΚΚ προβλέπει όλες τις κανονιστικές διαδικασίες προκειμένου να τηρείται η ασφάλεια στην κυκλοφορία, ανεξαρτήτως ύπαρξης συστημάτων. “Δεν παίζει κανέναν ρόλο εάν μια γραμμή έχει συστήματα. Ο ΓΚΚ περιγράφει ποιες ενέργειες θα γίνουν όταν υπάρχει τηλεδιοίκηση και όταν δεν υπάρχει, όταν υπάρχει σηματοδότηση κι όταν δεν υπάρχει” είπε, ενώ δεν έκρυψε την έκπληξή του που συνέβη ένα τέτοιο δυστύχημα και μάλιστα σε διπλή γραμμή».

Στην κατάθεση του ως μάρτυς στην εξεταστική επιτροπή για «τη διερεύνηση του εγκλήματος των Τεμπών» ο Αθ.Βούρδας εξέφρασε την άποψη ότι το τραγικό ατύχημα των Τεμπών «δεν εξηγείται με κανέναν άλλο τρόπο, πέραν του ότι υπήρξε παραβίαση του κανονισμού κίνησης» και μάλιστα σε διπλή γραμμή.

«Για εμένα είναι πολύ ξεκάθαρο ότι το σύνολο των εμπλεκομένων στην κυκλοφορία εκείνο το χρονικό διάστημα δεν εφάρμοσε τον Γενικό Κανονισμό Κίνησης, και όλες τις διαδικασίες που έπρεπε να ακολουθηθούν» είπε ο κ. Βούρδας διευκρινίζοντας ότι «η κυκλοφορία έχει συγκεκριμένους υπεύθυνους, είτε ανά σταθμό είτε εκεί που γίνεται η έναρξη ενός δρομολογίου ή η λήξη, είτε στην κεντρική παρακολούθηση. Θεωρώ ότι υπήρχαν παραβιάσεις του Γενικού Κανονισμού Κίνησης. (Αυτό αποτελεί) αξιολογική κρίση, διότι δεν ήμουν σε αυτή τη διαδικασία. Αλλά δεν εξηγείται με κανέναν άλλο τρόπο, πέραν του ότι υπήρξε παραβίαση του κανονισμού κίνησης, να συμβεί ένα τέτοιο τραγικό ατύχημα, και μάλιστα σε διπλή σιδηροδρομική γραμμή» είπε ο κ. Βούρδας.

Όπως είπε, στον Γενικό Κανονισμό Κίνησης περιγράφεται ποιες είναι οι ενέργειες του προσωπικού της κυκλοφορίας όταν έχει τηλεδιοίκηση, ποιες είναι οι ενέργειες όταν δεν έχει τηλεδιοίκηση. Ποιες είναι οι ενέργειες όταν έχει σηματοδότηση και ποιες είναι οι ενέργειες όταν δεν έχει σηματοδότηση. Ποιες όταν έχει ECTS (European Traffic Control System) και πoιες όταν δεν έχει. Άρα, ξέρουν, πώς οφείλουν να λειτουργήσουν σε κάθε περίπτωση, είτε έχουν ένα σύστημα είτε δεν το έχουν, υπογράμμισε ο κ. Βούρδας.

Τέλος, για το εάν τα αυτοματοποιημένα συστήματα ασφαλείας μπορούν να τοποθετηθούν σε μονή γραμμή ή σε διπλή, είπε ότι τα συστήματα μπορούν να τοποθετηθούν, με τις κατάλληλες προσαρμογές, σε κάθε κανονικοποιημένη γραμμή, με ή χωρίς συστήματα, με την εφαρμογή των κατάλληλων κανόνων: «Αυτό που σίγουρα αλλάζει με την πρόσθεση συστημάτων είναι η χωρητικότητα του δικτύου η οποία αυξάνεται όταν βάζεις καινούργια συστήματα. Αλλά ποτέ δε σταματά να υπάρχει ανθρώπινος παράγοντας. Ποτέ».

Διαφήμιση