Αρχική Special Topics Όμοιος με τη Γη ο εξωπλανήτης που εντόπισαν οι επιστήμονες!-Βίντεο

Όμοιος με τη Γη ο εξωπλανήτης που εντόπισαν οι επιστήμονες!-Βίντεο

Η ανθρωπότητα δεκαετίες τώρα αναζητά εναγωνίως έναν πλανήτη που να μοιάζει με τη Γη, έχοντας συνθήκες και χαρακτηριστικά αντίστοιχα με εκείνη, προκειμένου να μπορεί να φιλοξενηθεί ζωή.

δεύτερη γη

Οι ελπίδες για την επαλήθευση ενός τέτοιου σεναρίου φαίνεται να επιβεβαιώνονται τώρα, καθώς οι υποψίες ότι υπάρχει εξωπλανήτης παρόμοιος με τη Γη γίνονται πλέον βεβαιότητα, σύμφωνα με μία ερευνητική ομάδα επιστημόνων.

Σύμφωνα με δημοσίευση της στην επιθεώρηση «The Astrophysical Journal Letters» ερευνητική ομάδα επιβεβαιώνει τις υποψίες που υπήρχαν στην επιστημονική κοινότητα για το φιλόξενο στη ζωή περιβάλλον που μπορεί να διαθέτει κοντινός στη Γη εξωπλανήτης.

e via Email

Ο LHS 1140 είναι βραχώδης, έχει μέγεθος μόλις 50% μεγαλύτερο από αυτό της Γης και αν και βρίσκεται σε πολύ κοντινή απόσταση από το μητρικό του άστρο είναι εντός της αποκαλούμενης κατοικήσιμης ζώνης, της περιοχής δηλαδή σε ένα πλανητικό σύστημα όπου οι συνθήκες που επικρατούν επιτρέπουν την παρουσία νερού σε υγρή μορφή παράγοντας που θεωρείται απολύτως απαραίτητος για την παρουσία της ζωής έτσι τουλάχιστον όπως εμείς την γνωρίζουμε.

SOS ΤΗΛΕΣΚΟΠΙΟ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Το διαστημικό τηλεσκόπιο James Webb είναι το μεγαλύτερο και ισχυρότερο διαστημικό τηλεσκόπιο μέχρι σήμερα. (φωτο credit: dima_zel via Getty Images)

Η νέα μελέτη υποδεικνύει την παρουσία του νερού σε υγρή μορφή στον LHS 1140 και σε συνδυασμό με το γεγονός ότι οι μέχρι τώρα παρατηρήσεις υποδεικνύουν επίσης την ύπαρξη μιας λεπτής και παρόμοιων χαρακτηριστικών με αυτή της Γης ατμόσφαιρας με παρουσία οξυγόνου αυτός ο εξωπλανήτης θεωρείται από την επιστημονική κοινότητα ο καλύτερος υποψήφιος για αναζήτηση ζωής κόσμος έξω από το ηλιακό μας σύστημα.

Τα ευρήματα της νέας μελέτης «υποχρεώνουν» το διαστημικό τηλεσκόπιο James Webb να στρέψει στον LHS 1140 τα πανίσχυρα και υψηλής ευαισθησίας όργανα του για να αποδειχθεί ότι ο εξωπλανήτης αυτός είναι ότι πιο κοντινό στη Γη έχει ανακαλυφθεί μέχρι σήμερα. Να σημειωθεί ότι έχουν ανακαλυφθεί περισσότεροι από πέντε χιλιάδες εξωπλανήτες μέχρι σήμερα στο γαλαξία μας ενώ έχει υποδειχθεί η παρουσία άλλων περίπου πέντε χιλιάδων και αναμένεται η διαδικασία επιβεβαίωσης της ύπαρξης τους. Δεδομένου ότι οι περισσότερες μελέτες τοποθετούν τον αριθμό των άστρων στο γαλαξία μας κάπου ανάμεσα στα 200-400 δισεκατομμύρια ο αριθμός των πλανητών στο γαλαξία μας υπολογίζεται επίσης σε πολλές εκατοντάδες δισ.

«Δεδομένου ότι ο πλανήτης βρίσκεται στην κατοικήσιμη ζώνη είναι πραγματικά ενδιαφέρον γιατί αν είχατε νερό στην επιφάνεια ενός πλανήτη εντός της κατοικήσιμης ζώνης θα περιμένατε ότι το νερό είναι σε υγρή κατάσταση. Αυτό είναι ένα πραγματικά ενδιαφέρον σενάριο όσον αφορά την κατοικησιμότητα» λέει ο Τσαρλς Καντιού αστρόνομος στο Πανεπιστήμιο του Μόντρεαλ, επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας.