Αρχική Special Topics Νερό άρα και ζωή σε εξωπλανήτη-Τι ανακάλυψε το τηλεσκόπιο James Webb της...

Νερό άρα και ζωή σε εξωπλανήτη-Τι ανακάλυψε το τηλεσκόπιο James Webb της NASA

Νέες ελπίδες για μία εν δυνάμει νέα Γη γεννά η τελευταία ανακάλυψη από το τηλεσκόπιο James Webb της NASA σε έναν μακρινό εξωπλανήτη, που εικάζεται ότι μπορεί να κρύβει στο εσωτερικό του νερό, άρα και δυνατότητες ζωής, όπως τουλάχιστον η ανθρωπότητα τις αντιλαμβάνεται!

νασα
(NASA, CSA, ESA, J. OlmstedI)

«Η αφθονία του μεθανίου και του διοξειδίου του άνθρακα και η έλλειψη αμμωνίας υποστηρίζουν την υπόθεση ότι μπορεί να υπάρχει ένας ωκεανός κάτω από μια ατμόσφαιρα πλούσια σε υδρογόνο στον K2-18 b», ανέφερε η NASA.

«Το μεγαλύτερο μέρος του DMS στη γήινη ατμόσφαιρα παράγεται από το φυτοπλαγκτόν σε θαλάσσια περιβάλλοντα», αναφέρει το δελτίο Τύπου της NASA.

Ωστόσο αυτή η υπόθεση δεν έχει επιβεβαιωθεί ακόμη.

«Οι προσεχείς παρατηρήσεις του Webb θα μπορέσουν να επιβεβαιώσουν αν το DMS υπάρχει πράγματι στην ατμόσφαιρα του K2-18 b σε σημαντικές ποσότητες», δήλωσε ο Nikku Madhusudhan, αστρονόμος του Πανεπιστημίου του Cambridge και επικεφαλής της έρευνας της NASA.

NASA: Το τηλεσκόπιο James Webb ανίχνευσε πιθανή ένδειξη ζωής σε μακρινό υδάτινο εξωπλανήτη

Ο εξωπλανήτης K2-18 b με ακτίνα 2,6 φορές μεγαλύτερη από αυτή της Γης, βρίσκεται σε αυτό που η NASA ονομάζει «κατοικήσιμη ζώνη», μια περιοχή γύρω από ένα αστέρι όπου μπορεί να υπάρχουν πλανήτες με νερό. Το εσωτερικό του εξωπλανήτη περιέχει πιθανότατα έναν μεγάλο μανδύα πάγου υψηλής πίεσης όπως ο Ποσειδώνας. Ωστόσο η ατμόσφαιρα του είναι πλούσια σε υδρογόνο και η επιφάνειά του καλύπτεται από ωκεανό.

Οι επιστήμονες είναι ενθουσιασμένοι με αυτή την ανακάλυψη, αν και τόνισαν ότι δεν σημαίνει απαραίτητα ότι ο πλανήτης θα μπορούσε να υποστηρίξει ζωή. Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που η αμερικανική διαστημική υπηρεσία βρίσκει ενδείξεις νερού σε άλλους πλανήτες. Υδρατμοί είχαν ανακαλυφθεί προηγουμένως στον μικρότερο εξωπλανήτη HAT-P-11b, μεγέθους περίπου όσο ο Ποσειδώνας στον αστερισμό του Κύκνου.

ΠΗΓΗ: Guardian