Σχολιάζοντας εκτιμήσεις της αγοράς που μιλούν για καθυστερήσεις στην πρόοδο του έργου, ο Νίκος Κουρέτας, κατά τη διάρκεια συζήτησης στο 3ο Συνέδριο «Green Deal Greece 2023», σημείωσε: «Πρόκειται για ένα πολύ σύνθετο έργο κατασκευής μετρό σε πυκνοκατοικημένες περιοχές της Αθήνας, με πολλές δυσκολίες. Σε γενικές γραμμές πηγαίνουμε καλά. Καταγράφονται διάφορες δυσκολίες τεχνικής φύσεως που συναντάμε ούτως ή άλλως σε τέτοια έργα. Είναι και οι προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας.»
Ο κ Κουρέτας δεν παραγνωρίζει ότι τα παραπάνω δύναται να καθυστερήσουν το έργο ωστόσο, ευελπιστεί ότι υπάρχουν τρόποι να καλυφθεί τυχόν χαμένος χρόνος. «Υπάρχουν πολλές πρακτικές και μέθοδοι να καλύπτουμε το χρόνο. Βεβαίως δεν μπορούμε να κάνουμε θαύματα, π.χ. αν οι δικαστικές προσφυγές φέρουν μεγάλες καθυστερήσεις. Δεν νομίζω όμως ότι έχουμε κάτι τέτοιο αυτή τη στιγμή μπροστά μας. Περιμένουμε τις αποφάσεις του ΣτΕ για να κινηθούμε άμεσα».
Πού βρίσκονται οι δύο μετροπόντικες
Όπως ανέφερε ο Ν. Κουρέτας ο ένας μετροπόντικας έχει ξεκινήσει το ταξίδι του από την Κατεχάκη και έχει διανύσει ήδη τα 180 πρώτα μέτρα. Παράλληλα, ολοκληρώνεται η συναρμολόγηση του δεύτερου μετροπόντικα για να ξεκινήσει τέλος του χρόνου με αρχές του επόμενου, το ταξίδι του από την άλλη μεριά, δηλαδή από το Γαλάτσι.
Στην ίδια λογική ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος (πρώην πρόεδρος της Ελληνικό Μετρό) σε παρέμβασή του στο ίδιο συνέδριο πρόσθεσε σχετικά πως «ο ανάδοχος έχει λάβει πριμ σχεδόν 57 εκατ. ευρώ έγκαιρης παράδοσης του έργου. Κατά συνέπεια, αν υποβάλει αίτημα για πρόσθετο χρόνο κατασκευής, τότε θα πρέπει να δώσει πίσω στο δημόσιο τα κεφάλαια αυτά. «Να βρει λύση ο ανάδοχος, να συντομεύσει τις εργασίες» είπε καταλήγοντας.
Τα επόμενα βήματα
Για τα επόμενα βήματα αναφορικά με το Μετρό της Αθήνας ο κ. Κουρέτας ανέφερε ότι είναι σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για την επέκταση προς Ίλιον, προϋπολογισμού 550 εκατ. ευρώ, ενώ μελετώνται οι επεκτάσεις προς τη Γλυφάδα και το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος στα νότια και οι προεκτάσεις της Γραμμής 4 προς τις δύο πλευρές της. Ωστόσο, όπως ανέφερε, προκειμένου να ληφθούν τελικές αποφάσεις θα πρέπει να ολοκληρωθεί η συγκοινωνιακή μελέτη από τον ΟΑΣΑ ώστε να φανεί που πραγματικά υπάρχει ανάγκη για νέα έργα.