Αρχική Ειδήσεις Κλιματική αλλαγή, ενεργειακό κόστος και ακρίβεια το “τρίπτυχο” της ανησυχίας των καταναλωτών

Κλιματική αλλαγή, ενεργειακό κόστος και ακρίβεια το “τρίπτυχο” της ανησυχίας των καταναλωτών

Η κλιματική αλλαγή, όπως εξελίσσεται μέσα από τις φυσικές καταστροφές, μαζί με την ακρίβεια και το ενεργειακό κόστος, συμπληρώνουν το «τρίπτυχο» της ανησυχίας των καταναλωτών.

0
κλιματική αλλαγή 1021x576
Διαφήμιση
Η καταναλωτική συνείδηση και πόσο αυτή επηρεάζεται από τις φυσικές καταστροφές, που απορρέουν από την κλιματική αλλαγή που συντελείται βρέθηκε στο επίκεντρο έρευνας που ολοκλήρωσε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).
Μάλιστα, όπως προέκυψε από τα συμπεράσματα, η κλιματική αλλαγή έχει αναδειχθεί στο τρίτο σημαντικότερο πρόβλημα για τους καταναλωτές με ποσοστό 21%, πίσω από τον πληθωρισμό 82% και το κόστος ενέργειας με 53%. Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, το ποσοστό αυτό έχει τριπλασιαστεί μέσα σε ένα χρόνο, κάτι που δείχνει την επίδραση που είχαν οι πρόσφατες καταστροφές στην ψυχολογία του καταναλωτικού κοινού. Συγκεκριμένα, ποσοστό 7% του πληθυσμού δηλώνει ότι αντιμετώπισε κάποια φυσική καταστροφή το 2023, δηλαδή περίπου 1 στους 13 πολίτες, ενώ το ποσοστό αυτό ανεβαίνει στο 52% στην περιοχή της Θεσσαλίας, όπου φαίνεται ότι πάνω από το μισό του πληθυσμού ήρθε αντιμέτωπο με ακραία κλιματικά φαινόμενα.
Παράλληλα η εκτίμηση είναι ότι τα ακραία αυτά φυσικά αυτά φαινόμενα θα αυξηθούν στο μέλλον καθώς το 78% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι στο μέλλον η κατάσταση θα χειροτερέψει.
ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ ΣΕ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΛΗΜΜΥΡΕΣ ΣΤΟΝ ΘΕΣΣΑΛΙΚΟ ΚΑΜΠΟ (ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΤΖΕΚΑΣ/EUROKINISSI)
Καταστροφές σε καλλιέργειες από τις πλημμύρες που προκάλεσαν οι κακοκαιρίες “Daniel” και “Elias” στον θεσσαλικό κάμπο.
(ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΤΖΕΚΑΣ/EUROKINISSI)

Φυσικές καταστροφές και ακρίβεια-Δύο αλληλένδετα “προβλήματα”

Παράλληλα το 82% του κοινού δηλώνει ότι οι φυσικές καταστροφές επηρεάζουν γενικά τις τιμές των προϊόντων με μόνο το 2% να διαφωνεί. Μάλιστα το 39% θεωρεί ότι η επίδραση είναι μεγάλη. Αυτό δείχνει ότι όχι μόνο βασικά προϊόντα όπως νωπά τρόφιμα, αλλά εν γένει τα προϊόντα επηρεάζονται από την κλιματική αλλαγή.
Οι τιμές των προϊόντων είναι η κύρια περιοχή στην οποία εντοπίζονται τα προβλήματα, αλλά όχι μόνο. Συγκεκριμένα στο ερώτημα κατά πόσο οι πρόσφατες πλημμύρες στη Θεσσαλία θα επηρεάσουν διάφορους παράγοντες σε σχέση με την τροφοδοσία της αγοράς: Ποσοστό 97% θεωρεί ότι οι πρόσφατες πλημμύρες στη Θεσσαλία θα επηρεάσουν τις τιμές των προϊόντων (το 73% πολύ). Το 95% θεωρεί ότι θα επηρεάσουν το κόστος των παραγωγών τροφίμων (το 68% θεωρεί πολύ), ενώ το 80% θεωρεί ότι θα επηρεάσουν τους χρόνους τροφοδοσίας της αγοράς (το 32% πολύ).
Σημειώνεται ότι σύμφωνα με την έρευνα, θετικά αξιολογούνται οι δράσεις που ανέλαβαν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ στην περιοχή της Θεσσαλίας, τόσο από τους κατοίκους της περιοχής, όσο και από το σύνολο της χώρας.
Συγκεκριμένα, το 62% αξιολογεί θετικά την παροχή εκπτώσεων στα καταστήματα της περιοχής, με το ποσοστό αυτό να ανέρχεται στο 86% για τους κατοίκους της Θεσσαλίας. Το 81% αξιολογεί θετικά την παροχή προϊόντων άμεσης ανάγκης στου πληγέντες (νερά, τρόφιμα κ.λπ., το ποσοστό αυτό να ανέρχεται στο 86% για τους κατοίκους της Θεσσαλίας. Το 78% αξιολογεί θετικά τη στήριξη των τοπικών παραγωγών, ποσοστό 74% για τους κατοίκους της Θεσσαλίας. Τέλος, το 76% αξιολογεί θετικά την ανακαίνιση των καταστημάτων της περιοχής και το 82% τη διατήρηση της απασχόλησης στα πληγέντα καταστήματα που παραμένουν κλειστά.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε την περίοδο 25-31 Οκτωβρίου σε δείγμα 1.044 καταναλωτών.
Διαφήμιση