Αρχική Special Topics NASA: Ήχος απο τους Στύλους της Δημιουργίας; (Video)

NASA: Ήχος απο τους Στύλους της Δημιουργίας; (Video)

Ήχος απο τους Στύλους της Δημιουργίας το νεφέλωμα «Pillars of Creation» καταγράφηκε απο τη NASA 30 τρισεκατομμύρια χιλιόμετρα μακριά. ‘Η…μήπως όχι;

Pillars of Creation (NIRCam and MIRI Composite Image)

Το ηχητικό απόσπασμα απο τους Στύλους της Δημιουργίας το νεφέλωμα «Pillars of Creation» που “ανέβηκε” τα ξημερώματα της Παρασκευής στο  twitter από τον λογαριασμό Amazing Astronomy @MAstronomers  αποτελεί τη συνέχεια της μοναδικής φωτογραφίας που ελήφθη απο το διαστημικό τηλεσκόπιο Χαμπλ  και έχει συγκεντρώσει δεκάδες χιλιάδες προβολές!

Χωρίς να είναι κανείς σε θέση να επιβεβαιώσει απόλυτα την προέλευση του ηχητικού αποσπάσματος σε έναν… ανατριχιαστικό τόνο, γεγονός είναι οτι οι Στύλοι της Δημιουργίας (Pillars of Creation) αποτυπώνονται  σε μια φωτογραφία που λήφθηκε από το διαστημικό τηλεσκόπιο Χαμπλ. Η περήφημη φωτογραφία λήφθηκε την 1η Απριλίου του 1995 και είναι μια από τις δέκα καλύτερες φωτογραφίες από το Χαμπλ, σύμφωνα με το Space.com. Η φωτογραφία τραβήχτηκε από τους αστρονόμους Τζεφ Χέστερ και Πολ Σκόουεν του Πανεπιστημίου της Αριζόνα και πεικονίζει διαστρικά αέρια και σκόνη στο Νεφέλωμα του Αετού, τα οποία έχουν τη μορφή προβοσκίδας ελέφαντα.

στύλοι δημιουργία 4

Οι φωτοφραφίες έχουν καταγραφεί και σε μορφή  βίντεο που περιλαμβάνει τη σύνθεση των εικόνων των Στύλων της Δημιουργίας από το διαστημικό τηλεσκόπιο James Webb της NASA/ESA/CSA.  στο μέσο της υπέρυθρης ακτινοβολίας δίνει έναν ανατριχιαστικό τόνο. Χιλιάδες αστέρια που υπάρχουν σε αυτή την περιοχή εξαφανίζονται από το οπτικό πεδίο – και στο επίκεντρο βρίσκονται φαινομενικά ατελείωτα στρώματα αερίου και σκόνης.

Οι Στύλοι της Δημιουργίας δεν υπάρχουν πια. Το 2007, αστρονόμοι ανακοίνωσαν ότι καταστράφηκαν από το εκρηκτικό κύμα ενός υπερκαινοφανή αστέρα πριν από περίπου 6.000 χρόνια.[3] Λόγω της πεπερασμένης ταχύτητας του φωτός, αυτή τη στιγμή από τη Γη μπορεί να παρατηρηθεί η προσέγγιση του εκρητικού κύματος στους Πυλώνες. Για να γίνει ορατή η πλήρης καταστροφή τους, θα χρειαστεί τουλάχιστον μια χιλιετία.

Στύλοι Δημιουργίσε NASA

Οι Στύλοι της Δημιουργίας αποτελούνταν από κρύο μοριακό υδρογόνο και σκόνη, τα οποία διαβρώνονταν από την φωτοεξάτμιση που προκαλούσε η υπεριώδης ακτινοβολία που προερχόταν από κοντινά θερμά αστέρια. Ο αριστερός πυλώνας είχε μήκος τεσσάρων ετών φωτός.Οι προεξοχές των πυλώνων που μοιάζουν με δάχτυλα είχαν μέγεθος μεγαλύτερο από αυτό του Ηλιακού μας συστήματος. Η φωτογραφία αποτελείται από 32 διαφορετικές εικόνες οι οποίες έχουν τραβηχτεί από τέσσερις διαφορετικές κάμερες του Χαμπλ. Το γεγονός ότι στην πάνω δεξιά γωνία της φωτογραφίας λείπει ένα μέρος, οφείλεται στο διαφορετικό τύπο της κάμερας η οποία είναι υπεύθυνη για την περιοχή εκείνη.

Συγκεκριμένα, η κάμερα αυτή παρατηρεί μια μεγεθυμένη εκδοχή της συγκεκριμένης περιοχής, επομένως για την τελική εικόνα χρειάστηκε να γίνει σμίκρυνση των φωτογραφιών, με αποτέλεσμα να μην καλύπτουν πλήρως το άνω δεξιό κομμάτι. Η φωτογραφία δημιουργήθηκε με το φως που εκπέμπεται από τα διαφορετικά χημικά στοιχεία από τα οποία αποτελείται το νεφέλωμα. Κάθε στοιχείο εμφανίζεται με διαφορετικό χρώμα στην τελική εικόνα: πράσινο για το υδρογόνο, κόκκινο για το απλά ιονισμένο θείο, και μπλε για το διπλά ιονισμένο οξυγόνο.

Δορυφόρος space

Το Διαστημικό τηλεσκόπιο Χαμπλ (Hubble Space Telescope, HST) είναι τηλεσκόπιο το οποίο βρίσκεται σε τροχιά γύρω από τη Γη. Τέθηκε σε τροχιά από το αμερικανικό Διαστημικό Λεωφορείο Ντισκάβερι τον Απρίλιο του 1990 και έχει πάρει το όνομά του από τον Αμερικανό αστρονόμο Έντγουιν Χαμπλ. Αν και δεν ήταν το πρώτο διαστημικό τηλεσκόπιο, ήταν ένα από τα πιο ευέλικτα και έδωσε σημαντικά αποτελέσματα με εικόνες που δεν ήταν εφικτό να ληφθούν από τα επίγεια τηλεσκόπια. Το Χαμπλ αναμένεται να ολοκληρώσει την αποστολή του μέσα στο 2020. Το τηλεσκόπιο, είναι προϊόν της συνεργασίας ΝΑΣΑ και ΕΣΑ. Αναπτύχθηκε στα πλαίσια του προγράμματος μεγάλων παρατηρητηρίων, μαζί με το τηλεσκόπιο ακτίνων γ Κόμπτον, το παρατηρητήριο ακτίνων Χ Τσάντρα και το Διαστημικό Τηλεσκόπιο Σπίτζερ.

Αστροφυσικός Τζεφ Χέστερ

Ένας απο τους δυο…φωτογράφους που αποτύποωσαν τους Στύλους της Δημιουργίας ο διάσημος αστροφυσικός  Τζεφ Χέστερ έχει αφιερώσει τη ζωή του στην έρευνα όπως διαπιστώνει κανείς και στον δικτυακότόποπου έχει δημιουργήσει ενω σε ομιλίες του περιγράφει με λεπτομέρειες όλα όσα οδήγησαν στην εμβληματική εικόνα του Hubble “Στύλοι της Δημιουργίας”, τη γνώση στην εποχή του Διαδικτύου, τις αλλαγές στην επιστημονική σκέψη και πολλά άλλα.

Αντίστοιχα, ο έτερος…φωτογράφος Πολ Σκόουεν έχει συνεργαστεί στενά με το διαστημικό τηλεσκόπιο Hubble κατά τη διάρκεια της 25χρονης καριέρας του και ήταν συν-συγγραφέας των εμβληματικών εικόνων του νεφελώματος Eagle και των δημοσιεύσεων που προέκυψαν από αυτές.

Paul Scowen
Ο Πολ Σκόουεν διάσημος ερευνητής και …φωτογράφος του σύμπατος

Οι κύριες δραστηριότητές του έχουν επικεντρωθεί στην ανάπτυξη καμερών νέας γενιάς και διαστημικών παρατηρητηρίων για τη χρήση αναδυόμενων τεχνολογιών που θα ανοίξουν νέες δυνατότητες για την πρόοδο της αστρονομικής επιστήμης.Σήμερα είναι μέλος πολλών συμβουλευτικών επιτροπών της NASA και μέλος της STDT για τη μελέτη HabEx για την ιδέα της μεγάλης αποστολής που βρίσκεται σε εξέλιξη στη NASA.