Αρχική Ειδήσεις Μετρό Πειραιά-“Αμφίβιο”: Παρέμβαση Ντογιάκου

Μετρό Πειραιά-“Αμφίβιο”: Παρέμβαση Ντογιάκου

Στο …στόχαστρο του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Ισίδωρου Ντογιάκου τίθεται η γραμμή μετρό του Πειραιά, μετά το ζήτημα εισροής των υδάτων που ανέκυψε γύρω από τη λειτουργία του.

0
Ντογιάκος Νtogiakos
Ισιδωρος Ντογιάκος Εισαγγελέας Αρείου Πάγου
Διαφήμιση

 

Με παρέμβαση του ο κ.Ντογιάκος διέταξε προκαταρκτική εξέταση κατά παντός υπευθύνου προκειμένου να εξακριβωθούν οι καταγγελίες που θέλουν τη γραμμή του μετρό στον Πειραιά να έχει «μεταλλαχθεί σε…αμφίβιο».

Η εξέλιξη αυτή της παρέμβασης του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου έρχεται μετά την δημοσίευση έρευνας των DataJournalists σχετικά με την εισροή υδάτων στο σιδηροδρομικό τούνελ που βρίσκεται ανάμεσα στους σταθμούς Πειραιά και Δημοτικό Θέατρο. Σύμφωνα με τα όσα επικαλείται η έρευνα αυτών διαπιστώνονται 391 βλάβες και αστοχίες τους τελευταίους μήνες στα νέα τμήματα της γραμμής 3 του Μετρό.

Αφορμή για να ξεκινήσει η εξέταση στάθηκε η αποκάλυψη του δημοσιογράφου της «Εφ.Συν.», Αρη Χατζηγεωργίου, το άρθρο του οποίου επικαλείται υπηρεσιακά έγγραφα, στα οποία καταγράφονται 391 συγκεκριμένες βλάβες και αστοχίες που εμφανίστηκαν σε όλο το νέο δίκτυο (Αγία Μαρίνα – Πειραιάς), στο χρονικό διάστημα που ξεκινά από τον Ιούλιο του 2022 ως το τέλος του περασμένου χρόνου. Πρόκειται για τα τμήματα που εγκαινιάστηκαν πανηγυρικά τον περασμένο Οκτώβριο από τον πρωθυπουργό Κυρ. Μητσοτάκη, με τον τότε υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Αχ. Καραμανλή, να μιλά για «κατασκευαστικό επίτευγμα».

Η προκαταρκτική εξέταση ανατέθηκε στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών και στρέφεται κατά παντός υπευθύνου για τον σχεδιασμό, την κατασκευή και τη συντήρηση του έργου στη γραμμή μετρό του Πειραιά. Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η εισροή θαλασσινού νερού στο σιδηροδρομικό τούνελ που βρίσκεται ανάμεσα στους σταθμούς Πειραιά και Δημοτικό Θέατρο έκανε την παρουσία της αισθητή για πρώτη φορά λίγο μετά τα εγκαίνια, τον Νοέμβριο, μέσω έντονης δυσοσμίας.

 

μετρο

Μπάζει …νερά το μετρό Πειραιά

Το πρόβλημα της εισροής υδάτων παραδέχεται εμμέσως πλην σαφώς  η  Σταθερές Συγκοινωνίες Ανώνυμος Εταιρεία (ΣΤΑΣΥ), που με επιστολές της  ζητάει να γίνουν ενέργειες από την υπεύθυνη των έργων «Αττικό Μετρό» σε συνεννόηση με την κατασκευάστρια, την κοινοπραξία ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM. Πρόκειται για την ίδια κοινοπραξία που κατασκευάζει τη νέα γραμμή 4 του Μετρό (Αλσος Βεΐκου – Γουδή), ενώ η ALSTOM συμμετέχει και στην υλοποίηση της «στοιχειωμένης» σύμβασης 717 της ΕΡΓΟΣΕ για το σύστημα τηλεδιοίκησης-σηματοδότησης που υπεγράφη το 2014, με πολλούς να εκτιμούν πως, εάν είχε παραδοθεί, μπορεί να είχε προληφθεί το δυστύχημα των Τεμπών.

Σύμφωνα με πληροφορίες η ΣΤΑΣΥ συνέχισε να πιέζει, αναζητώντας λύση στο πρόβλημα της εισροής υδάτων, χωρίς ανταπόκριση από την Αττικό Μετρό και κυρίως την κατασκευαστική κοινοπραξία. Τον Φεβρουάριο, η ΣΤΑΣΥ πραγματοποίησε ανάλυση των υδάτων που εισρέουν και διαπίστωσε ότι δεν προέρχονταν από δίκτυο ακαθάρτων αλλά πρόκειται για θαλασσινό νερό.

 

 

Διαφήμιση