Αρχική Ειδήσεις Μετρό: Καταγγελίες εργαζομένων για την ασφάλεια

Μετρό: Καταγγελίες εργαζομένων για την ασφάλεια

Ελλείψεις σε προσωπικό,ανταλλακτικά αλλα και μη ανανέωση διαδικασιών σε θέματα που άπτονται τις ασφάλειας καταγγέλουν οι εργαζόμενοι στο Μετρό που πραγαμτοποίησαν προειδοποιητική στάση εργασίας την  Παρασκευή, 24 Μαρτίου. Αντικρούει η ΣΤΑΣΥ

0
Μετρό
Διαφήμιση

 

 Το Σωματείο Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθηνών πραγματοποιησε 24/03/23 προειδοποιητική στάση εργασίας στις γραμμές του μετρό (2 και 3) θέτοντας ζητήματα που άπτονται της ασφάλειας, όπως η έλλειψη οδηγών, τεχνικών, σταθμαρχών και εξειδικευμένου σιδηροδρομικού προσωπικού, η έλλειψη συρμών και ανταλλακτικών των τρένων και των σιδηροδρομικών υποδομών, η μη τήρηση των συμφωνηθέντων και η επικαιροποίηση και αναθεώρηση διαδικασιών για εργασίες σε συρμούς και εργασίες στο δίκτυο με μόνιμο τακτικό προσωπικό της ΣΤΑΣΥ. Τα υπόλοιπα μέσα αναμένεται να κινηθούν κανονικά.

Άνοιξαν οι …ασκοί του Αιόλου

Στο μεταξύ, το ατύχημα του σιδηροδρομικού συρμού στα Τέμπη, σε συνδυασμό με τις καταγγελίες για εισροή υδάτων στη γραμμή μετρό του Πειραιά, που έχουν δει το φως της δημοσιότητας τις προηγούμενες ημέρες έχουν ανοίξεις «τους ασκούς του αιόλου» για όλες τις αδυναμίες που ενδεχομένως υπάρχουν στους κόλπους του μετρό. Τις τελευταίες ημέρες έχει ξεκινήσει ένα …γαϊτανάκι ανακοινώσεων μεταξύ εταιρίας και εργαζομένων, μετά και τις καταγγελίες των τελευταίων για ανύπαρκτο σύστημα πυρασφάλειας στο μετρό του Πειραιά. Η απάντηση της εταιρίας ήταν άμεση με την «Σταθερές Συγκοινωνίες Ανώνυμος Εταιρεία» (ΣΤΑΣΥ) να παραθέτει στοιχεία για την ομαλή λειτουργία του συστήματος πυρασφάλειας αλλά και του εξαερισμού σε σταθμούς της γραμμής 1 του Μετρό, (παλαιού ΗΣΑΠ). Η ανακοίνωση της εταιρίας προκάλεσε εκ νέου το Σωματείο Εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ, κάνοντας λόγο για «την ιστορία που δεν διδάσκει πάντα». Παράλληλα, παραθέτουν φωτογραφικό υλικό, σύμφωνα με το οποίο υπάρχει ένα χαλασμένο σύστημα εξαερισμού, ένας ληγμένος πυροσβεστήρας και μία σβηστή πυρανίχνευση. Το Σωματείο καταγγέλλει ότι η ΣΤΑΣΥ αντί «να δρομολογήσει ουσιαστικές λύσεις για να αποκατασταθούν σοβαρές ελλείψεις σε θέματα ασφάλειας, που αναδεικνύουν οι εργαζόμενοι, προσπαθεί με επικοινωνιακές κινήσεις να αποκρύψει την πραγματικότητα» και απευθύνει 11 συγκεκριμένα ερωτήματα.

Τι καταγγέλλει το Σωματείο Εργαζομένων 

«Η σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη, που επιβεβαίωσε με δραματικό τρόπο, τις καταγγελίες των εργαζόμενων και η πιο πρόσφατη διάψευση σε «ζωντανή» σύνδεση του υφυπουργού Μεταφορών για την ανύπαρκτη τηλεδιοίκηση στο κρίσιμο τμήμα του δικτύου του ΟΣΕ, αποδεικνύει ότι μοναδικό μέλημα της κυβέρνησης και των διοικήσεων των Οργανισμών είναι ο επικοινωνιακός χειρισμός του θέματος. Σε αυτό το πλαίσιο της απαξίωσης των καταγγελιών των εργαζόμενων, η διοίκηση της ΣΤΑ.ΣΥ αντί να δρομολογήσει ουσιαστικές λύσεις για να αποκατασταθούν σοβαρές ελλείψεις σε θέματα ασφάλειας, που αναδεικνύουν οι εργαζόμενοι, προσπαθεί με επικοινωνιακές κινήσεις να αποκρύψει την πραγματικότητα. Αυτό έκανε και σήμερα εκδίδοντας Δελτίο Τύπου, για να απαντήσει στις καταγγελίες μας, για τη Γραμμή 1 (ΗΣΑΠ). Ρωτάμε:
1. Ποιος πιστοποιεί ότι το σύστημα εξαερισμού στο σταθμό της Ομόνοιας είναι σε λειτουργία και μπορεί να γίνει χειρισμός του από το σταθμαρχείο ή το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας ;
2. Τι ακριβώς έκανε το συνεργείο τεχνικών στον σταθμό της Ομόνοιας που επέσπευσε η εταιρία να στείλει μετά τις καταγγελίες μας;
3. Οι εργαζόμενοι λένε ψέματα ή κάποιοι προσπαθούν να κρύψουν κάτω από το «χαλί» τα προβλήματα;
4. O κλιματισμός που είναι εκτός λειτουργίας θα είναι διαθέσιμος πριν από το καλοκαίρι; Το περσινό καλοκαίρι λειτουργούσε ; Πότε λειτούργησε τελευταία φορά;
5. Στους σταθμούς της Γραμμής 1 το σύστημα πυρασφάλειας είναι επαρκές και προσαρμοσμένο στις σύγχρονες ανάγκες;
6. Το σύστημα πυρανίχνευσης λειτουργεί σε όλους τους σταθμούς;
7. Υπάρχει πιστοποίηση πυρασφάλειας για όλους τους σταθμούς;
8. Υπάρχουν διαδικασίες σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης εκκένωσης συρμού εντός της σήραγγας Μοναστηράκι-Αττική;
9. Πότε έγινε η τελευταία άσκηση για θέματα ασφάλειας στη Γραμμή 1;
10. Πότε ελέγχθηκαν τελευταία οι έξοδοι κινδύνου;
11. Οι πυροσβεστήρες έχουν ελεγχθεί ως προς την ημερομηνία λήξης τους;                     Όσον αφορά την εκπαίδευση του προσωπικού σε θέματα ασφάλειας, που αναφέρεται στο Δελτίο Τύπου η ΣΤΑ.ΣΥ, οι αριθμοί που επικαλείται απλά επιβεβαιώνουν τις καταγγελίες μας. Περιμένουμε απαντήσεις! Και καλούμε τη Διοίκηση της ΣΤΑ.ΣΥ να σταματήσει αυτή τη τακτική, να δώσει λύσεις στα προβλήματα και να προασπίσει την ασφάλεια των μεταφορών, γιατί η απάντηση σε όλα δεν είναι…. ‘φταίει ο σταθμάρχης’», τονίζουν οι εργαζόμενοι.         

ΜΕΤΡΟ (ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ/EUROKINISSI) - μέσα μεταφοράς
ΜΕΤΡΟ Πέμπτη 22 Δεκεμβρίου 2022 (ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ/EUROKINISSI)

                                                                                                               

ΣΤΑΣΥ: Σε λειτουργία σύστημα πυρασφάλειας, εξαερισμός και φωτισμός στη Γραμμή 1 

Στις καταγγελίες εργαζομένων σχετικά με τη λειτουργία της πυρασφάλειας αλλά και του εξαερισμού σε σταθμούς της γραμμής 1 του Μετρό,(παλαιού ΗΣΑΠ) απάντησε με ανακοίνωσή της η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ. Όπως επισημαίνει, μεταξύ άλλων, ολόκληρο το μήκος της σήραγγας, καθώς και στους σταθμούς είναι εγκατεστημένο και λειτουργεί πυροσβεστικό δίκτυο εφοδιασμένο με σύστημα πυρανίχνευσης καθώς και είναι εγκατεστημένα και λειτουργούν αυτόματα συστήματα αερισμού αλλά και επαρκής φωτισμός κατά μήκος του υπόγειου τμήματος.                                                                      Τι λέει η ΣΤΑΣΥ για πυρασφάλεια και εξαερισμό:                                                                «Σε συνέχεια των δημόσιων αναφορών, σχετικά με τη λειτουργία του δικτύου της Γραμμής 1 και ειδικότερα του τμήματος Μοναστηράκι – Αττική και με στόχο την υπεύθυνη ενημέρωση του επιβατικού κοινό, η ΣΤΑ.ΣΥ επισημαίνει τα ακόλουθα:                              -Σε ολόκληρο το μήκος της σήραγγας, καθώς και στους σταθμούς είναι εγκατεστημένο και λειτουργεί πυροσβεστικό δίκτυο εφοδιασμένο με σύστημα πυρανίχνευσης.                        -Αυτόνομα συστήματα αερισμού είναι εγκατεστημένα και λειτουργούν στην υπόγεια σήραγγα, ενώ στα σημεία διασύνδεσης με τις Γραμμές 2 και 3 του Μετρό η λειτουργία του συστήματος είναι σε φάση περαιτέρω ενίσχυσης.                                                            -Στον σταθμό ΟΜΟΝΟΙΑ είναι εγκατεστημένο σύστημα αερισμού και κλιματισμού. Το σύστημα αερισμού είναι σε λειτουργία και επαρκές για την απαγωγή, εάν απαιτηθεί, καπνού από τις αποβάθρες. Το σύστημα κλιματισμού είναι σε διαδικασία συντήρησης, ώστε να είναι διαθέσιμο πριν το καλοκαίρι.                                                                             -Κατά μήκος του υπόγειου τμήματος υπάρχει επαρκής φωτισμός με φωτιστικά τοποθετημένα, τόσο στο μέσο, όσο και στα πλευρικά τοιχώματα. Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης και διακοπής λειτουργίας τους, ενεργοποιείται αυτόματα εφεδρικός φωτισμός ασφαλείας.                                                                                                                    -Επιπλέον, κατά μήκος του υπόγειου τμήματος μεταξύ των σταθμών ΜΟΝΑΣΤΗΡΑΚΙ – ΑΤΤΙΚΗ υπάρχουν έξοδοι διαφυγής ανά 250μ. περίπου, με την απαιτούμενη σήμανση, για να κατευθύνει το επιβατικό κοινό προς αυτές. Οι έξοδοι διαφυγής απελευθερώνονται και χειροκίνητα από το εκπαιδευμένο προσωπικό της ΣΤΑ.ΣΥ, είναι  όμως και τηλεχειριζόμενες από το Κέντρο Ελέγχου. Επιπλέον, οι σχάρες των εξόδων διαφυγής βοηθούν και στον αερισμό της σήραγγας.                                                                                                          -Το 2022 για τη γραμμή 1 εκπαιδεύτηκαν σε θέματα ασφαλούς εργασίας επί ή πλησίον της τροχιάς 140 εργαζόμενοι στις τεχνικές υπηρεσίες και 20 οδηγοί Συρμών και εντός του 2023 αναμένεται η ολοκλήρωση της εκπαίδευσης 80 ακόμη ηλεκτροδηγών. Επιπλέον, έχει προγραμματιστεί η επανεκπαίδευση των οδηγών συρμών σε θέματα υγείας και ασφάλειας επί της εργασίας».

Διαφήμιση