Αρχική Τουρισμός - Ταξίδια Τα ξενοδοχειακά trends του 2023

Τα ξενοδοχειακά trends του 2023

Σύνταξη: ecozen.gr

0
ξενοδοχείο - δωμάτιο - τουρισμός - trends
Εικόνα: UNSPLASH/Patrick Robert Doyle
Διαφήμιση

Η πανδημία «χτύπησε» ιδιαίτερα σκληρά τον ξενοδοχειακό κλάδο και προκάλεσε απογοήτευση για το μέλλον, καθώς άλλαξε ολοκληρωτικά τον τρόπο που ταξιδεύουμε. Παρόλα αυτά, πολλές χώρες βρήκαν την αφορμή να επαναπροσδιορίσουν το brand τους, με αποτέλεσμα να ακολουθήσουν και οι μεγάλες ξενοδοχειακές αλυσίδες.

Σύμφωνα με τους ειδικούς στον κλάδο του τουρισμού, το 2023 αναμένεται να είναι η χρονιά ανάκαμψης για την βιομηχανία, καθώς η ζήτηση των ταξιδιών αγγίζει τα προ-πανδημικά επίπεδα. Όπως αναφέρει πρόσφατη έρευνα της Expedia, το 46% των καταναλωτών ισχυρίζεται ότι τα ταξίδια παίζουν καθοριστικό ρόλο στις αποφάσεις τους.

Οι τάσεις του ξενοδοχειακού κλάδου

Από την ίδια έρευνα, στην οποία ερωτήθηκαν 11.000 τουρίστες και 1.100 επαγγελματίες της βιομηχανίας, προκύπτουν τα ξενοδοχειακά trends για το 2023.

Μετά το τέλος του πρώτου κύματος της πανδημίας, τα ξενοδοχεία προώθησαν με επιτυχία τις προσπάθειες που έκαναν για να διασφαλίσουν ότι η καθαριότητα ήταν κορυφαία προτεραιότητα για να διευκολύνουν τις ανησυχίες των ταξιδιωτών.

Σύμφωνα με την έρευνα, οι ταξιδιώτες ενδιαφέρονται λιγότερο πλέον για την υγεία και την καθαριότητα από ό,τι πριν. Ενώ η ασφάλεια και η καθαριότητα παραμένουν σημαντικές, οι χαμηλότερες τιμές αποτελούν πλέον προτεραιότητα από την ελαχιστοποίηση της έκθεσης στον Covid και οι εξαιρετικές εμπειρίες θεωρείται ότι αξίζουν το κόστος του ταξιδιού.

Οι τρεις κορυφαίες προτεραιότητες για τους ταξιδιώτες κατά την κράτηση ταξιδιού είναι:

  • Χαμηλή τιμή
  • Δυνατότητα λήψης πλήρους επιστροφής χρημάτων
  • Ευέλικτες πολιτικές ακύρωσης
Expedia
Εικόνα: Expedia

Χαμηλές τιμές – Πολιτικές ακυρώσεις

Για να προσαρμοστούν στο απρόβλεπτο που έφερε η πανδημία, πολλοί επαγγελματίες του ξενοδοχειακού κλάδου, περίπου το 77%, εφάρμοσαν νέες δομές τιμολόγησης, επιστροφές χρημάτων και πολιτικές ακύρωσης. Και το 96% αυτών των επαγγελματιών ισχυρίζεται ότι εξακολουθούν να προσφέρουν υπηρεσίες με δυνατότητα επιστροφής χρημάτων ή πιστώσεις ξενοδοχείων που θα χρησιμοποιηθούν σε μεταγενέστερη διαμονή. Από όσα μάθαμε για τις κορυφαίες προτεραιότητες των ταξιδιωτών, είναι σαφές ότι πολλοί εξακολουθούν να εκτιμούν αυτές τις πολιτικές.

Επαγγελματικά και διεθνή ταξίδια

Το ενδιαφέρον για τα διεθνή ταξίδια έχει αυξηθεί, με το 50% των καταναλωτών να είναι πιθανό να ταξιδέψουν διεθνώς τους επόμενους 12 μήνες ή να έχουν ήδη κλείσει ένα ταξίδι. Αυτό είναι ένα θετικό σημάδι, καθώς στα μέσα του 2020 μόνο το 12% των ανθρώπων είχαν τα ίδια ταξιδιωτικά σχέδια.

Τα επαγγελματικά ταξίδια είναι επίσης αυξημένα. Το 1/3 των καταναλωτών δήλωσε ότι σχεδιάζει ένα επαγγελματικό ταξίδι. Παράλληλα παρατηρείται η ανάκαμψη της επέκτασης των business trips σε pleasure days, αλλά και των «flexcations».

Βιωσιμότητα και προσβασιμότητα

Οι ταξιδιώτες ενδιαφέρονται για τη βιωσιμότητα και τη συμπερίληψη όταν θέλουν να κάνουν κράτηση. Μάλιστα, το 70% των καταναλωτών ανέφερε ότι είναι πιο πιθανό να επιλέξει ταξιδιωτικές επιλογές που είναι πιο περιεκτικές. Όσον αφορά τη βιωσιμότητα, τα 2/3 των καταναλωτών δήλωσαν ότι θέλουν να μάθουν ποιες βιώσιμες πολιτικές εφαρμόζονται στα καταλύματα που επιλέγουν.

Αισιοδοξία για το μέλλον

Οι επαγγελματίες του τουρισμού έχουν μια αισιόδοξη προοπτική για το 2023 και πιστεύουν ότι η ταξιδιωτική ζήτηση θα επανέλθει στα προηγούμενα επίπεδα φέτος – εάν δεν έχουν ήδη επιστρέψει. Τα  πρωτογενή δεδομένα της Expedia υποστηρίζουν αυτή την προοπτική, καθώς ο δεύτερο τρίμηνο του 2022, οι κρατήσεις για καταλύματα ήταν οι υψηλότερες στην ιστορία του Ομίλου Expedia, με τις ακαθάριστες κρατήσεις να αυξάνονται κατά 8% από το δεύτερο τρίμηνο του 2019.

Διαφήμιση