Αρχική Μεταφορές FedHATTA: Τα ελληνικά ιστορικά λεωφορεία στην εργαλειοθήκη του τουρισμού

FedHATTA: Τα ελληνικά ιστορικά λεωφορεία στην εργαλειοθήκη του τουρισμού

Σύνταξη: ecozen.gr

0
ιστορικα λεωφορεια2
Διαφήμιση

Με ιστορία από το παρελθόν της ελληνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, τα ιστορικά λεωφορεία κέντρισαν το ενδιαφέρον των επαγγελματιών του ελληνικού οργανωμένου τουρισμού.

Επένδυσαν μάλιστα στην αγορά και την αναπαλαίωση των οχημάτων, με όραμα να μπορέσουν να τους δώσουν και πάλι ζωή εντάσσοντάς τα στον τουρισμό καθώς πληρούν όλες τις προϋποθέσεις ασφάλειας και λειτουργίας για την εξυπηρέτηση των σύγχρονων ταξιδιωτών.

Για να συμβεί όμως αυτό, απαιτείται ο εκσυγχρονισμός του ρυθμιστικού πλαισίου για τα τουριστικά λεωφορεία, τα οποία σήμερα προβλέπεται ότι αποσύρονται με βάση το χρονικό όριο των 27 χρόνων.

ιστορικα λεωφορεια1

Για το Νομοθέτη, προς το παρόν το ιστορικό λεωφορείο θεωρείται ένα όχημα-αντίκα με χιλιομετρικούς και λοιπούς περιορισμούς αξιοποίησής του, την ώρα που η τουριστική αγορά εμφανίζεται έτοιμη να το προσφέρει στην υπηρεσία του ταξιδιώτη.

Η FedHATTA, προτείνει στην Πολιτεία να αξιοποιηθούν τα κλασικά λεωφορεία, που κατασκευάστηκαν από την ιστορική ελληνική αμαξοποιία ΒΙΑΜΑΞ και να περιληφθούν στην εργαλειοθήκη του ελληνικού τουρισμού για να χρησιμοποιηθούν σε διάφορες μορφές τουρισμού όπως για τουριστικές, συνεδριακές, διαφημιστικές και κινηματογραφικές μεταφορές.

Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας FedHATTA, κ. Λύσανδρος Τσιλίδης, δήλωσε: “Έχουμε μεθοδεύσει σε συνεργασία με τα αρμόδια υπουργεία την υλοποίηση του σπουδαίου αυτού οράματος για τον ελληνικό τουρισμό και συγκροτούμε τις προσπάθειές μας με σκοπό να επιστρέψουν τα ελληνικά ιστορικά λεωφορεία στους δρόμους, εξυπηρετώντας Έλληνες και ξένους ταξιδιώτες και υπενθυμίζοντάς τους την ιστορία του τόπου μας”.

1200px Mercedes Benz O 302 Biama
Mercedes Benz O 302 Biamax

Η ΒΙΑΜΑΞ λειτούργησε από το 1955 μέχρι το 1984 κατασκευάζοντας αρχικά αμαξώματα και στη συνέχεια ολοκληρωμένα πούλμαν και λεωφορεία βασισμένα σε σασί και κινητήρες της Mercedes-Benz.

Στο απόγειο της δυναμικής της έφτασε να εξάγει μεγάλους αριθμούς οχημάτων τα οποία βρίσκουμε ακόμα σε λειτουργία κυρίως στα Βαλκάνια και τη Μέση Ανατολή.

Δύο από αυτά τα οχήματα και συγκεκριμένα, το Mercedes-Benz O302 (του 1976) και το Mercedes VIAMAX OF1113 (του 1975), αγόρασε ο κ. Απόστολος Βλάχος, ιδιοκτήτης τουριστικού γραφείου/μέλους AV TOURS, το 2015 και μετά από 4 χρόνια επιμελούς εργασίας κατάφερε να τα αναπαλαιώσει έτσι ώστε να αποκτήσουν ξανά την πρότερή τους δόξα.

Σύμφωνα με τον κ. Απ. Βλάχο, «η ενασχόληση με την αναπαλαίωση και επισκευή τέτοιου είδους λεωφορείων, είναι μεράκι και ευθύνη. Αλλά το αποτέλεσμα δικαιώνει τους κόπους και τα έξοδα.

Σκοπός μου είναι να μπορέσω να δω στους δρόμους της Ελλάδας να κυκλοφορούν κλασικά λεωφορεία και οχήματα, σκορπίζοντας τον αέρα μιας άλλης εποχής. Παράλληλα, τα οχήματα αυτά μπορούν να αποτελέσουν πόλο έλξης του τουρισμού και εργαλείο δουλειάς για τα τουριστικά γραφεία».

Mercedes VIAMAX O302 1976 1 1280
Mercedes VIAMAX O302

Είναι βέβαιο ότι η αξιοποίησή τους από τη χώρα μας μπορεί να συμβάλει στον εμπλουτισμό των παρεχόμενων τουριστικών υπηρεσιών, δίνοντας τον αέρα της ελληνικής ταυτότητας.

Επισημαίνεται ότι το ιστορικό λεωφορείο είναι ιδιαίτερα περιζήτητο ως υπηρεσία μεταφοράς στον συνεδριακό τουρισμό, στα city tour και σε ειδικές υπηρεσίες μεταφορών, η ζήτηση για τις οποίες καθημερινά διευρύνεται.

 

 

Διαφήμιση
Προηγούμενο άρθροΔια χειρός ΟΤΕ η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας
Επόμενο άρθροΣπάνιο το φαινόμενο της αφρισμένης θάλασσας στην Κρήτη – Τι το προκάλεσε