Ξεκινούν οι ηλεκτρονικές αιτήσεις σήμερα για όσους ενδιαφέρονται για τη θέση του «προσωπικού βοηθού» ατόμων με αναπηρία, στο πλαίσιο του πιλοτικού προγράμματος του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.
Συγκεκριμένα, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλλουν ψηφιακά την αίτησή τους από σήμερα Δευτέρα 26 Σεπτεμβρίου 2022 στην ηλεκτρονική διεύθυνση της πλατφόρμας , ενώ για την καλύτερη εξυπηρέτησή τους, θα λειτουργεί helpdesk για αναφορά/επίλυση προβλημάτων και παροχή οδηγιών, τηλεφωνικώς στους αριθμούς 1555 και 210 7000240, αλλά και μέσω της ιστοσελίδας.
Ποιοι και πώς μπορούν να συμμετέχουν
Η επιτυχής ολοκλήρωση εξ αποστάσεως προγράμματος εκπαίδευσης που παρέχεται από το Υπουργείο δωρεάν.
Πώς γίνεται η επιλογή
Η υποστήριξη αυτή θα παρέχεται στη βάση των εξατομικευμένων αναγκών και συνθηκών της ζωής των ωφελουμένων με αναπηρία και σύμφωνα με τις ατομικές επιλογές και τα ενδιαφέροντα τους, ενδεικτικώς ως προς τα εξής:
α) δραστηριότητες καθημερινής ζωής όπως σίτιση, ένδυση, προσωπική υγιεινή,
β) εργασία και σπουδές
γ) συμμετοχή σε δραστηριότητες ελεύθερου χρόνου και
δ) δραστηριότητες συμμετοχής στην κοινωνική ζωή.
Διευκρινίζεται ότι, οι ωφελούμενοι συμπολίτες μας με αναπηρία, στους οποίους απονέμονται, στο πλαίσιο του προγράμματος, ώρες Προσωπικής Βοήθειας, θα έχουν πρόσβαση στο Μητρώο Προσωπικών Βοηθών και στο προφίλ αυτών για το σκοπό αναζήτησης, επικοινωνίας και επιλογής ενός ή περισσότερων Προσωπικών Βοηθών σύμφωνα με τις ανάγκες τους.
Θα επιλέγουν μεταξύ είτε:
(α) ωριαίας Προσωπικής Βοήθειας από ένα ή περισσότερους Προσωπικούς Βοηθούς είτε:
(β) Προσωπικής Βοήθειας από ένα Προσωπικό Βοηθό σε καθεστώς συνοίκησης.
Κατόπιν αυτού, τα ωφελούμενα άτομα με αναπηρία θα συνάπτουν ιδιωτικό συμφωνητικό με τους Προσωπικούς Βοηθούς τους. Η αποζημίωση του Προσωπικού Βοηθού ανέρχεται σε έξι (6) ευρώ μικτά ανά ώρα παροχής Προσωπικής Βοήθειας.
Στην περίπτωση παροχής Προσωπικής Βοήθειας σε καθεστώς συνοίκησης, η αποζημίωση του Δικαιούχου Προσωπικού Βοηθού ανέρχεται σε 1.200 ευρώ μηνιαίως και περιλαμβάνει και τις ημέρες ανάπαυσης.
Η καταβολή των χρημάτων θα γίνεται από τον ΟΠΕΚΑ απολογιστικά ανά μήνα, σε τραπεζικό λογαριασμό που δηλώνουν οι Προσωπικοί Βοηθοί.
Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης – NextGenerationEU.
Η Υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Δόμνα Μιχαηλίδου, δήλωσε: «Είμαστε ένα βήμα πιο κοντά στην ανεξάρτητη διαβίωση των συμπολιτών μας με αναπηρία. Επιτέλους, για πρώτη φορά στη χώρα μας ξεκινάει η Υπηρεσία του Προσωπικού Βοηθού.
Ολοκληρώσαμε με επιτυχία την διαδικασία υποβολή αιτήσεων των συμπολιτών μας με αναπηρία και από σήμερα άνοιξε η πλατφόρμα, ώστε όλοι όσοι επιθυμούν να ενταχθούν στο Μητρώο Προσωπικών Βοηθών, να μπορούν να υποβάλλουν την αίτηση τους.
Σύντομα, οι πρώτοι 1.000 συμπολίτες μας με αναπηρία στην Αττική, θα έχουν τον δικό τους Προσωπικό Βοηθό, ενώ μένοντας πιστοί στις δεσμεύσεις μας, το 2024 η υπηρεσία θα επεκταθεί πανελλαδικώς. Ως Πολιτεία, βελτιώνουμε έμπρακτα την ποιότητα ζωής και την αξιοπρεπή διαβίωση όλων και ιδίως όσων έχουν μεγαλύτερη ανάγκη. Δεν αφήνουμε κανέναν πίσω».