Αρχική Περιβάλλον Έτοιμο το σχέδιο επανακατάψυξης των πόλων της Γης

Έτοιμο το σχέδιο επανακατάψυξης των πόλων της Γης

Σύνταξη: ecozen.gr

0
βορειος πολος
Διαφήμιση

Οι επιστήμονες έχουν προτείνει ένα φιλόδοξο σχέδιο επανακατάψυξης του βόρειου και του νότιου πόλου ως τρόπο αντιστροφής της τήξης των πάγων.

Σε μια νέα μελέτη, οι ειδικοί λένε ότι αεροσκάφη θα μπορούσαν να ψεκάσουν μικροσκοπικά σωματίδια αερολύματος στην ατμόσφαιρα σε γεωγραφικά πλάτη 60 μοιρών βόρεια και νότια.

Εάν απελευθερωθούν σε ύψος 43. 000 ποδών (πάνω από το ύψος πτήσης των αεροπλάνων), τα αερολύματα αυτά θα παρασυρθούν αργά προς τον πόλο, σκιάζοντας ελαφρώς την επιφάνεια από κάτω.

Αυτή η επιπλέον σκιά θα επέτρεπε στους πόλους που λιώνουν να ξαναπαγώσουν, ανακουφίζοντας τον πλανήτη από τα προβλήματα του λιώσιμου των παγετώνων και της ανόδου της στάθμης της θάλασσας.

Η τεχνική αυτή “θα μπορούσε να μετριάσει την κλιματική αλλαγή εκτρέποντας πίσω στο διάστημα ένα μικρό μέρος της εισερχόμενης ηλιακής ακτινοβολίας”, λένε οι επιστήμονες.

Η ιδέα, που ονομάζεται έγχυση στρατοσφαιρικού αερολύματος (SAI), θα κόστιζε 11 δισεκατομμύρια δολάρια (9,6 δισεκατομμύρια λίρες) ετησίως – αλλά οι ερευνητές λένε ότι αυτό θα ήταν φθηνότερο από άλλες μεθόδους μετριασμού της υπερθέρμανσης του πλανήτη.

επανακαταψυξη

Η ιδέα αυτή περιγράφεται σε μια νέα μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο Environmental Research Communications και της οποίας ηγείται ο Wake Smith του Πανεπιστημίου Yale.

Οι ερευνητές αναγνώρισαν ότι η ιδέα είναι αμφιλεγόμενη, αλλά υποστήριξαν ότι θα ήταν “εφικτή” και ότι τα 11 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως είναι “εξαιρετικά φθηνά” σε σύγκριση με άλλες αντιδράσεις για το κλίμα, όπως η δέσμευση άνθρακα.

“Υπάρχει ευρεία και λογική ανησυχία σχετικά με τη χρήση αερολυμάτων για την ψύξη του πλανήτη”, δήλωσε ο Smith, λέκτορας στο Yale.

“Αλλά αν η εξίσωση κινδύνου/οφέλους αποδίδει οπουδήποτε, θα ήταν στους πόλους”.

Η ψύξη στους πόλους θα παρείχε άμεση προστασία μόνο για ένα μικρό μέρος του πλανήτη, αν και τα μεσαία γεωγραφικά πλάτη θα έπρεπε επίσης να παρουσιάσουν κάποια μείωση της θερμοκρασίας, παραδέχεται η ομάδα.

“Παρ’ όλα αυτά, οποιαδήποτε σκόπιμη μείωση του παγκόσμιου θερμοστάτη θα ήταν προς το κοινό συμφέρον όλης της ανθρωπότητας και όχι μόνο των εθνών της Αρκτικής και της Παταγονίας”, δήλωσε ο Smith.

Σύμφωνα με τον Smith και τους συνεργάτες του, οι εγχύσεις σωματιδίων από τους πίδακες θα πραγματοποιούνται εποχιακά τις μεγάλες ημέρες της τοπικής άνοιξης και των αρχών του καλοκαιριού.

Ο ίδιος στόλος αεροσκαφών θα μπορούσε να εξυπηρετεί και τα δύο ημισφαίρια, μεταφέροντας στον αντίθετο πόλο με την αλλαγή των εποχών.
Η κάλυψη των αερολυμάτων θα εκτείνονταν 60 μοίρες βόρεια και νότια – περίπου στο ίδιο επίπεδο με το Άνκορατζ στην Αλάσκα και το νότιο άκρο της Παταγονίας.

62449919 11216099 Pre existing m

Τα πρόσφατα σχεδιασμένα αεροσκάφη μεγάλου υψομέτρου, συμπεριλαμβανομένου ενός που αναφέρεται στη μελέτη με την ονομασία SAIL-43K, θα αποδειχθούν αποτελεσματικά, λέει η ομάδα.

Ένας στόλος περίπου 125 τέτοιων αεροσκαφών θα μπορούσε να μεταφέρει ένα ωφέλιμο φορτίο ικανό να ψύξει τους πόλους κατά 2°C (3,6°F) ετησίως, γεγονός που θα τους επαναφέρει κοντά στις μέσες θερμοκρασίες που επικρατούσαν πριν από τη βιομηχανική εποχή.

Το κόστος των 11 δισεκατομμυρίων δολαρίων ετησίως είναι λιγότερο από το ένα τρίτο του κόστους της ψύξης ολόκληρου του πλανήτη κατά το ίδιο μέγεθος των 3,6°F και ένα ελάχιστο κλάσμα του κόστους της επίτευξης καθαρών μηδενικών εκπομπών, σύμφωνα με τους εμπειρογνώμονες.
Ανταρκτική, Λιώσιμο Πάγων

Τα μειονεκτήματα

Ωστόσο, το σχέδιο δεν είναι χωρίς μειονεκτήματα – τα αεροσκάφη θα απελευθέρωναν φυσικά τις δικές τους εκπομπές, οι οποίες θα συνέβαλαν στην υπερθέρμανση του πλανήτη.
Επιπλέον, το αεροζόλ θα αποτελείται από διοξείδιο του θείου, το οποίο σε υψηλά επίπεδα μπορεί να προκαλέσει ναυτία, εμετό, στομαχόπονο και διαβρωτικές βλάβες στους αεραγωγούς και τους πνεύμονες.

Σύμφωνα με τους εμπειρογνώμονες, λιγότερο από το 1% του παγκόσμιου ανθρώπινου πληθυσμού ζει στις ζώνες ανάπτυξης του στόχου, οπότε ο κίνδυνος για το μεγαλύτερο μέρος της ανθρωπότητας είναι μικρός.

Ο Smith αναγνώρισε επίσης ότι η ιδέα αυτή δεν θα αντιμετωπίσει τα βαθύτερα αίτια της κλιματικής αλλαγής στη Γη.

“Παρόλο που αυτό θα μπορούσε να αλλάξει το παιχνίδι σε έναν κόσμο που θερμαίνεται ραγδαία, οι ενέσεις στρατοσφαιρικού αερολύματος απλώς θεραπεύουν ένα σύμπτωμα της κλιματικής αλλαγής, αλλά όχι την υποκείμενη ασθένεια”, δήλωσε ο Smith.

Δυστυχώς, οι πιθανές μέθοδοι αντιμετώπισης του προβλήματος του λιώσιμου των παγετώνων και της ανόδου της στάθμης της θάλασσας γίνονται όλο και πιο επείγουσες, καθώς οι πόλοι θερμαίνονται αρκετές φορές ταχύτερα από τον παγκόσμιο μέσο όρο, όπως έχουν δείξει μελέτες.

ΠΗΓΗ: Dailymail

Διαφήμιση