Αρχική Ενέργεια Έρευνα-Ανάλυση: Η ενέργεια ανεβάζει τον ευρωπληθωρισμό

Έρευνα-Ανάλυση: Η ενέργεια ανεβάζει τον ευρωπληθωρισμό

0
Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Κομισιόν, commission
Διαφήμιση

Eρευνα – Ανάλυση: καθ. Γιάννης Μανιάτης
Με τη συνεργασία των μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών:  Ελένης Πετρίχου, Σπύρου Σταύρου, Γεωργίας Τσομπανίδου

Στα μέσα ενός Αυγούστου με παράνομες παρακολουθήσεις τηλεφώνων και ανατροπή όλου του πολιτικού σκηνικού, τις ΗΠΑ λίγα βήματα πριν τον εσωτερικό διχασμό, τις κυρώσεις της ΕΕ σε βάρος της Ρωσίας να λειτουργούν σε βάρος των ευρωπαίων πολιτών, την έξοδο του 4ου τουρκικού γεωτρύπανου να συντηρεί την ένταση, την πανδημία να κορυφώνεται μέσα στο καλοκαίρι, η Ενεργειακή και Κλιματική Κρίση συνεχίζουν ακάθεκτες την καταστροφική τους πορεία.

Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 11

Η ευρωπαϊκή ζήτηση για φυσικό αέριο το έτος 2022/2023, βρίσκει στις πρώτες θέσεις Γερμανία, Ιταλία, Μεγ. Βρετανία, Γαλλία, Ολλανδία και Ισπανία (0.9 – 0.35εκατ. GWh). H Ελλάδα βρίσκεται στις χώρες με σχετικά μικρή ζήτηση (περίπου στο 0.1εκατ. GWh). Από το σύνολο του ευρωπαϊκού πληθωρισμού (9%),  σχεδόν το μισό ποσοστό (4%) οφείλεται στην ενέργεια, η οποία ασφαλώς συμπαρασύρει τρόφιμα και άλλες υπηρεσίες.

Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 12

Προμηθευτές και υποδομές LNG

Οι χώρες με τις μεγαλύτερες εξαγωγές LNG είναι Αυστραλία, Κατάρ, ΗΠΑ (108.1 – 95δις.κυβ.μέτρα). Στην Ευρώπη, οι χώρες με τους περισσότερους σε λειτουργία ή προγραμματισμένους τερματικούς σταθμούς LNG, είναι  Ισπανία, Ιταλία (6 σταθμούς),  Γαλλία, Τουρκία, Ελλάδα (5 σταθμούς),  Αγγλία, Γερμανία (3 σταθμούς).

Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 9

Οι παγκόσμιες επενδύσεις σε έρευνα και ανάπτυξη πετρελαίου και φυσικού αερίου έχουν πτωτική πορεία (-50%) σε σχέση με την προηγούμενη δεκαετία. Όμως, τα κέρδη των πετρελαϊκών εταιρειών εκτοξεύονται, σχεδόν τριπλασιαζόμενα σε σχέση με το 2021. Η Ελλάδα προφανώς, αντί να εισπράττει έσοδα από τα εθνικά κοιτάσματα φυσικού αερίου, προτιμά να τα πληρώνει σε τρίτους σε τριπλάσιες τιμές…

Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 13

Ορισμένες μελέτες εκτιμούν ότι οι εκπομπές αερίων θερμοκηπίου ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου στον κύκλο ζωής του είναι μειωμένες μόνο κατά 20% σε σχέση με τις εκπομπές του κύκλου ζωής ενός συμβατικού αυτοκινήτου ίσου μεγέθους (160gCO2e/km έναντι 200gCOe/km).

Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 10

Πόσα ορυκτά χρειάζονται για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

Ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο χρειάζεται έως και έξι φορές περισσότερα ορυκτά από ένα όχημα εσωτερικής καύσης, καθιστώντας το κατά μέσο όρο 340 κιλά βαρύτερο. Σε χαλκό, μαγνήσιο, ψευδάργυρο η διαφορά στα κιλά είναι σχεδόν διπλάσια.  Επιπλέον υλικά που είναι απαραίτητα στο ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι γραφίτης, νικέλιο,  κοβάλτιο,  λίθιο και σπάνιες γαίες.

Διαβάστε επίσης:  Energean: Με επιτυχία έληξε η σεισμική έρευνα στο ΒΔ Ιόνιο

Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 8

Οι πρωταθλητές στη μείωση των εκπομπών

Με αναφορά τις εκπομπές του 1990, η Μεγ. Βρετανία έχει τη μεγαλύτερη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (-40%), ακολουθούμενη από τη Γερμανία (-30%). Αντίθετα, η Αυστραλία έχει αυξήσει τις εκπομπές κατά 50% και ο Καναδάς κατά 30%, ενώ οι ΗΠΑ φαίνεται να μην τις έχουν μειώσει.

Γιάννης Μανιάτης

 

 

Του καθηγητή Γιάννη Μανιάτη, πρ. υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας & Κλιματικής Αλλαγής

Πρώτη δημοσίευση του άρθρου στην εφημερίδα ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Διαφήμιση
Προηγούμενο άρθροΔείτε τον μεγάλο νικητή/τρία που κερδίζει ένα 4ήμερο στο υπερπολυτελές ξενοδοχείο Sunrise Resort Hotel
Επόμενο άρθροCactus Hotels: Παγκόσμια βράβευση από Worldcob και επιβράβευση από TUI