Αρχική Τουρισμός Όταν το Αιγαίο διαφημίζεται ως τουρκικό – Πώς αντιδρά η Ελλάδα 

Όταν το Αιγαίο διαφημίζεται ως τουρκικό – Πώς αντιδρά η Ελλάδα 

Σύνταξη: ecozen.gr

0
διακοπές Τουρκία
Διαφήμιση

Μετά την “Γαλάζια Πατρίδα” μας ήρθε και το “Τουρκικό Αιγαίο” δηλαδή το brand name «Turkaegean» (Τουρκο -Αιγαίο)! 

Η Τουρκία μέσω της Επιτροπής Δικαιωμάτων Πνευματικής Ιδιοκτησίας της ΕΕ ( EUIPO)  θα διαφημίζει τις ακτές της στην Ε.Ε μέχρι το 2031! 

Και παρότι η σχετική διαφήμιση παίζει από την έναρξη της τουριστιής περιόδου φέτος,  δυστυχώς η χώρα μας αντιδράει -μάλλον καθυστερημένα-με νομικά μέτρα, διεκδικώντας  την ακύρωση της απόφασης.

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου μιλώντας σήμερα στην τηλεόραση του Σκάι δήλωσε ότι δεν πρόκειται για αναγνώριση του συγκεκριμένου εμπορικού σήματος από την Ευρωπαϊκή Ένωση, αλλά είναι απλά απόφαση μιας επιτροπής της με έδρα την Ισπανία, η οποία «δεν παράγει πολιτικά ζητήματα». Ωστόσο  είναι μια αθέμιτη εμπορική πρακτική εκ μέρους της Τουρκίας και γι’ αυτό θα υπάρξει σύντομα προσφυγή

Σύμφωνα με τον ίδιο, ο τρόπος που έγινε η καταχώρηση δεν επέτρεψε να γίνει ένσταση, ενώ ερευνάται πώς και γιατί συνέβη. «Θα κινηθούμε και θα προσβάλουμε αυτή την απόφαση» είπε ο κ. Οικονόμου σημειώνοντας πως θα αποκατασταθεί η τάξη, όπως και έγινε με την απόφαση των ΗΠΑ να μην δεχθούν να αναγνωρίσουν τον συγκεκριμένο όρο ούτε την χρήση του”.

Ποια είναι η επιτροπή EUIPO

Η εν λόγω επιτροπή ( EUIPO) είναι ένας αποκεντρωμένος οργανισμός της Ε.Ε. όπως αναφέρεται  στη σχετική  σελίδα που  δημιουργήθηκε όμως από το Κράτη  μέλη για να  “προσφέρει προστασία πνευματικών δικαιωμάτων σε επιχειρήσεις και καινοτόμους οργανισμούς σε όλη την ΕΕ και πέρα ​​από αυτής. Έχει δε νομική, διοικητική και οικονομική αυτονομία”.

Σύμφωνα με το ερευνητικό ρεπορτάζ του συναδέλφου Δημοσθένη Γκαβέα στην www.huffingtonpost.gr, η τουρκική αίτηση,  ελήφθη από την EUIPO στις 16/07/2021, δημοσιεύθηκε στις 07/09/2021 και υπήρχε περίοδος ενστάσεως μέχρι τις 07/12/2021, όπως φαίνεται και από τον πίνακα που έχει αναρτήσει στη σελίδα της η EUIPO

 

Πινακας turkaegean 2022 06 28 182239

Εφικτή η ένσταση 

Σύμφωνα πάντως με τον ίδιο ρεπορτάζ του κ Γκαβέα αλλά και τις κυβερνητικές δηλώσεις το ευχάριστο είναι ότι παραμένει εφικτή η δυνατότητα  να υπάρξει νέα ένσταση όσον αφορά τη χρήση του εμπορικού σήματος Turkaegean στην Ε.Ε., καθώς υπάρχουν νομικά εργαλεία  με προθεσμία έως και πέντε χρόνια μετά.

Διαβάστε επίσης:  Άγνωστη η κατεύθυνση του «Αμπντουλχαμίντ Χαν» - Σε επιφυλακή Ελλάδα και Κύπρος

Βασίλης Κικίλιας

Αυτό επιβεβαίωσε και ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας . Σύμφωνα με δήλωση του στην ΕΡΤ και στους δημοσιογράφους Κώστα Παπαχλιμίντζο και Χριστίνα Βίδου : «Η Ελληνική Κυβέρνηση κινείται νομικά ενάντια σε αυτή τη διαδικασία. Εδώ και αρκετό καιρό έχουμε συνεργασία με τον Υπουργό Εξωτερικών, τον κ. Δένδια. Η χώρα μας θα κινηθεί νομικά και στα ευρωπαϊκά φόρα, θα υπερασπίσει τη θέση της στην Αμερική και σε όλες τις χώρες». 

Ανέφερε δε ότι: «οι Τούρκοι ταξιδιώτες και τουρίστες έχουν γεμίσει τα ελληνικά νησιά, τη Μυτιλήνη και την Κω και τη Χίο και τη Σάμο και ψηφίζουν Ελλάδα». Και τόνισε ο Κικίλιας: «Οπότε αυτό ίσως θα έπρεπε να το σκεφτούν οι έχοντες τις πολιτικές πρωτοβουλίες και τις ανάλογες συμπεριφορές» .

βασιλης κικίλιας
ΒΑΣΙΛΗΣ ΡΕΜΠΑΠΗΣ/EUROKINISSI

Για την τουριστική κίνηση 

Κατά τα άλλα ο Υπουργός  αναφέρθηκε στα στοιχεία που καταδεικνύουν αύξηση στις αφίξεις και στα έσοδα από τον τουρισμό το πρώτο εξάμηνο του 2022 συγκριτικά με το 2019, επισημαίνοντας ότι παρά το γεγονός ότι φέτος είμαστε αντιμέτωποι με προβλήματα που δεν υπήρχαν προ πανδημίας (ενεργειακό, ακρίβεια, πόλεμος στην Ουκρανία), τόσο τα μέχρι στιγμής στοιχεία όσο και τα μηνύματα που έρχονται για τους επόμενους μήνες είναι εντυπωσιακά, που σημαίνει ότι ο σχεδιασμός του Υπουργείου Τουρισμού που προηγήθηκε, αποδίδει καρπούς.

Η στρατηγική αυτή, επεσήμανε ο κ. Κικίλιας, είχε δύο στόχους:

  • Πρώτον, την αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος και την προσέλκυση ταξιδιωτών που δαπανούν πολλά χρήματα στις διακοπές τους και
  • δεύτερον, την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου (ήδη η κρουαζιέρα έχει φτάσει τους 10 μήνες).  

Τέλος, όσον αφορά τις καθυστερήσεις που παρατηρούνται στα αεροδρόμια της Ευρώπης λόγω των ελλείψεων προσωπικού, ο Υπουργός Τουρισμού υπογράμμισε ότι είναι σε συνεχή επαφή με τους υπεύθυνους των αεροδρομίων και τον Υπουργό Μεταφορών Κώστα Καραμανλή και εξέφρασε την ικανοποίησή του που στην Ελλάδα δεν παρατηρείται ανάλογο πρόβλημα, κάτι το οποίο είναι πολύ σημαντικό καθώς το αεροδρόμιο είναι η πρώτη επαφή του ταξιδιώτη με τη χώρα μας. 

Διαβάστε επίσης:  Άγνωστη η κατεύθυνση του «Αμπντουλχαμίντ Χαν» - Σε επιφυλακή Ελλάδα και Κύπρος

 

 

Διαφήμιση
Προηγούμενο άρθρο“Best Tourism Villages”: Φισκάρδο, Πέρδικα και Αρναία στον παγκόσμιο διαγωνισμό
Επόμενο άρθροLennart Bengtsson «Η γνώση είναι το φάρμακο κατά του κλιματικού άγχους»