Αρχική Ζώα Αντί για φλέβα χρυσού βρήκε μαμούθ 30.000 ετών

Αντί για φλέβα χρυσού βρήκε μαμούθ 30.000 ετών

Σύνταξη: ecozen.gr

ΜΑΜΟΥΘ1

Για χρυσό έψαχνε και βρήκε μαμούθ ένας χρυσοθήρας στον Καναδά. Συγκεκριμένα ένα μουμιοποιημένο μωρό μαμούθ το οποίο βρίσκεται σε άριστα διατηρημένη κατάσταση και όπως υπολογίζουν οι επιστήμονες είναι 30.000 ετών!

Ένας χρυσοθήρας βρήκε ένα μουμιοποιημένο μωρό μαλλιαρό μαμούθ στην περιοχή Trʼondëk Hwëchʼin στο Γιούκον του Καναδά.

Σύμφωνα με δελτίο Τύπου της τοπικής κυβέρνησης, το θηλυκό μωρό μαμούθ ονομάστηκε Nun cho ga από τους πρεσβύτερους του Πρώτου Έθνους Tr’ondëk Hwëch’in, το οποίο μεταφράζεται ως “μεγάλο μωρό ζώο” στη γλώσσα Hän.

Το Nun cho ga είναι το πιο άριστα διατηρημένο μουμιοποιημένο μαμούθ που ανακαλύφθηκε στη Βόρεια Αμερική.

Ο Nun cho ga πέθανε και πάγωσε κατά τη διάρκεια της εποχής των παγετώνων, ηλικίας άνω των 30.000 ετών, αναφέρει το δελτίο τύπου. Θα περιπλανιόταν στο Γιούκον μαζί με άγρια άλογα, λιοντάρια των σπηλαίων και γιγάντιους βίσονες της στέπας.

Το παγωμένο μαμούθ ανασύρθηκε από γεωλόγους αφού ένας νεαρός ανθρακωρύχος στα ορυχεία χρυσού Κλόνταϊκ το βρήκε καθώς έσκαβε για να βρει χρυσό.

Ο Δρ Grant Zazula, παλαιοντολόγος της κυβέρνησης του Γιούκον, δήλωσε ότι ο ανθρακωρύχος είχε κάνει την “πιο σημαντική ανακάλυψη στην παλαιοντολογία στη Βόρεια Αμερική”, ανέφερε το The Weather Channel.

Το μωρό μαμούθ ήταν πιθανότατα μαζί με τη μητέρα του, αλλά απομακρύνθηκε λίγο παραπάνω και κόλλησε στη λάσπη, δήλωσε ο Zazula στο Weather Channel.

Το να συμμετέχω στην ανάκτηση του Nun cho ga, του μικρού μαλλιαρού μαμούθ που βρέθηκε στο μόνιμο πάγο στο Klondike αυτή την εβδομάδα (στο Ηλιοστάσιο και την Ημέρα των Ιθαγενών Λαών!), ήταν το πιο συναρπαστικό επιστημονικό πράγμα στο οποίο συμμετείχα ποτέ, χωρίς καμία εξαίρεση. Γράφει ο παλαιοντολόγος  Prof Dan Shugar σε ανάρτησή του στο twitter.

Ο καθηγητής Dan Shugar, από το Πανεπιστήμιο του Calgary, μέλος της ομάδας που ανέσκαψε το μαλλιαρό μαμούθ, δήλωσε ότι αυτή η ανακάλυψη ήταν το “πιο συναρπαστικό επιστημονικό πράγμα στο οποίο έχω συμμετάσχει ποτέ”.

Περιέγραψε πόσο άψογα είχε διατηρηθεί το μαμούθ, λέγοντας ότι είχε ακόμη άθικτα νύχια, δέρμα, τρίχες, κορμό, ακόμη και έντερα, ενώ το τελευταίο γεύμα του με χόρτο ήταν ακόμη παρόν.

Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου, το Γιούκον είναι γνωστό για τα απολιθώματα της εποχής των παγετώνων, αλλά σπάνια ανακαλύπτονται τόσο άψογα και καλά διατηρημένα ευρήματα. Ο Zazula έγραψε στο δελτίο Τύπου ότι “Ως παλαιοντολόγος της εποχής των παγετώνων, ήταν ένα από τα όνειρα της ζωής μου να έρθω πρόσωπο με πρόσωπο με ένα αληθινό μαλλιαρό μαμούθ.

μαμουθ2

“Αυτό το όνειρο έγινε πραγματικότητα σήμερα. Το Nun cho ga είναι πανέμορφο και ένα από τα πιο απίστευτα μουμιοποιημένα ζώα της εποχής των παγετώνων που έχουν ανακαλυφθεί ποτέ στον κόσμο”.

Το μαλλιαρό μαμούθ, περίπου στο μέγεθος του αφρικανικού ελέφαντα, περιπλανιόταν στη γη μέχρι πριν από περίπου 4. 000 χρόνια. Οι πρώτοι άνθρωποι τα κυνηγούσαν για τροφή και χρησιμοποιούσαν τα οστά και τους χαυλιόδοντες των μαμούθ για την τέχνη, τα εργαλεία και τις κατοικίες τους. Οι επιστήμονες διχάζονται ως προς το αν το κυνήγι ή η κλιματική αλλαγή τα οδήγησε στην εξαφάνιση.

ΠΗΓΗ: https://www.businessinsider.com/