Αρχική Μεταφορές ΙΑΤΑ: Αυξήθηκαν τα θανατηφόρα αεροπορικά ατυχήματα το 2021

ΙΑΤΑ: Αυξήθηκαν τα θανατηφόρα αεροπορικά ατυχήματα το 2021

Σύνταξη: ecozen.gr

Σύμφωνα με την πρόσφατη ”Safety Report 2021” της ΙΑΤΑ, το 2021 σημειώθηκαν 26 ατυχήματα έναντι 35 το 2020. Ωστόσο, ο αριθμός των θανατηφόρων ατυχημάτων αυξήθηκε από πέντε ατυχήματα το 2020 σε επτά το 2021.

0
Αεροπλάνο, πτήση
Διαφήμιση

Σύμφωνα με την πρόσφατη Safety Report 2021της ΙΑΤΑ, το 2021 σημειώθηκαν 26 ατυχήματα έναντι 35 το 2020. Ωστόσο, ο αριθμός των θανατηφόρων ατυχημάτων αυξήθηκε από πέντε ατυχήματα το 2020 σε επτά το 2021. Ο αριθμός των θανάτων μειώθηκε από 132 το 2020 σε 121 το 2020.

Τα κυβερνητικά μέτρα για την αντιμετώπιση της πανδημίας του COVID-19 εξακολουθούν να επηρεάζουν σοβαρά τον κλάδο των αερομεταφορών και είχαν ως αποτέλεσμα σημαντική μείωση των πτήσεων σε σύγκριση με τα προ-COVID επίπεδα. Μόλις λίγο πάνω από 25 εκατ. πτήσεις πραγματοποιήθηκαν το 2021, αύξηση 16% σε σύγκριση με το 2020, αλλά -55% από το ποσοστό του 2019.

Ο κλάδος παρουσίασε βελτίωση στο παγκόσμιο ποσοστό ατυχημάτων το 2021, από 1,58 ανά εκατομμύριο το 2020 σε 1,01 το 2021. Το 2021 εμφανίζει το χαμηλότερο ποσοστό ατυχημάτων τα τελευταία 10 χρόνια. Το κυλιόμενο μέσο ποσοστό ατυχημάτων πενταετίας 2017-2021 (1,23) ήταν επίσης το χαμηλότερο σε σύγκριση με τους μέσους όρους πενταετίας, από το 2012.

Από τα 26 αεροπορικά ατυχήματα και τους 121 θανάτους το 2021, οι αεροπορικές εταιρείες-μέλη της IATA είχαν μηδενικά θανατηφόρα ατυχήματα. Το 2021, οι αεροπορικές εταιρείες-μέλη της IATA συνέχισαν να έχουν χαμηλότερη τάση από το σύνολο του κλάδου, με 0,44 ατυχήματα ανά εκατομμύριο τομείς, έναντι 1,01 – ένα μοτίβο που αντικατοπτρίζεται επίσης στον μέσο όρο πενταετίας.

iata

Την τελευταία δεκαετία, ο κλάδος συνέχισε την 10ετή τάση μείωσης των θανατηφόρων ατυχημάτων και του κινδύνου θανάτου. Το 2012 σημειώθηκαν 15 θανατηφόρα δυστυχήματα που είχαν ως αποτέλεσμα 416 θανάτους.

Κατά την τελευταία πενταετία, σημειώθηκαν κατά μέσο όρο επτά θανατηφόρα ατυχήματα ετησίως για εμπορικά αεροσκάφη (επιβάτες και φορτίο), με ετήσιο μέσο όρο 207 θανάτους.

Οι κατηγορίες ατυχημάτων

Οι κατηγορίες ατυχημάτων το 2021 που καταγράφηκαν, με σειρά θανάτων (με τον αριθμό των ατυχημάτων εντός παρενθέσεων) ήταν:

  • Απώλεια ελέγχου κατά την πτήση (3) με 75 θανάτους
  • Ελεγχόμενη πτήση προς το έδαφος (2) με 32 νεκρούς
  • Άλλη κατάσταση (2) με 14 θανάτους

Η εκτροπή από τον αεροδιάδρομο προκάλεσε μηδενικά ατυχήματα το 2021, κάτι που αποτελεί πρωτιά στην ιστορική βάση δεδομένων της IATA. Επίσης, πρόκληση ζημιών στο έδαφος είχε επίσης μηδενικά ατυχήματα, για πρώτη φορά σε περισσότερα από 15 χρόνια. Ωστόσο, μετά από ένα χρόνο κατά τον οποίο δεν σημειώθηκαν ατυχήματα LOC-I (​Loss of Control In-flight), υπήρξαν τρία το 2021, με αποτέλεσμα 75 θανάτους.
Screenshot 2022 05 01 at 17 48 28 IATA Safety Report 2021 – Issued April 2022 iata safety report 2021.pdf
Κατά την εξέταση των ατυχημάτων ανά περιοχή:

  • Η Αφρική (AFI) είχε το υψηλότερο ποσοστό ατυχημάτων με 5,66 ατυχήματα ανά εκατομμύριο τομείς ακολουθούμενη από την Κοινοπολιτεία των Ανεξάρτητων Κρατών (CIS: Αρμενία, Αζερμπαϊτζάν, Λευκορωσία, Καζακστάν, Κιργιζιστάν, Μολδαβία, Ρωσία, Τατζικιστάν, Ουζμπεκιστάν) με 4,07 ατυχήματα ανά εκατομμύριο τομείς.
  • Οι αεροπορικές εταιρείες σε CIS, Αφρική και Ασία-Ειρηνικό (ASPAC) υπέστησαν θανατηφόρα ατυχήματα το 2021. Ένα αφορούσε αεριωθούμενο αεροσκάφος (jet) και έξι ελικοφόρα (turboprops). Ο κίνδυνος θανάτου από αεριωθούμενα αεροσκάφη για τς αεροπορικές στις χώρες ASPAC είναι 0,33, από 0,34 το 2020. Ο κίνδυνος θανάτου από ελικοφόρα για την περιοχή CIS είναι 31,90, από μηδέν το 2020 και για την Αφρική 7,15, από 6,10.

Screenshot 2022 05 01 at 17 53 00 IATA Safety Report 2021 – Issued April 2022 iata safety report 2021.pdf

  • Το 31% των εμπορικών αεροπορικών ατυχημάτων το 2021 αφορούσαν αεροπορικές εταιρείες της Βόρειας Αμερικής (NAM) και ακολουθούν οι αερομεταφορείς της περιοχής ASPAC με το 19% των συνολικών ατυχημάτων.
  • Η ιδιότητα μέλους της IATA και η διαπίστευση του προγράματος (IOSA Operational Safety Audit) για μη μέλη της ΙΑΤΑ συνέχισαν να έχουν ισχυρή συσχέτιση με τις βελτιωμένες επιδόσεις ασφάλειας. Το ποσοστό ατυχημάτων για τις εγγεγραμμένες στο IOSA αεροπορικές εταιρείες το 2021 ήταν χαμηλότερο από το ποσοστό των αερομεταφορέων που δεν ήταν στο IOSA (0,45 έναντι 2,86).
  • Το ποσοστό απωλειών σε αεριωθούμενα (jets) ανά εκατομμύριο τομείς το 2021 ήταν 0,13 έναντι 0,16 το 2020. Οι αεροπορικές εταιρείες της Μέσης Ανατολής και της Βόρειας Αφρικής (MENA) έχουν αναφέρει μηδενικά ατυχήματα απώλειας αεριωθουμένων από το 2015.
  • Το ποσοστό απώλειας ελικοφόρων ανά εκατομμύριο τομείς το 2021 ήταν 1,77 έναντι 1,59 το 2020. Οι ευρωπαϊκοί και οι βορειοασιατικοί αερομεταφορείς έχουν αναφέρει μηδενικά ατυχήματα απώλειας ελικοφόρων από το 2014 και το 2015, αντίστοιχα.
Διαφήμιση
Προηγούμενο άρθροΚορωνοϊός: Υψηλά τα κρούσματα στην Αττική
Επόμενο άρθροΚοινωνικός Τουρισμός: 30 εκατ. ευρώ για διακοπές όλον το χρόνο