Αρχική Περιβάλλον Η 20χρονη Ινδή που εξοικονομεί εκατομμύρια λίτρα νερού για τη χώρα της

Η 20χρονη Ινδή που εξοικονομεί εκατομμύρια λίτρα νερού για τη χώρα της

Σύνταξη: ecozen.gr

Μια απλή παρατήρηση την έκανε να οργανώσει ολόκληρη καμπάνια ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για το νερό

0
garvita gulhati water girl
Διαφήμιση

Μια 20χρονη Ινδή κατάφερε να εξοικονομήσει πάνω από 6 εκατομμύρια λίτρα νερού βλέποντας το ποτήρι νερού που άφηναν πίσω τους πελάτες εστιατορίων μισογεμάτο. Μια απλή παρατήρηση την έκανε να οργανώσει ολόκληρη καμπάνια ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για το νερό που πετάγεται στα εστιατόρια της Ινδίας ενώ την ίδια στιγμή συμπολίτες της δεν έχουν χρήματα να αγοράσουν ένα μπουκαλάκι νερό.

Αυτό που έκανε την Garvita Gulhati να συνδέσει τις εικόνες και να οδηγηθεί στη δημιουργία της συγκεκριμένης καμπάνιας ήταν ένα γεγονός που έζησε η ίδια όταν ήταν 14 ετών.

νερό

“Μια μέρα με πλησίασε ένα φτωχό παιδί και μου ζήτησε να της δώσω το μπουκαλάκι με το νερό που έπινα γιατί εκείνη δεν είχε χρήματα να αγοράσει. Την ίδια μέρα πήγα με τους γονείς μου σε ένα εστιατόριο και επηρεασμένη από τη συνάντηση με το παιδί κοίταζα τα ποτήρια των πελατών του εστιατορίου που έμεναν μισογεμάτα με νερό που δεν έπιναν. Αυτό το νερό κατέληγε στην αποχέτευση”.

 Η Gulhati στα 15 της οργάνωσε και ανέλαβε την εκστρατεία ενημέρωσης των εστιατορίων με τίτλο Why Waste? (Γιατί να σπαταλάμε😉

Το πρόγραμμαΓιατί να σπαταλάμε;” στοχεύει στην αλλαγή της νοοτροπίας των ανθρώπων απέναντι στους φυσικούς πόρους, και συγκεκριμένα στο νερό. Με την αύξηση του αριθμού των εστιατορίων, ο πρωταρχικός στόχος του Why Waste? είναι η μείωση της σπατάλης νερού στα εστιατόρια.

Το πρόγραμμα #Μισογεμάτο ποτήρι

Ο τρόπος που πρότειναν στα εστιατόρια να κάνουν αυτή την εξοικονόμηση του νερού ήταν απλός. Αντί να γεμίζουν το ποτήρι των πελατών με νερό, να το μισογεμίζουν. Αν χρειάζονταν κι άλλο νερό οι πελάτες θα έβαζαν τόσο όσο χρειάζονταν.

Το πιλοτικό πρόγραμμά τους #GlassHalfFull, σημείωσε τεράστια επιτυχία με πολλά εστιατόρια να υιοθετούν την ιδέα τους με το σήμα κατατεθέν τους, ενώ οργανώσεις όπως η NRAI και η Change.org το υποστηρίζουν.

Άρχισαν να συνεργάζονται με εστιατόρια βοηθώντας τα να αποτρέψουν τη σπατάλη νερού που μένει πίσω στα ποτήρια μέσω του viral κινήματός τους #GlassHalfFull. Σήμερα, το έργο τους έχει φτάσει σε πάνω από 500.000 εστιατόρια, 10 εκατομμύρια ανθρώπους και έχει αποτρέψει τη σπατάλη πάνω από 6 εκατομμυρίων λίτρων νερού μέσω των διαφόρων συνεργασιών που έχουν δημιουργήσει.

Διαβάστε επίσης:  Η άνοδος της θάλασσας απειλεί 200 μνημεία πολιτιστικής κληρονομιάς
Why Waste
Το app Why Waste

Μιλώντας στο Socio Story, η Gulhati δήλωσε: “Στα τέλη του περασμένου έτους, είχαμε επίσης ξεκινήσει το Why Waste? Εφαρμογή που βοηθά κάθε άτομο να υπολογίσει το υδάτινο αποτύπωμά του και να εξοικονομήσει τουλάχιστον 100 λίτρα νερού κάθε μέρα.

Σε συνεργασία με το CNN, δημιουργούν αυτό ακριβώς το κίνημα για να ενθαρρύνουν περισσότερους ανθρώπους να υπολογίσουν το υδάτινο αποτύπωμά τους και να γίνουν μέρος της αλλαγής μέσω της εθνικής τους εκστρατείας Mission Paani.

Κάθε άνθρωπος μπορεί και πρέπει να συμβάλει στην εξοικονόμηση νερού. Στο Why Waste; πιστεύουμε ότι η συλλογική δράση θα δημιουργήσει μια θετική αντίδραση. Είμαστε όλοι μαζί σε αυτό και μπορούμε όλοι να κάνουμε τη διαφορά. “Από την εξοικονόμηση περισσότερων από 100 λίτρων νερού κάθε μέρα μέχρι τη δημιουργία ενός κεφαλαίου του Why Waste? οι δικές μας πρωτοβουλίες έχουν βοηθήσει στην εξοικονόμηση εκατομμυρίων λίτρων νερού.

Πιστεύουμε ότι αυτές οι μικρές δράσεις εξοικονόμησης νερού όπου μπορούμε και η διάδοση του λόγου για να κάνουμε το ίδιο θα δημιουργήσουν τεράστιο αντίκτυπο, πρόσθεσε η Gulhati, η οποία έχει συνεργαστεί με διάφορους οργανισμούς, όπως η Ashoka, η IKEA, το Facebook και η UNICEF, για την ανάπτυξη παγκόσμιων προγραμμάτων που θα ενθαρρύνουν όλο και περισσότερους νέους να γίνουν φορείς αλλαγής.

Η Gulhati, απόφοιτος μηχανικής από το Bengaluru, δήλωσε: “Δύο από τις μεγαλύτερες εμπνεύσεις μου ήταν ο Steve Jobs και η Indra Nooyi.

Η ιστορία της Indra Nooyi με ενέπνευσε και ξύπνησε τον ηγέτη μέσα μου, με την ελπίδα να αλλάξω τον κόσμο. Η προσέγγιση του Steve Jobs για την ηγεσία ήταν ένα τεράστιο κίνητρο για μένα.

13 ιστορίες για την εξοικονόμηση φυσικών πόρων

Προσθέτοντας πληροφορίες σχετικά με την ανάγκη ευαισθητοποίησης των παιδιών, η Gulhati δήλωσε ότι τα παιδιά είναι το μέλλον της γενιάς μας και δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι πράξεις τους θα καθορίσουν πώς ο κόσμος θα πάρει μια νέα κατεύθυνση.

Διαβάστε επίσης:  Η άνοδος της θάλασσας απειλεί 200 μνημεία πολιτιστικής κληρονομιάς

Πιστεύουμε ότι είναι πολύ σημαντικό να κατανοήσουν τα παιδιά από μικρή ηλικία τη σημασία της εξοικονόμησης του πολύτιμου πόρου μας, τουνερού. Είναι πολύ σημαντικό για τα σχολεία να συμπεριλάβουν τη διαχείριση των υδάτινων πόρων και αποβλήτων στο πρόγραμμα σπουδών, έτσι ώστε οι μαθητές από μικρή ηλικία να γνωρίζουν πώς οι μικρές αλλαγές μπορούν να κάνουν τεράστια διαφορά από την πλευρά τους. Αυτό θα δημιουργήσει επίσης μια βάση για να εργαστούν πάνω σε τρόπους για να βρουν ιδέες για την εξοικονόμηση νερού, κάτι που ο καθένας από αυτούς έχει τη δυνατότητα να κάνει, είπε.

Νερό

Πρόσφατα κυκλοφόρησε η συλλογή The Sustainability Stories 13 μύθοι της νέας εποχής η οποία μιλάει για περιβαλλοντικά θέματα και εμπνέει τα παιδιά να γίνουν η αλλαγή. Τα βιβλία εκδόθηκαν σε συνεργασία με την Pratham, τον μεγαλύτερο μη κερδοσκοπικό εκδοτικό οίκο της Ινδίας, και τώρα ζωντανεύουν σε βίντεο με τη UNICEF.

Η Gulhati έχει κερδίσει διακρίσεις, όπως τοEarth Day Network Rising Starκαι το Forbes 30 under 30, μεταξύ άλλων.

ΠΗΓΕΣ: www.sociostory.org, www.loopsider.com

Διαφήμιση
Προηγούμενο άρθροVIDEO: Αυτό το μπλουζάκι βιοδιασπάται και γίνεται τροφή για σκουλήκια
Επόμενο άρθροΊδια εδώ και 3.500 χρόνια τα ονόματα των νησιών του Αιγαίου