Αρχική Επιχειρείν 3ο Συνέδριο Οινοποιητικού Τουρισμού: Αυξήθηκαν οι επισκέψεις στα οινοποιεία με ΣΕΟ

3ο Συνέδριο Οινοποιητικού Τουρισμού: Αυξήθηκαν οι επισκέψεις στα οινοποιεία με ΣΕΟ

Σύνταξη: ecozen.gr

Στο 3ο Συνέδριο Οινοτουρισμού, που πραγματοποιήθηκε στην Πελοπόννησο, ανακοινώθηκε η ψηφιακή πύλη των επισκέψιμων οινοποιείων.

0
Rows,Of,Plants,Of,Grapevine,And,In,Nemea,,Greece
Διαφήμιση

Το «Σήμα Επισκέψιμου Οινοποιείου» (ΣΕΟ) το αποκτούν ολοένα και περισσότερα οινοποιεία, ήδη 88, σε σύνολο πάνω από 1.300 σε όλη την επικράτεια. Μάλιστα, 21 οινοποιεία έχουν το ειδικό αυτό σήμα στην Πελοπόννησο, καταγράφοντας σημαντικά στοιχεία επισκεψιμότητας, με τους Ελληνες να βρίσκονται στην πρώτη θέση, ακολουθούμενοι από Γερμανούς και Βρετανούς.

Το 3ο Συνέδριο Οινοποιητικού Τουρισμού, με θέμα «Ένα ταξίδι στον οίνο και στο χρόνο», συνδιοργανώθηκε από το Υπουργείο Τουρισμού, τον ΕΟΤ και την Περιφέρεια Πελοποννήσου, με αντικείμενο την ανάδειξη της δυναμικής και των ευκαιριών ανάπτυξης που δημιουργεί ο οινοτουρισμός, σε συνδυασμό με άλλες μορφές τουριστικής δραστηριότητας (γαστρονομικός, ποδηλατικός, πεζοπορικός, θρησκευτικός, πολιτιστικός, αγροτουρισμός, άυλη πολιτιστική κληρονομιά).

WINE TOURISM

Επίσης, ανακοινώθηκε η ψηφιακή πύλη, το portal οινοτουρισμού, που θα λειτουργήσει σε λίγες ημέρες, μέσω του οποίου θα απονέμονται ένα βραβείο για το καλύτερο οινοποιείο με επισκέψιμο σήμα και ένα ακόμα βραβείο για εκείνο το οινοποιείο με τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα.
Το Συνέδριο χαιρέτισε διαδικτυακά ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας. “Η στρατηγική του υπουργείου Τουρισμού έχει ψηλά στην ατζέντα τον οινοτουρισμό”, είπε ο κ. Κικίλιας, με στόχο την προσέλκυση τουριστών υψηλής εισοδηματικής στάθμης, την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και τη δημιουργία μοναδικών αυθεντικών εμπειριών για τους επισκέπτες.
Μαζί με την υφυπουργό, Σοφία Ζαχαράκη, προχωρούμε σε μια σειρά από δράσεις για την αναβάθμιση του οινοτουρισμού, μέσα από την δημιουργία πρώτης ψηφιακής πύλης, το σήμα επισκέψιμου οινοποιείου, τη συγκρότηση του Εθνικού Συμβουλίου Οινοτουρισμού, ανάφερε ο υπουργός. Συνεχίζουμε με ακόμη μεγαλύτερη ένταση και δημιουργικότητα την προσπάθεια για τη διεθνή προβολή της εκλεκτής ελληνικής οινικής παραγωγής και την κατοχύρωση του ελληνικού brand name οινοτουρισμού διεθνώς, υπογράμμισε ο κ. Κικίλιας.

Ζαχαράκη
Η υφυπουργός τουρισμού Σοφία Ζαχαράκη

Η οικοδέσποινα και του 3ου Συνεδρίου Οινοτουρισμού, Σοφία Ζαχαράκη, υφυπουργός Τουρισμού, αρμόδια για τις θεματικές μορφές τουρισμού και την τουριστική εκπαίδευση, της οποίας η συμβολή στην ανάδειξη του οινοτουρισμού είναι πολύ μεγάλη, επισήμανε ότι χρειάζεται «να χτίσουμε την προσδοκία για να πάμε στον προορισμό», τονίζοντας ότι «θέλουμε όλα τα τοπόσημα για να βιώσουμε την εμπειρία, από τον πολιτισμό και τα αρχαία έως το κρασί.»

«Με συνέργειες, η οποία είναι λέξη κλειδί, δημόσιου και ιδιωτικού τομέα και με επίκεντρο τον άνθρωπο και την εκπαίδευση, δημιουργούμε καλύτερο περιβάλλον για τον τουρισμό, θέτοντας σε εφαρμογή πρόγραμμα 46 εκατ. ευρώ, για εξ αποστάσεως απόκτηση δεξιοτήτων, εντός τριών μηνών.»
Επίσης, η Σοφία Ζαχαράκη έκανε ιδιαίτερη μνεία στους νέους καθώς θα τους δοθούν περισσότερες ευκαιρίες, τονίζοντας ότι μετά την Πελοπόννησο, θα γίνει Συνέδριο Οινοτουρισμού στην Αττική και έπειτα στην Κρήτη, επισημαίνοντας ότι κάθε προορισμός μπορεί να δημιουργήσει ένα συνολικό προϊόν και μέσω των Οργανισμών Διαχείρισης Προορισμού, που έπειτα από νόμο μπορούν να δημιουργηθούν.
Καταλήγοντας, η υπουργός Τουρισμού, ανέφερε ότι σειρά να αποκτήσουν ειδικά σήματα, έχουν τα Ζυθοποιεία, τα Ελαιοτριβεία, και τα Τυροκομεία.

κρασι
Ο Γιώργος Στύλιος, υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, τόνισε ότι ο οινοτουρισμός, παγκοσμίως, αποφέρει 1,2 τρισ. δολάρια και για να βρεθεί ο αγροτουρισμός στον βαθμό που πρέπει, χρειάζεται να δημιουργηθεί ένα επενδυτικό οικοσύστημα με συνέργειες για την παραγωγή ολοκληρωμένων προϊόντων.
«Ως Υπουργείο θα συνεργαστούμε με συναρμόδια υπουργεία για: ψηφιοποίηση, εκπαίδευση, καινοτομία, και θα στηριχθούμε στη νέα Κοινή Αγροτική Πολιτική 2023-2027. Θα υπάρξουν πόροι από το Ταμείο Ανάκαμψης, με απορρόφηση έως το 2025 που θα πάνε σε δράσεις ενίσχυσης αγροτουρισμού. Υπάρχει ανοικτή προδημοσίευση 100 εκατ. ευρώ για τον αγροτουρισμό, ενώ μέσω ΚΑΠ, με το πρόγραμμα Leader από 1991 έχουν χρηματοδοτηθεί με 50 εκατ. ευρώ, 200 οινοποιεία. Στην τρέχουσα περίοδο θα γίνουν επιπλέον δράσεις σε 89 οινοποιεία, ύψους 22 εκατ. ευρώ, για προβολή, τους δρόμους κρασιού Πελοποννήσου, τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος κ.α.», ανέφερε ο κ. Στύλιος.

οινοτουρισμος
Η Παναγιώτα Διονυσοπούλου, γενική διευθύντρια του Υπουργείου Τουρισμού, ανέφερε ότι όλη η Πελοπόννησος κατέχει το 32% του ελληνικού αμπελώνα με 190.434 στρέμματα, υπάρχουν 91% ελληνικές ποικιλίες, 180 οινοποιεία (43 με ΣΕΟ) και 32 διαδρομές. Από τα κρασιά, 11 είναι ΠΟΠ, 24 ΠΓΕ, 60% λευκά και 40% ερυθρά.
Η Αννα Καλογεροπούλου, αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού της Περιφέρειας Πελοποννήσου, παρουσίασε ένα μικρό teaser της καμπάνιας προβολής της Περιφέρειας για το 2022, Peloponnese beyond the time, επισημαίνοντας ότι σχεδιάζονται δράσεις που θα υλοποιηθούν εντός 18 μηνών για τα γαστρονομικά προϊόντα: νέα εικαστική ταυτότητα, γαστρονομικό φεστιβάλ, πιλοτική θεσμοθέτηση γαστρονομικών διαδρομών, και χαρακτηρισμός ως European Region of Gastronomy.
Το 3ο Συνέδριο χαιρέτισε επίσης, η γενική γραμματέας Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Χριστιάνα Καλογήρου, ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ Δημήτρης Φραγκάκης, η διευθύντρια της Περιφερειακής Διεύθυνσης για την Ευρώπη του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού Alessandra Priante διαδικτυακά και ο Παναγιώτης Νίκας, περιφερειάρχης Πελοποννήσου.

Διαφήμιση
Προηγούμενο άρθροΑτσαλάκης – Τσούμπρης : Πού θα φτάσει η τιμή του σιταριού;
Επόμενο άρθροΚι άλλες κυρώσεις στη Ρωσία ζητάει ο Μακρόν