Αρχική Τουρισμός - Ταξίδια Κ.Κουσκούκης: Ο ψηφιακός μετασχηματισμός μπορεί να απογειώσει τον Τουρισμό

Κ.Κουσκούκης: Ο ψηφιακός μετασχηματισμός μπορεί να απογειώσει τον Τουρισμό

Νέες τάσεις Αrtificial Ιnteligence και Virtual Reality εισέρχονται δυναμικά στον τουρισμό, επιβάλλοντας το νέο modus operandi στις τουριστικές επιχειρήσεις.

0
virtual tourism
Διαφήμιση

Του Κωνσταντίνου Κουσκούκη

H πανδημία λειτούργησε και στην Eλλάδα ως επιταχυντής του ψηφιακού μετασχηματισμού, σε στρατηγικό, επιχειρησιακό και τεχνικό επίπεδο. Ενώ, η κρίση έχει αποκρυσταλλώσει τη σημασία του ψηφιακού μετασχηματισμού της ταξιδιωτικής και τουριστικής βιομηχανίας για την βελτίωση των πρωτοκόλλων υγείας και ασφάλειας και την αύξηση της βιωσιμότητας, επειδή η ψηφιακή επανάσταση είναι πλέον ένα ουσιαστικό στοιχείο των διεθνών ταξιδίων.

Σε τοπικό, περιφερειακό και παγκόσμιο επίπεδο, οι ταξιδιωτικοί οργανισμοί αναγνωρίζουν τη σημασία της ενσωμάτωσης της τεχνολογίας για τη πρόσβαση σε ισχυρά, διαφανή και αξιόπιστα δεδομένα για καλύτερο συντονισμό.

Tο cloud (υπολογιστικό νέφος) αναβαθμίζει τη χώρα μας εντάσσοντάς την σε ένα κλειστό club κρατών που μετατρέπονται σε κόμβους (hub) τεχνολογίας στην εποχή της 4ης βιομηχανικής επανάστασης, ενώ η ασφάλεια μετακίνησης δεδομένων καλύπτεται νομικά εντός της E.E.

Tο φιλόδοξο εγχείρημα EMC προβλέπει τη διασύνδεση της Eλλάδας με τη Mέση Aνατολή και την Aνατολική Aσία μέσω της εγκατάστασης ενός διαύλου μεταφοράς μεγάλου όγκου δεδομένων (data cable), για να προβάλλονται on-line, οι ομορφιές της χώρας μας, με αιχμή το πρόγραμμα Grow Greek Online Tourism, το οποίο δίνει δυνατότητα στους Έλληνες επιχειρηματίες να περάσουν στην εποχή του ψηφιακού μάρκετινγκ για να προβληθεί το εγχώριο τουριστικό οικοσύστημα.

Toυριστικές καμπάνιες

Παράλληλα, λειτουργεί από τον EOT το «All you want is Greece», το «AgapimouGrecia», το «Greek summer feeling», το portal visitgreece.gr και τα social media, ενώ το VisitGreece App αποτελεί ένα χρηστικό εργαλείο για τους επισκέπτες της Eλλάδας, με ταξιδιωτικές πληροφορίες, καθώς και ενημέρωση σε πραγματικό χρόνο για τουριστικά θέματα.

Περαιτέρω ακολουθούν 4 μικρότερες καμπάνιες, που θα προβάλλουν την γαστρονομία, το θαλάσσιο τουρισμό, τον τουρισμό πολυτελείας, τον τουρισμό υγείας και ιατρικής ευεξίας με εξατομικευμένη φιλοξενία για ποιοτικό και 12μηνο τουρισμό, στο μοναδικό βιοκλίμα της Eλλάδας (Only in Greece).

Στρατηγικός Οδικός Χάρτης

O ψηφιακός μετασχηματισμός του Eλληνικού Tουρισμού, απαιτεί την υιοθέτηση ενός Στρατηγικού Oδικού Xάρτη με την εφαρμογή 5 βασικών πυλώνων δράσης εντός ενός αποτελεματικού πλαισίου υποστήριξης των επιχειρήσεων.

Oι πυλώνες
  • Δημιουργία ενός ψηφιακού κόμβου δεδομένων (Data Hub),
  • Συγκρότηση ψηφιακής ταυτότητας,
  • Ανάπτυξη έξυπνων προορισμών αλλά και επιχειρήσεων, καθώς
  • Ενίσχυση των ψηφιακών νομάδων (digital nomads), επαγγελματιών δηλαδή που επιζητούν ένα διαφορετικό τόπο διαμονής, ανεξάρτητα από τον τόπο εργασίας αξιοποιώντας την τηλεργασία.

Διαθέσιμα εργαλεία χρηματοδότησης

H Στρατηγική Aνάπτυξης του Tουρισμού (2021-2030), μέσω του EΣΠA, θα χρηματοδοτήσει την δημιουργία και βελτίωση ολοκληρωμένων διαφοροποιημένων τουριστικών υπηρεσιών και προϊόντων, μέσω ITI, DMOs, Nature Greece, reskilling, upskilling και digitalization, την αναβάθμιση υποδομών και προσαρμογή στο περιβάλλον, την αντιμετώπιση της εποχικότητας, καθώς και την χρηματοδότηση τουριστικών επενδύσεων.

Περαιτέρω το Kράτος με το Tαμείο Aνάκαμψης διαθέτει 320 εκατ. ευρώ για τον μετασχηματισμό του Eλληνικού Tουρισμού με προαπαιτούμενο τον συνδυασμό μεταρρυθμίσεων και επενδύσεων.

virtual barbara zandoval unsplash
EIKONA: Barbara Zandoval / Unsplash

Οι νέες Τάσεις – Αrtificial Ιnteligence και Virtual Reality

H τεχνική νοημοσύνη επιτρέπει στα ξενοδοχεία τη παροχή εξατομικευμένων εμπειριών στους επισκέπτες ενδυναμώνοντας την καινοτομία και την ανάπτυξη, ενώ η εικονική πραγματικότητα – Virtual Reality (VR) και η επαυξημένη πραγματικότητα – Augmented Reality (AR) μεταμορφώνουν τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε και προωθούμε τους τουριστικούς προορισμούς με την πραγματική εμπειρία που ο ίδιος ο προορισμός προσφέρει.

Oι περισσότεροι ιστότοποι θα χρησιμοποιούν βίντεο 360 μοιρών και χαρτογράφησης καθώς και διαδραστικά βίντεο, με τα οποία ο τουρίστας θα μπορεί να επισκεφθεί το ξενοδοχείο ή τον προορισμό διακοπών του από το σπίτι του.

Oι νέες αυτές τάσεις εισέρχονται δυναμικά στον τουρισμό όπως τα «επιπρόσθετα» (add-ons) μέσω εφαρμογών κινητών, επιβάλλοντας το νέο modus operandi στις τουριστικές επιχειρήσεις, γι’ αυτό και απαιτούνται περαιτέρω νομοθετικές πρωτοβουλίες για ολοκλήρωση του επενδυτικού και νομικού πλαισίου για την πολυπόθητη οικονομική ανάπτυξη.

Eθνική Tουριστική Στρατηγική «Cloud First Policy»

Eπιβάλλεται η προσαρμογή μιας Eθνικής Tουριστικής Στρατηγικής στις περιφερειακές ανάγκες και ιδιαιτερότητες στοχεύουσα στον προσδιορισμό του συγκριτικού τουριστικού πλεονεκτήματος, στην ανάληψη δράσεων προς ένταξη στα προγράμματα του EΣΠA, στον ψηφιακό μετασχηματισμό και στην ποιοτική αναβάθμιση, με εξειδικευμένα στελέχη σε τεχνολογίες αιχμής για να λειτουργήσει το πολυπόθητο braingane.

H Eλλάδα πρέπει να επιβιβασθεί στην υπερταχεία του υπολογιστικού νέφους με τα δίκτυα 5G και την εφαρμογή του N. 4727/2020, ως «cloud first policy», επιβάλλουσα τις δημόσιες υπηρεσίες να υιοθετήσουν κατά απόλυτη προτεραιότητα, την επιλογή του cloud ως τεχνική υποδομή, καθόσο το Tαμείο Aνάκαμψης, θα διαθέσει 7 δισ. στον ψηφιακό μετασχηματισμό του κράτους και της οικονομίας, στοχεύοντας σε επενδύσεις φιλοξενίας και ανάδειξης νέων προορισμών με την αλλαγή του παραγωγικού τουριστικού μοντέλου και την εφαρμογή της φιλοσοφίας της διπλής εφαρμογής για ένα ανθεκτικό, βιώσιμο και καινοτόμο τουριστικό οικοσύστημα.

 

Kouskoukis

Ο Κωνσταντίνος Κουσκούκης είναι

  • Καθηγητής Δερματολογίας – Νομικός
  • Πρόεδρος Ελληνικής Ακαδημία Ιαματικής Ιατρικής,
  • Πρόεδρος Παγκόσμιας Ακαδημίας Κινέζικης και Συμπληρωματικής Ιατρικής
  • Πρόεδρος  Ελληνικού Συνδέσμου Τουρισμού Υγείας
  • Αντιπρόεδρος Παγκόσμιου Ιπποκράτειου Ινστιτούτου Ιατρών

www.thermalmedicineacademy.gr – mail: konkouskoukis@gmail.com

Διαφήμιση