Αρχική Μεταφορές Η Οδική Ασφάλεια στην ΕΕ «προσωπική υπόθεση» της Έλενας Κουντουρά

Η Οδική Ασφάλεια στην ΕΕ «προσωπική υπόθεση» της Έλενας Κουντουρά

Σε ειδική εκδήλωση στο Σεράφειο κέντρο του Δήμου  Αθηναίων η Ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Έλενα Κουντουρά παρουσίασε τις προτάσεις της στην Κομισιόν για την Οδική Ασφάλεια που υιοθετήθηκαν ως ψήφισμα με συντριπτική πλειοψηφία.

0
RS3 ELENA KOUNTOURA
Διαφήμιση

Ανταποκρινόμενοι στην πρόσκληση της Ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ– Προοδευτική Συμμαχία  Έλενας Κουντουρά, ο Ευρωπαίος  Συντονιστής για την Οδική Ασφάλεια, εκ μέρους της Κομισιόν, Matthew Baldwin και ο Εκτελεστικός Διευθυντής του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών ΕΤSC, Antonio Avenoso, επισκέφθηκαν την Αθήνα και συμμετείχαν σε  ειδική εκδήλωση που διοργάνωσε η Ευρωβουλευτής με σημαντική εκπροσώπηση αρχών και φορέων της χώρας.

Οι δύο προσκεκλημένοι ομιλητές συνεχάρησαν την Έλενα Κουντουρά για τη φιλόδοξη έκθεση που κατάρτισε, ως εισηγήτρια  του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, και αποτελεί σήμερα τον οδικό χάρτη που προτείνει το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο  για να επιτευχθεί ο στόχος της μείωσης κατά 50% των θανάτων και για πρώτη φορά των σοβαρών τραυματισμών τη δεκαετία 2021-2030. Στις εισηγήσεις τους ανέλυσαν τους στόχους, τις προκλήσεις και ευκαιρίες για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στην ΕΕ τα επόμενα χρόνια.

RS12 EVENT

Η Έλενα Κουντουρά παρουσίασε τις προτάσεις και συστάσεις προς την Κομισιόν και τα Κράτη-Μέλη που περιλαμβάνει η ‘Εκθεσή της, που με συντριπτική πλειοψηφία υιοθετήθηκε ως ψήφισμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, για πιο ασφαλή οχήματα, πιο ασφαλείς υποδομές, πιο ασφαλή χρήση του οδικού δικτύου και ένα κατάλληλο πλαίσιο πολιτικής για το μέλλον.

Στην Ελλάδα, οι θάνατοι από τροχαία μειώθηκαν κατά 54% την προηγούμενη δεκαετία, και παρά την επιτυχία να αποτελεί τη μόνη χώρα που έπιασε τον ευρωπαϊκό στόχο και βραβεύτηκε με το βραβείο PIN του ΕTSC, εξακολουθεί να παραμένει χαμηλά, στην 23η θέση με 54 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκων ετησίως, όταν ο μέσος ευρωπαϊκός όρος είναι 42.

RS2 EVENT«Με αυτά τα στοιχεία» όπως δήλωσε «αλλά και σε βάθος χρόνου, ο απολογισμός στην άσφαλτο μας συγκλονίζει. Όταν μετράμε συνολικά περισσότερους από 130.000 θανάτους στους ελληνικούς δρόμους και περισσότερες από 350.000 αναπηρίες τις πέντε προηγούμενες δεκαετίες σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, και θρηνούμε νέα παιδιά, με τα τροχαία να είναι η πρώτη αιτία θανάτου στις νεαρές ηλικίες, η οδική ασφάλεια δεν μπορεί παρά να είναι, εκτός από ευρωπαϊκή, και εθνική προτεραιότητα».

Κάλεσε τις ελληνικές αρχές και φορείς σε έναν ανοικτό και διαρκή διάλογο με στόχο μία τολμηρή εθνική πολιτική στην οδική ασφάλεια, και με την ενσωμάτωση των προτάσεων της Έκθεσής της, ώστε να επιτευχθεί ο στόχος για δραστική μείωση των θανάτων στους ελληνικούς δρόμους μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας.

RS1 BALDWIN KOUNTOURA AVENOSO

Baldwin: Οι θάνατοι στην άσφαλτο είναι η «ξεχασμένη πανδημία»

Ο κ. Μatthew Baldwin, Συντονιστής της ΕΕ για την Οδική Ασφάλεια και Αναπληρωτής Διευθυντής της Γενικής Διεύθυνσης Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, DG MOVE, αναφέρθηκε στις κατευθύνσεις της νέας ευρωπαϊκής πολιτικής για την οδική ασφάλεια στην ΕΕ έως το 2030 και στο Ασφαλές Σύστημα, την καινοτόμο προσέγγιση για τη μείωση των θανάτων στους ευρωπαϊκούς δρόμους.

Τόνισε ότι «οι ευρωπαϊκοί δρόμοι είναι οι ασφαλέστεροι στον κόσμο, αλλά πρέπει να εντείνουμε τις προσπάθειες μας, γιατί καμία απώλεια ανθρώπινης ζωής δεν είναι αποδεκτή. Η εφαρμογή της αρχής του Ασφαλούς Συστήματος σε όλα τα επίπεδα διακυβέρνησης είναι το κλειδί που θα μας επιτρέψει να προσεγγίσουμε το Όραμα Μηδενικών Απωλειών (Vision Zero) την επόμενη δεκαετία. Χαίρομαι που βρίσκομαι στην Ελλάδα, γιατί παρά την μεγάλη μείωση θανάτων την τελευταία δεκαετία – την μεγαλύτερη στην ΕΕ – υπάρχει έντονο το αίτημα για ασφαλέστερους δρόμους».

Επισήμανε ότι οι θάνατοι στην άσφαλτο είναι η «ξεχασμένη πανδημία» και ότι πρέπει να σταματήσουμε να μιλάμε για τροχαία ατυχήματα και να μιλάμε για τροχαίες συγκρούσεις, δεδομένου ότι μπορούν σε μεγάλο βαθμό να αποτραπούν. Επίσης, πρέπει να δοθεί έμφαση στην προστασία των ευάλωτων χρηστών, όπως για παράδειγμα των πεζών, των ποδηλατών και των δικυκλιστών.Όσον αφορά την Ελλάδα, παρότρυνε τις αρχές να αξιοποιήσουν στο μέγιστο τους πόρους μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και των υπολοίπων ευρωπαϊκών χρηματοδοτικών ταμείων και εργαλείων, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την ενίσχυση των υποδομών.

RS4 BALDWIN

Avenoso: Μακροπρόθεσμα σχέδια να εφαρμοστούν… τώρα

Ο κ. Antonio Αvenoso, Εκτελεστικός Διευθυντής του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών, ETSC,τόνισε ότι οι προτάσεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην οδική ασφάλεια αντανακλούν πολλές από τις ανησυχίες των πολιτών της ΕΕ, ειδικά σε αστικές περιοχές όπου η υπερβολική ταχύτητα και οι ανεπαρκείς υποδομές αποτελούν προβλήματα, που έχουν έρθει στο επίκεντρο της προσοχής, κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οπότε και μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού άρχισε να επιλέγει το περπάτημα και το ποδήλατο.

«Έχουμε δει τολμηρή δράση από την ΕΕ στην βελτίωση της ασφάλειας τα δύο τελευταία χρόνια. Τώρα ζητούμε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή να αναλάβει πρωτοβουλία σε άλλα ζητήματα, όπως η ταχύτητα και τα όρια οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ, αλλά και να εξετάσει την ανάγκη αντιμετώπισης της οδήγησης υπό την επήρεια ναρκωτικών και της απόσπασης προσοχής. Πιο μακροπρόθεσμα σχέδια πρέπει να εφαρμοστούν άμεσα, ώστε να έχουμε αποτελέσματα πριν το 2030, όπως για παράδειγμα η ανάγκη ενός νέου οργανισμού για την οδική ασφάλεια που θα επιβλέπει την εξέλιξη των αυτοματοποιημένων οχημάτων».

RS5 AVENOSO

 

Η εκπροσώπηση αρχών και φορέων

Στην εκδήλωση συμμετείχαν και απηύθυναν χαιρετισμό, καταθέτοντας θέσεις και προτάσεις για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας:

Εκ μέρους του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, αρμοδίου για θέματα Μεταφορών,κ. Μιχάλη Παπαδόπουλου, ο κ. Μάνος Παρίσης, Αν. Γενικός Διευθυντής Στρατηγικού Σχεδιασμού Μεταφορών και Οδικής Ασφάλειας του Υπουργείου.

  • Ο κ. Χρήστος Σπίρτζης, πρώην Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και νυν τομεάρχης Προστασίας του Πολίτη της ΚΟ ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, βουλευτής Ανατολικής Αττικής
  • Ο Πρόεδρος της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής, κ. Χρήστος Κέλλας, βουλευτής ΝΔ Ν. Λάρισας
  • Η κ. Άννα Βαγενά, μέλος της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής, βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Ν. Λάρισας
  • Ο κ. Βασίλης Γιαννακόπουλος, Αντιπεριφερειάρχης Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας Αττικής
  • Ο ταξίαρχος κ. Σπυρίδων Λάσκος, Διευθυντής της Διεύθυνσης Τροχαίας Αττικής.

Στην εκδήλωση συμμετείχαν εκπρόσωποι φορέων του κλάδου των μεταφορών και επικεφαλής οργανισμών και μη κερδοσκοπικών οργανώσεων που έχουν αφιερωθεί στην οδική ασφάλεια και στην προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας.

Διαφήμιση