Αρχική Ειδήσεις Handelsblatt: Προς μίμηση ο σταθμός LNG στην Αλεξανδρούπολη με «εντολή» Καγκελάριου

Handelsblatt: Προς μίμηση ο σταθμός LNG στην Αλεξανδρούπολη με «εντολή» Καγκελάριου

0
πλοίο τροφοδοσίας LNG
Δεξαμενή Ρεβυθούσα
Διαφήμιση

Το παράδειγμα της κατασκευής του νέου τερματικού σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου «LNG» στην Αλεξανδρούπολη φέρεται, σύμφωνα με την οικονομική εφημερίδα του Ντίσελντορφ Handelsblatt, να συνυπολόγισε ο Γερμανός Καγκελάριος Όλαφ Σολτς προκειμένου να επισπεύσει την κατασκευή «ενός ή περισσότερων τερματικών σταθμών LNG» στη χώρα του.

Βλέποντας μάλιστα να αυξάνεται  ο αριθμός των τερματικών σταθμών υγραερίου στην Ευρώπη, εν μέσω της κρίσης φυσικού αερίου, η εφημερίδα αναφέρεται στην ενεργειακή κρίση και σημειώνει πως η Ευρώπη αναζητά λύση από κοινού με τις ΗΠΑ και το Κατάρ.

Handelsblatt
Grab Screen / Handelsblatt

Η αναφορά στο παράδειγμα της Ελλάδας είναι ενδεικτική «Εν μέσω της κρίσης φυσικού αερίου στην Ευρώπη και της μείωσης των προμηθειών φυσικού αερίου από τη Ρωσία, ο αριθμός των τερματικών σταθμών υγραερίου αυξάνεται στην Ευρώπη. Η Ελλάδα ανακοίνωσε τώρα ότι θα κατασκευάσει ένα δεύτερο σταθμό άφιξης LNG στην Αλεξανδρούπολη. Το εργοστάσιο, το οποίο έχει προγραμματιστεί να τεθεί σε λειτουργία έως το τέλος του 2023, θα κατασκευαστεί με επιδοτήσεις ύψους 167 εκατ. ευρώ, μεταξύ των οποίων και από την ΕΕ».

Ο γερμανικός LNG προσανατολισμός

Σύμφωνα πάντα με την εφημερίδα Handelsblatt «Και ο Καγκελάριος Όλαφ Σολτς υποστηρίζει τώρα σχέδια για την κατασκευή «ενός ή περισσότερων» τερματικών σταθμών LNG στη Γερμανία, όπως δήλωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέφεν Χεμπεστράιτ στο Βερολίνο τη Δευτέρα.

Το αποτέλεσμα είναι ότι τα σχέδια για μεγαλύτερη διαφοροποίηση του εφοδιασμού με φυσικό αέριο της Ευρώπης αποκτούν μια δυναμική. Και το υγροποιημένο φυσικό αέριο που ψύχεται στους μείον 160 βαθμούς σε ειδικά δεξαμενόπλοια, παίζει όλο και πιο σημαντικό ρόλο.

Σύμφωνα με τον βιομηχανικό σύνδεσμο Gas Infrastructure Europe σημειώθηκε νέο ρεκόρ παράδοσης τον Ιανουάριο, με περισσότερα από δέκα δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα LNG. Ένας από τους λόγους είναι ότι οι τιμές του φυσικού αερίου στην Ευρώπη έχουν αυξηθεί κατακόρυφα, ενώ έχουν μειωθεί στην Ασία».

Όπως διαπιστώνει ο ευρωπαϊκός σύνδεσμος «Ένα κρίσιμο χαρακτηριστικό των σημερινών υποδομών φυσικού αερίου είναι η χωρητικότητα αποθήκευσης. Ωστόσο, οι εγκαταστάσεις αποθήκευσης ενδέχεται να κινδυνεύουν να κλείσουν πρόωρα, εάν οι αγορές δεν συνειδητοποιήσουν την αξία που προσφέρουν στο σύστημα σήμερα και την δυναμική διαχείρισής του στο μέλλον»

Στο πλαίσιο αυτό, η Frontier, μαζί με την Baker Botts, πραγματοποίησαν μία μελέτη, βάσει της οποίας η Gas Infrastructure Europe (GIE) προτείνει συγκεκριμένες ευρωπαϊκές νομοθετικές προτάσεις για την αντιμετώπιση των αστοχιών. Το GIE έχει ήδη ξεκινήσει συζήτηση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή εστιάζοντας σε τρία βασικά σημεία

  • Εξασφάλιση καλύτερου συντονισμένου σχεδιασμού δικτύου σε υποδομές ηλεκτρικής ενέργειας, φυσικού αερίου, υδρογόνου και αποθήκευσης
  • Αναγνώριση των πλεονεκτημάτων που αποφέρουν οι εγκαταστάσεις αποθήκευσης φυσικού αερίου, όσον αφορά το επενδυτικό κόστος στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας
  • Περαιτέρω κρατική παρέμβαση για τη διασφάλιση ενός αξιόπιστου ενεργειακού συστήματος σε περίπτωση που εξακολουθήσουν να υπάρχουν υπολειπόμενες αστοχίες της αγοράς

Με πληροφορίες από Deutsche Welle, Handelsblatt και gie.eu

Διαφήμιση