Αρχική Ειδήσεις Το Μετρό Αθήνας μεταβαίνει ψηφιακά και «χτίζει» υπηρεσίες με την τεχνολογία BIM

Το Μετρό Αθήνας μεταβαίνει ψηφιακά και «χτίζει» υπηρεσίες με την τεχνολογία BIM

0
metro
Εικόνα: UNSPLASH/Dan Roizer
Διαφήμιση

Στην ψηφιοποίηση των δεδομένων της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, με την χρήση της τεχνολογίας Building Information Model (BIM), προχωρά η Αττικό Μετρό, εγκαινιάζοντας με αυτό το έργο τη συνεργασία της με ΑΒΑΞ-Ghella-Alstom.

Πρόκειται για το πρώτο μεγάλο δημόσιο έργο που θα εφαρμόσει στις μελέτες για τα στατικά και ηλεκτρομηχανολογικά του δεδομένα τη νέα τεχνολογία, προκειμένου να βελτιστοποιήσει τον έλεγχο της κατασκευής κατασκευαστικά και λειτουργικά.

Το ΒΙΜ θεωρείται από την αγορά ως το πλέον απαραίτητο εργαλείο στην κατασκευή γιατί ενσωματώνει όλες τις μελέτες σε ένα πληροφοριακό σύστημα το οποίο μετά τίθεται στην υπηρεσία των μηχανικών.

Δημιουργεί ένα τρισδιάστατο μοντέλο του συνόλου των έργων (στην περίπτωση του Μετρό σήραγγες, σταθμούς, άλλους χώρους) και επιτρέπει να γίνει ο βέλτιστος συντονισμός της κατασκευής με προσομοιώσεις των εργασιών σε όλα τα στάδια της ζωής του έργου από το σχέδιο και τη μελέτη μέχρι την κατασκευή, την λειτουργία και την συντήρηση του.

«Με τον τρόπο αυτό το έργο της νέας γραμμής 4 του Μετρό με το ΒΙΜ θα κάνει την “πορτοκαλί” γραμμή να γίνει η πρώτη “ψηφιακή γραμμή» του Αθηναϊκού Μητροπολιτικού Σιδηροδρόμου και μια από τις πρώτες στην Ευρώπη.

Το χρονοδιάγραμμα του έργου

Στο πεδίο των έργων προχωρούν και υποβάλλονται διαρκώς μελέτες από το ανάδοχο σχήμα προς έγκριση από την Αττικό Μετρό. Το βασικότερο νέο είναι πως προγραμματίζεται να ξεκινήσει μεσα στον Φεβρουάριο η κατασκευή τοίχων αντιστήριξης στο εργοτάξιο της Κατεχάκη.

Αυτό θα εξυπηρετήσει στην τοποθέτηση πασσάλων για την είσοδο του σημείου στο οποίο θα εισέλθουν τα εξαρτήματα του ενός από τους δύο μετροπόντικες προκειμένου να συναρμολογηθεί και να ξεκινήσει το υπόγειο ταξίδι του στα ανατολικά προάστια και το κέντρο της πόλης.

Τα δύο μεγάλα μηχανήματα σύμφωνα με τον μέχρι σήμερα σχεδιασμό, πρόκειται να φτάσουν στην Αθήνα μέχρι τις αρχές Φθινοπώρου για να καταλήξουν στα δύο άκρα της γραμμής. Στο έτερο εργοτάξιο της Λεωφόρου Βεΐκου στο Γαλάτσι εκπονούνται κυκλοφοριακές και μελέτες παράκαμψης των δικτύων. Μόλις εγκριθούν η ανάδοχος θα προχωρήσει στην κατάληψη μέρους του οδοστρώματος στο ρεύμα προς Χαλάνδρι σε μήκος περίπου 300 μέτρων.

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα οι δύο μετροπόντικες θα ξεκινήσουν περίπου το ίδιο χρονικό διάστημα, αλλά αυτό θα εξαρτηθεί και από την πορεία των εργασιών στα εργοτάξια των δύο άκρων της νέας γραμμής.

Στη νέα τεχνολογία θα χρειαστεί να περάσουν συνολικά 15 σταθμοί. Σε κάποιους από αυτούς θα έχει ολοκληρωθεί η εκσκαφή και θα περάσουν σε «ανοιχτό ουρανό». Σε κάποιους άλλους για οικονομία χρόνου οι μετροπόντικες θα περάσουν χωρίς να χρειαστεί να περιμένουν την ολοκλήρωση των εκσκαφών η οποία θα γίνει στη συνέχεια.

Τα πρώτα έργα ορόσημα

Ένα από τα πρώτα ορόσημα στα έργα θα πραγματοποιηθεί (καλώς εχόντων των πραγμάτων) το 2023, όταν οι δύο μετροπόντικες θα ξεκινήσουν το ταξίδι τους και θα φτάνουν στους πρώτους σταθμούς.

Μέσα σε αυτό το έτος Γουδή και Ιλίσια από τα ανατολικά και Άλσος Βεΐκου και Γαλάτσι, θα είναι οι πρώτοι σταθμοί από τους οποίους θα γίνουν οι πρώτες «επισκέψεις» των δύο ΤΒΜ.

Στα Εξάρχεια προς το παρόν δεν έχει γίνει εφικτό να στηθεί το εργοτάξιο και στον Ευαγγελισμό υπάρχει η εκκρεμότητα στη Ριζάρη.

Για τα εργοτάξια που δεν έχουν ανοίξει ακόμα, ο στόχος είναι να έχουν ενεργοποιηθεί σταδιακά μέχρι το καλοκαίρι και έτσι να έχουμε ανοιχτά μέτωπα σε όλο το μήκος της νέας γραμμής. Οι πρόδρομες εργασίες προχωρούν σχετικά με ανεκτούς ρυθμούς που όμως αναμένεται να επιταχυνθούν το επόμενο διάστημα.

Η κοινοπραξία ΑΒΑΞ – Ghella – Alstom

Η κοινοπραξία με επικεφαλής την ΑΒΑΞ, έχει αναλάβει την κατασκευή της πρώτης φάσης της Γραμμής 4 του Μετρό και συγκεκριμένα το τμήμα Άλσος Βεΐκου – Γουδή. Το έργο προϋπολογισμού 1,8 δισ. ευρώ είναι το μεγαλύτερο έργο υποδομής που σχεδιάζεται αυτή τη στιγμή στην Ευρωπαϊκή Ένωση και πρόκειται να επανασχεδιάσει ριζικά το χάρτη των μετακινήσεων στο λεκανοπέδιο.

Υπενθυμίζεται πως η κοινοπραξία ΑΒΑΞ – Ghella – Alstom κατασκευάζει και την επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό προς τον Πειραιά που αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός 2022, τρεις σταθμοί της οποίας τέθηκαν στη διάθεση του επιβατικού κοινού τον περασμένο Ιούλιο. Συγκεκριμένα πρόκειται για τους σταθμούς Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια

Με πληροφορίες από ypodomes.com

Διαφήμιση
Προηγούμενο άρθροEΚΠΑ Webinar: Τι γνωρίζουμε για τη μετάλλαξη Όμικρον
Επόμενο άρθροFull Wolf Moon: Απλά εντυπωσιακή η πρώτη πανσέληνος του 2022