Αρχική Ειδήσεις Αρχές 2022 τρένα υδρογόνου στην «άγονη» της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Αρχές 2022 τρένα υδρογόνου στην «άγονη» της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

0
grammes trenou
Διαφήμιση

Στην αγορά 15 τρένων υδρογόνου, ύψους 195 εκατ. ευρώ, προχωρεί εντός του 2022 η ΓΑΙΑΟΣΕ, όπως αποκαλύπτει νομοσχέδιο, με επισπεύδων το Υπουργείο Υγείας, που κατετέθη αργά προχθές το βράδυ και στο οποίο περιλαμβάνονται διατάξεις του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Ανάμεσα στις διατάξεις υπάρχει και η «παράταση διάρκειας ισχύος σύμβασης Υποχρέωσης Δημόσιας Υπηρεσίας (ΥΔΥ) ΤΡΑΙΝΟΣΕ», η οποία σχετίζεται με τα «άγονα δρομολόγια».

Όπως αναφέρεται από το υπουργείο, σήμερα οι υποχρεώσεις δημόσιας υπηρεσίας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (δηλαδή τα αποκαλούμενα «άγονα δρομολόγια») καθορίζονται από την συμφωνία που υπογράφθηκε στις 17.12.2015 και παρατάθηκε κατά ένα έτος με τον 3891/2010. Η σύμβαση είχε συναφθεί μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ πριν την ιδιωτικοποίηση της εταιρίας το 2017. Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, έχει ξεκινήσει τις διαπραγματεύσεις για την υπογραφή της νέας Σύμβασης, κατά εφαρμογή και του Κανονισμού 1370/2007.

Τι προβλέπει η νέα σύμβαση

Η νέα σύμβαση, εισάγει για πρώτη φορά πρόβλεψη ουσιαστικών επενδύσεων στις επιβατικές σιδηροδρομικές μεταφορές, τροποποιεί τον μηχανισμό αποζημίωσης δίνοντας έμφαση στην αποτελεσματικότητα, δίνοντας κίνητρα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Παράλληλα, το Ελληνικό δημόσιο αποκτά τουλάχιστον 15 νέα πλήρη τραίνα υδρογόνου μηδενικών ρύπων χωρίς καμία δαπάνη.

Tο 60% της χρηματοδότησης θα προέλθει από το ελληνικό Δημόσιο και το 40% από ευρωπαϊκούς πόρους. Παράλληλα, εντός του Ιανουαρίου υπογράφεται η σύμβαση για τις άγονες σιδηροδρομικές γραμμές (ΥΔΥ) με την οποία το συνολικό όφελος του ελληνικού Δημοσίου αναμένεται να αγγίξει το 1 δισ. ευρώ.

Το κείμενο της Σύμβασης αυτής αναμένεται να υπογραφεί εντός του Ιανουαρίου του 2022. Ως εκ τούτου με την εν λόγω διάταξη παρατάθηκε το ισχύον καθεστώς μέχρι τη σύναψη της νέας Σύμβασης.

Τι είναι τα τρένα υδρογόνου

Η τεχνολογία των τρένων υδρογόνου είναι σε αρκετά πρώιμο στάδιο σε παγκόσμιο επίπεδο. Σήμερα, στην Ευρώπη τρένα υδρογόνου έχουν δρομολογηθεί μόνο σε δύο γραμμές, σε Γερμανία και Γαλλία.

Πέραν των επιδόσεων του τρένου και της άνεσης ταξιδιού που προσφέρει, η εν λόγω τεχνολογία θεωρείται ιδιαίτερα χρήσιμη σε δίκτυα τα οποία δεν είναι πλήρως ηλεκτροδοτούμενα.

Και αυτό γιατί η εναλλαγή μεταξύ ηλεκτρισμού και υδρογόνου είναι εύκολη και γρήγορη εν μέσω διαδρομής, ενώ προσφέρει μια αξιόπιστη εναλλακτική για τα τμήματα του δικτύου τα οποία δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν τις ηλεκτροκίνητες μηχανές.

Να αναφερθεί δε, ότι στην παρούσα φάση το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο δεν προσφέρει, στο σύνολό του, υπηρεσίες ηλεκτροκίνησης.

Διαφήμιση