Αρχική COVID-19 Σχολεία: Χωρίς «κενά» και με πρωτόκολλα το πρώτο κουδούνι στις 13 Σεπτεμβρίου

Σχολεία: Χωρίς «κενά» και με πρωτόκολλα το πρώτο κουδούνι στις 13 Σεπτεμβρίου

0
σχολείο
Διαφήμιση

Τη Δευτέρα 13 Σεπτεμβρίου ανοίγουν τα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας, όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, με νέα υγειονομικά πρωτόκολλα λόγω της πανδημίας αλλά και χωρίς «κενά».

Για πρώτη φορά με ένα γραπτό μήνυμα στο κινητό τους αναπληρωτές καθηγητές ενημερώνονται ότι προσλαμβάνονται σε σχολικές μονάδες, ώστε να βρίσκονται στη θέση τους πριν χτυπήσει το κουδούνι.

Έρχεται ψηφιακός φάκελος

Χωρίς χρονοβόρες και γραφειοκρατικές διαδικασίες η ψηφιακή ροή τοποθέτησής τους διενεργήθηκε την περασμένη Τρίτη στις 31 Αυγούστου εντός λίγων λεπτών, δίνοντας άμεση λύση στο ζήτημα που απασχολεί κάθε Σεπτέμβριο γονείς και εκπαιδευτική κοινότητα με στόχο να ξεκινήσει το μάθημα με τους καθηγητές στη θέση τους χωρίς κενά. Να αναφέρουμε ότι σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία υπογράφτηκαν 22.387 ψηφιακές συμβάσεις, ενώ μέχρι το τέλος του χρόνου αναμένεται από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης να δημιουργηθεί ο ψηφιακός φάκελος, όπου θα είναι συγκεντρωμένα όλα τα στοιχεία προϋπηρεσίας των αναπληρωτών εκπαιδευτικών.

Ψηφιακές συμβάσεις

«Από την 1η Σεπτεμβρίου χιλιάδες αναπληρωτές θα είναι οι πρώτοι που θα συνάψουν ψηφιακή σύμβαση, εύκολα, γρήγορα και με ασφάλεια ενώ ταυτόχρονα, οι διευθύνσεις εκπαίδευσης θα απαλλαγούν από το άχθος της ανάρτησης μεμονωμένων εγγράφων σε συστήματα όπως η Εργάνη και η Διαύγεια. Βελτιώνουμε δημόσιες υπηρεσίες προς όφελος των εκπαιδευτικών μας και ολόκληρης της εκπαιδευτικής κοινότητας» δήλωσε η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως.

Παράλληλα, ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης τόνισε ότι «μέσα από την εφαρμογή anaplirotes.gov.gr μειώνουμε τη γραφειοκρατία, διευκολύνοντας ταυτόχρονα καθηγητές και διοίκηση σε όλα τα στάδια της επιλογής αναπληρωτών. Διασυνδέοντας τα κατάλληλα μητρώα, η νέα διαδικασία είναι πιο απλή, πιο γρήγορη και πιο αξιόπιστη».

Η «ανατομία» της ψηφιακής διαδικασίας

Τα δυο υπουργεία συνεργάστηκαν με αποτέλεσμα να υλοποιηθεί μια ενιαία πλατφόρμα στην οποία τα σχολεία μέσω των διευθύνσεων εκπαίδευσης, δημοσιοποιούν τα κενά τους για διδακτικό προσωπικό. Κατόπιν στην πλατφόρμα αυτή εισέρχονται οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί και βλέπουν τα κενά και υποβάλλουν αίτηση για πρόσληψη όπου τους ενδιαφέρει. Δημιουργήθηκε σύστημα με το οποίο αυτόματα, άμεσα και με διαφάνεια γίνεται η αλγοριθμική κατανομή των εκπαιδευτικών στις προτιμήσεις τους ανάλογα με τα μόριά τους. Οι εκπαιδευτικοί για τους οποίους προέκυψε κατανομή σε κενό, ειδοποιήθηκαν αμέσως με SMS για την τοποθέτησή τους, ενώ άμεσα δημιουργούνται οι πίνακες με τις τοποθετήσεις προς ανακοίνωση.

Καινοτομία στη διαδικασία ανάληψης υπηρεσίας αποτελεί η σύναψη ψηφιακής σύμβασης που διενεργείται μέσω της εφαρμογής anaplirotes.gov.gr. Οι εκπαιδευτικοί εφόσον παρουσιαστούν στο σχολείο που τους έγινε ανάθεση, αμέσως ο διευθυντής ολοκληρώνει ψηφιακά τη διαδικασία με μια μόνο κίνηση σε ειδική πλατφόρμα δίνοντας την δυνατότητα στον εκπαιδευτικό να υπογράψει την σύμβασή του μέσα από το gov.gr από όπου και αν βρίσκεται, σε άμεσο χρόνο, χωρίς ψηφιακή υπογραφή μόνο με την διαδικασία ταυτοποίησης taxis. Ψηφιακό αντίγραφο της σύμβασης πηγαίνει άμεσα στον εκπαιδευτικό, στο σχολείο, στις αρμόδιες υπηρεσίες. Ο εκπαιδευτικός ειδοποιείται με sms για την δυνατότητα αυτή. Αυτόματα και μαζικά γίνονται δεκάδες χιλιάδες αναρτήσεις των διοικητικών πράξεων στην ΔΙΑΥΓΕΙΑ και η ανάληψη υπηρεσίας στην ΕΡΓΑΝΗ.

Η κοινή δράση των υπουργείων στοχεύει στη μείωση της γραφειοκρατίας μέσω ψηφιακών διαδικασιών, στην διαφάνεια των διαδικασιών προσλήψεων, στην εύρυθμη λειτουργία της εκπαίδευσης, ενώ παράλληλα αναμένεται να εξοικονομηθούν σημαντικοί πόροι της δημόσιας διοίκησης.

Να σημειώσουμε ότι η νέα αλγοριθμική διαδικασία αναπτύχθηκε σε συνεργασία των κεντρικών υπηρεσιών του ΥΠΑΙΘ με το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ Α.Ε. – GRNET) και το ΙΤΥΕ Διόφαντος.

Το νέο σύστημα πρόσληψης αναπληρωτών καθηγητών αποτελεί τμήμα του σχεδιασμού για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης και είχε συμπεριληφθεί στη Βίβλο Ψηφιακού Μετασχηματισμού, στοχεύοντας στην αξιοποίηση της τεχνολογίας και τη βελτίωση διαδικασιών στον τομέα της εκπαίδευσης.

Νέο υγειονομικό πρωτόκολλο

Ανησυχία προκαλεί η δια ζώσης εκπαίδευση, καθώς η μετάλλαξη Δέλτα συνεχίζει να «σαρώνει» τη χώρα, ενώ η μετάλλαξη Μ έχει ήδη φτάνει στη χώρα μας.

Στο πλαίσιο αυτό, και ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη ο εμβολιασμός παιδιών και εφήβων από 12 ετών και άνω, το υπουργείο Υγείας ανακοίνωσε τα υγειονομικά πρωτόκολλα που θα ισχύσουν για το «ασφαλές άνοιγμα των σχολείων» έπειτα από τη σχετική εισήγηση της Επιτροπής Ειδικών.

Οι οδηγίες αφορούν τόσο τον τρόπο προσέλευσης μαθητών και εκπαιδευτικών στα σχολεία όσο και τα μέτρα που θα λαμβάνονται εφόσον εντοπιστεί επιβεβαιωμένο κρούσμα.

Έτσι, σύμφωνα με τις οδηγίες, θα μπορούν να προσέρχονται ως εξής:

  • Οι μαθητές με πιστοποιητικό εμβολιασμού (για τους μαθητές 12 ετών και άνω) ή βεβαίωση παρελθούσας νόσησης (τελευταίου εξαμήνου) ή δήλωση αρνητικού αυτοδιαγνωστικού (σελφ) τεστ, το οποίο θα πραγματοποιείται δύο φορές την εβδομάδα (Τρίτη και Παρασκευή), έως και 24 ώρες πριν από την προσέλευση στο σχολείο,
  • Οι εκπαιδευτικοί με πιστοποιητικό εμβολιασμού ή βεβαίωση παρελθούσας νόσησης από κορωνοϊό (τελευταίου εξαμήνου) ή βεβαίωση αρνητικού εργαστηριακού τεστ, το οποίο θα πρέπει να πραγματοποιείται επίσης δύο φορές την εβδομάδα (Τρίτη και Παρασκευή) με ευθύνη και κόστος του εργαζομένου.

Σε περίπτωση κρούσματος

Το υπουργείο ενημερώνει παράλληλα για το τι θα συμβεί αν εντοπιστεί επιβεβαιωμένο κρούσμα COVID-19. Στην περίπτωση αυτή:

  • Απομακρύνεται από το σχολείο και παραμένει σε απομόνωση για τουλάχιστον 10 ημέρες, απέχοντας και από όλες τις εξωσχολικές δραστηριότητες καθώς και από κάθε άλλη μετακίνηση ή επαφή με άτομα εκτός του οικιακού περιβάλλοντος.
  • Επιστρέφει στη σχολική μονάδα μετά την παρέλευση τουλάχιστον 10 ημερών από την έναρξη των συμπτωμάτων ΚΑΙ την πάροδο τριών 24ώρων από την πλήρη υποχώρηση του πυρετού (χωρίς τη λήψη αντιπυρετικών) ΚΑΙ τη βελτίωση των άλλων συμπτωμάτων. Για την επιστροφή στο σχολείο δεν είναι απαραίτητη η προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης.

Πότε θα κλείνει ένα τμήμα

Ένα σχολικό τμήμα θα αναστέλλει τη δια ζώσης λειτουργία του και η διδασκαλία θα γίνεται μέσω τηλεκπαίδευσης όταν σε αυτό εντοπιστούν επιβεβαιωμένα κρούσματα COVID-19 στο 50%+1 μαθητές του.

Σε κάθε σχολική μονάδα, ορίζεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων υπεύθυνος διαχείρισης COVID-19 και ο αναπληρωτής του, με αρμοδιότητες, μεταξύ άλλων, να ενημερώνει και να εκπαιδεύει το προσωπικό σχετικά με την έγκαιρη αναγνώριση και τη διαχείριση υπόπτων κρουσμάτων λοίμωξης COVID-19 και να επικοινωνεί με τις οικογένειες των μαθητών και τους αρμόδιους φορείς και υπηρεσίες όπως ο ΕΟΔΥ.

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής απέστειλε οδηγίες προς τους εκπαιδευτικούς σχετικά με τον οδικό χάρτη της νέας σχολικής χρονιάς, οδηγίες για τη διαχείριση της ύλης, τις απαραίτητες επαναλήψεις, την ψυχοσυναισθηματική υποστήριξη των μαθητών και άλλες κατευθυντήριες γραμμές.

Γκάγκα: Αν δούμε ότι υπάρχει μετάδοση θα κλείσουν τα σχολεία

Στους τρόπους αντιμετώπισης της πανδημίας εκ μέρους της κυβέρνησης, τη μετάλλαξη Δέλτα αλλά και για το άνοιγμα των σχολείων αναφέρθηκε το Σάββατο, μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό OPEN, η αναπληρώτρια υπουργός Υγείας Μίνα Γκάγκα.

Αναφερόμενη στο άνοιγμα των σχολείων σε λίγες ημέρες, η κυρία Γκάγκα είπε ότι ξεκινάμε με πολύ προσεκτικά μέτρα και αναλόγως με τις εξελίξεις, θα γίνονται παρεμβάσεις.

«Φυσικά αν δούμε ότι υπάρχει μετάδοση, θα κλείσουν τα σχολεία… Θα παρακολουθήσουμε. Αν υπάρχουν πολλά κρούσματα στα σχολεία θα δούμε αν υπάρξουν αλλαγές. Εγώ δεν πιστεύω ότι θα υπάρξουν τόσα πολλά κρούσματα» είπε η κα Γκάγκα.

«Η παρακολούθηση γίνεται καθημερινά. Ξεκινάμε με ιδιαίτερα έντονο έλεγχο. Υπάρχει ισχυρή σύσταση για εμβολιασμό αλλά δεν θα υποχρεώσουμε με εμβολιασμό τα παιδιά. Έχουμε αυξημένη επαγρύπνηση» κατέληξε.

Διαφήμιση