Αρχική Επιχειρείν Deja vu πλοίο μεταφοράς κοντέινερ μπλόκαρε την κυκλοφορία στο Σουέζ – Γρήγορα...

Deja vu πλοίο μεταφοράς κοντέινερ μπλόκαρε την κυκλοφορία στο Σουέζ – Γρήγορα το πλοίο μετακινήθηκε

0
FgcpM9Es
Διαφήμιση

Σύνταξη: ecozen.gr

Ο εφιάλτης του Μαρτίου επέστρεψε σήμερα στο Σουέζ, παγώνοντας τον κόσμο της ναυτιλίας. Για δεύτερη φορά τον τελευταίο χρόνο το Σουέζ έκλεισε από πλοίο που μετέφερε κοντέινερ. Ευτυχώς όμως η λύση αυτή τη φορά δόθηκε γρήγορα.

Το πλοίο προσάραξε στο 54ο χιλιόμετρο, με συνέπεια τέσσερα άλλα πλοία που ταξίδευαν από το λιμάνι Πορτ Σάιντ της Αιγύπτου να ακινητοποιηθούν.

Γρήγορη αντίδραση της Αρχής της Διώρυγας

Η Αρχή της Διώρυγας του Σουέζ αναγκάστηκε να διακόψει προσωρινά τη ναυσιπλοΐα, σύμφωνα με το Al-Ain . Λίγο αργότερα το πλοίο μετακινήθηκε με επιτυχία και το κανάλι άνοιξε ξανά.

Το πλοίο ήταν το Coral Crystal, ένα φορτηγό πλοίο με σημαία Παναμά που κατασκευάστηκε το 2012. Έχει μήκος 738 πόδια και πλάτος 104 πόδια και ταξίδευε προς την Ερυθρά Θάλασσα. Τα ρυμουλκά του καναλιού κατάφεραν να ξεμπλοκάρουν το πλοίο, το οποίο μεταφέρει φορτίο βάρους 43.000 τόνων. Το Coral Crystal συνέχισε το ταξίδι του.

Σημαντική για την παγκόσμια ναυτιλία

Η Διώρυγα του Σουέζ στην Αίγυπτο είναι μία από τις σημαντικότερες οδούς για την παγκόσμια ναυτιλία λόγω της ξεχωριστής γεωγραφικής της θέσης. Συνδέει τη Μεσόγειο Θάλασσα στο Πορτ Σάιντ με την Ερυθρά Θάλασσα στο Σουέζ.

Πρόκειται για μία από τς κύριες αρτηρίες για την παγκόσμια ναυτιλία. Μέσω αυτής υπολογίζεται ότι διέρχεται περίπου το 10 % του συνόλου της παγκόσμιας εμπορικής κίνησης. Περίπου το 25 % της συνολικής διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων παγκοσμίως και 100 % του συνολικού θαλάσσιου εμπορίου Ασίας και Ευρώπης.

Είναι σημαντική όμως και για την οικονομία της Αιγύπτου. Σύμφωνα με τον υπουργό Ενέργειας El Said, η δραστηριότητα της διώρυγας του Σουέζ είναι μία από τις κύριες πηγές συναλλάγματος, καθώς επιτυγχάνει επί του παρόντος ετήσια έσοδα περίπου 5,84 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Σχέδια για ζώνη καινοτομίας

Πριν λίγες ημέρες άλλωστε έκθεση του Υπουργείου Προγραμματισμού και Οικονομικής Ανάπτυξης ανέφερε ότι για τη μεγιστοποίηση των οικονομικών αποδόσεων της διώρυγας του Σουέζ, σχεδιάζεται η ανάπτυξή της σε οικονομική ζώνη και η μετατροπή της  σε βιομηχανική ζώνη υψηλής τεχνολογίας και ζώνη υλικοτεχνικής υποστήριξης για να αποτελέσει σημαντικό κέντρο το παγκόσμιο εμπόριο και ένα υποστηρικτικό στοιχείο για τις προσπάθειες ενίσχυσης της διεθνούς ανταγωνιστικότητας της διώρυγας του Σουέζ στο χάρτη των παγκόσμιων ναυτιλιακών λωρίδων.

Διαφήμιση