Αρχική Πολιτισμός Ελληνικός κινηματογράφος: Διεσώθη πολύτιμο αρχειακό υλικό

Ελληνικός κινηματογράφος: Διεσώθη πολύτιμο αρχειακό υλικό

0
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ αλικη
Εικόνα: Φίνος Φιλμ
Διαφήμιση

Σύνταξη: ecozen.gr

Πλήθος από σημαντικές ταινίες του ελληνικού κινηματογράφου, ανεκτίμητης πολιτιστικής αξίας, διεσώθη από καταστροφή, λόγω διαρροής χημικών. Οι ταινίες βρίσκονταν στο ιστορικό κτήριο της οδού Χίου αρ. 53 στο Μεταξουργείο. Στο παρελθόν στέγαζε τη Φίνος Φιλμ. Στη συνέχεια εκεί λειτούργησαν κινηματογραφικά εργαστήρια ήχου και εικόνας.

Από Αγγελόπουλο έως Μαρκετάκη

Περίπου 500 μπομπίνες που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων ελληνικές ταινίες. ¨Οπως «Το λιβάδι που δακρύζει» του Θόδωρου Αγγελόπουλου, «Τα οπωροφόρα της Αθήνας» του Νίκου Παναγιωτόπουλου και οι «Κρυστάλλινες Νύχτες» της Τώνιας Μαρκετάκη. Ευτυχώς, διεσώθησαν με παρέμβαση του υπουργείου Πολιτισμού και του του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου. Το Κέντρο τις παρέλαβε, μάλιστα, για να κάνει αναλυτική καταγραφή και να δρομολογηθεί η ψηφιοποίησή τους.

film tape on floor
Εικόνα: UNSPLASH/John Moeses Bauan

Επιχείρηση διάσωσης

Μόλις έγινε γνωστή η σχετική πληροφορία, το υπουργείο κινητοποίησε το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου προκειμένου να σπεύσει στο σημείο, να συλλέξει και να μεταφέρει σε ασφαλή τοποθεσία το σχετικό υλικό. Με τη σύμφωνη γνώμη εκπροσώπου των ιδιοκτητών του κτηρίου. Και κατόπιν σχετικής έγκρισης από την Πυροσβεστική Υπηρεσία ως προς την ασφαλή πρόσβαση στο κτήριο. Υπό την εποπτεία του πρόεδρου και του γενικού διευθυντή του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, Μάρκου Χολέβα και Παντελή Μητρόπουλου, η συλλογή και μεταφορά των υλικών ολοκληρώθηκε σε 72 ώρες.

Εκτεθειμένο υλικό σε κίνδυνο για χρόνια

«Αναλογιζόμενος κανείς τις εκατοντάδες ταινίες που διασώσαμε, αναπόσπαστο μέρος της ιστορίας του ελληνικού κινηματογράφου, νιώθει δέος απέναντι στην πολιτιστική αξία τους. Αλλά νιώθει και τρόμο στη σκέψη πως ένα σημαντικό κομμάτι του ελληνικού σινεμά βρισκόταν για χρόνια εκτεθειμένο σε κίνδυνο ολοσχερούς απώλειας ή καταστροφής» ανέφερε ο  υφυπουργός Πολιτισμού, Νικόλας Γιατρομανωλάκης,

Διαφήμιση