Αρχική Περιβάλλον NASA: Η Γη παγιδεύει «άνευ προηγουμένου» ποσότητα θερμότητας

NASA: Η Γη παγιδεύει «άνευ προηγουμένου» ποσότητα θερμότητας

Ηλιοφάνεια, ζέστη, καύσωνας

Σύνταξη: ecozen.gr

Οι παγίδες της Γης σχεδόν διπλασιάστηκαν την τελευταία δεκαετία, συμβάλλοντας στην ταχύτερη υπερθέρμανση του πλανήτη, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη.

Σύμφωνα με τη διεθνή ομάδα επιστημόνων, συμπεριλαμβανομένων εκείνων από τη Nasa και την Εθνική Ωκεάνια και Ατμοσφαιρική Διοίκηση (NOAA), το κλίμα του πλανήτη καθορίζεται από την ενεργειακή ανισορροπία της γης, που σημαίνει τη διαφορά μεταξύ της ποσότητας ενέργειας που λαμβάνει ο πλανήτης από τον ήλιο και το ποσό που ακτινοβολεί πίσω.

Η μελέτη

Η τρέχουσα μελέτη τους, που βασίζεται σε δορυφορικά δεδομένα και πληροφορίες από μια παγκόσμια σειρά πλωτών ωκεανών, που ονομάζεται Argo, δείχνει ότι ο πλανήτης παγιδεύει περισσότερη ενέργεια στην επιφάνειά του τώρα, από αυτό που μπορεί να στείλει πίσω.

Τα αποτελέσματα της ανάλυσης, που δημοσιεύθηκαν αυτήν την εβδομάδα στο περιοδικό Geophysical Research Letters, αποκάλυψαν ότι το μοτίβο θέρμανσης της γης έχει σχεδόν διπλασιαστεί από το 2005 έως το 2019.

«Το μέγεθος της αύξησης είναι άνευ προηγουμένου», δήλωσε ο Norman Loeb, επιστήμονας της Nasa και επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης.

Ο κ. Leob έγραψε περαιτέρω ότι οι δύο μέθοδοι που χρησιμοποιούνται για την ανάλυση της ενεργειακής ανισορροπίας δείχνουν και οι δύο «αυτήν την πολύ μεγάλη τάση» που τους κάνει να πιστεύουν ότι η αυξημένη ενεργειακή ανισορροπία είναι «ένα πραγματικό φαινόμενο και όχι απλώς ένα οργανικό τεχνούργημα».

Γιατί συμβαίνει

Αυτό συμβαίνει λόγω των αυξημένων συγκεντρώσεων αερίων του θερμοκηπίου στην ατμόσφαιρα, όπως το διοξείδιο του άνθρακα και το μεθάνιο, που έχουν συσσωρευτεί λόγω της ανθρώπινης δραστηριότητας και παγιδεύουν τη θερμότητα στην ατμόσφαιρα, συλλαμβάνοντας εξερχόμενη ακτινοβολία που διαφορετικά θα διαφύγει στο διάστημα.

Η ποσότητα ενέργειας που παραμένει παγιδευμένη στον πλανήτη επιταχύνει την υπερθέρμανση του πλανήτη, καθώς το 90 τοις εκατό έχει ως αποτέλεσμα τη θέρμανση των ωκεανών του και το υπόλοιπο θερμαίνει τη γη και τον αέρα, συμβάλλοντας στην τήξη του πάγου.

«Τα επιμηκυνόμενα και εξαιρετικά συμπληρωματικά αρχεία από την Argo και τη CERES μας επέτρεψαν και οι δύο να εντοπίσουμε την ενεργειακή ανισορροπία της Γης με αυξανόμενη ακρίβεια και να μελετήσουμε τις παραλλαγές και τις τάσεις της με αυξανόμενη διορατικότητα, καθώς περνά ο καιρός», έγραψε Gregory Johnson, συγγραφέας της μελέτης και φυσικός ωκεανογράφος NOAA.

«Η παρατήρηση του μεγέθους και των παραλλαγών αυτής της ενεργειακής ανισορροπίας είναι ζωτικής σημασίας για την κατανόηση του μεταβαλλόμενου κλίματος της Γης», συμπλήρωσε.

Ωστόσο, οι επιστήμονες κατέληξαν επίσης στο συμπέρασμα ότι αυτό είναι μόνο «ένα στιγμιότυπο σε σχέση με τη μακροπρόθεσμη κλιματική αλλαγή».

Η μελέτη καταλήγει στο συμπέρασμα ότι αν δεν μειωθεί το μοτίβο θέρμανσης τα επόμενα χρόνια, θα πρέπει να αναμένονται κάποιες μεγαλύτερες αλλαγές στο κλίμα από ό, τι ήδη βιώνει ο πλανήτης.

Με πληροφορίες του Independent