Αρχική Μεταφορές Μετρό, γραμμή 4: Υπεγράφη η σύμβαση του μεγαλύτερου δημόσιου έργου (Βίντεο)

Μετρό, γραμμή 4: Υπεγράφη η σύμβαση του μεγαλύτερου δημόσιου έργου (Βίντεο)

0
SUBWAY
Διαφήμιση

Σύνταξη: ecozen.gr

Παρουσία του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη υπεγράφη η σύμβαση της γραμμής 4 του μετρό. Πρόκειται για το μεγαλύτερο δημόσιο έργο της χώρας. Μετά από οκτώ χρόνια, η Αθήνα δε θα είναι ίδια.

Συμβαλλόμενα μέρη – Προϋπολογισμός

Η σύμβαση αφορά στην έναρξη των εργασιών για την κατασκευή της γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας από την Αττικό Μετρό ΑΕ με την ένωση εταιρειών «J&P ΑΒΑΞ Α.Ε. – GHELLA SpAALSTOM Transport S.A». Η υπογραφή έγινε στο Θέατρο Άλσος Βεΐκου, ενώπιον και της ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών καιι Μεταφορών.

Το συμβατικό τίμημα του έργου είναι, περίπου 1,2 δισ ευρώ συν ΦΠΑ με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ. Η προβλεπόμενη διάρκεια υλοποίησης του έργου ανέρχεται σε 8 χρόνια.

Τεχνικά στοιχεία

Το πρώτο τμήμα Γραμμής 4 του Μετρό «Άλσος Βεΐκου – Γουδή», έχει σχεδιαστεί με σκοπό να εξυπηρετήσει πολλές πυκνοκατοικημένες περιοχές του κέντρου της Αθήνας.  Με την κατασκευή τεσσάρων νέων σταθμών (Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός) θα αποσυμφορηθούν υφιστάμενοι κεντρικοί σταθμοί. Η Γραμμή 4 θα εξυπηρετεί πολλά σημαντικά κτήρια και εγκαταστάσεις. Όπως νοσοκομεία, τα Δικαστήρια, το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, το υπουργείο Πολιτισμού. Αλλά και τη Νομική, το Μουσείο Μπενάκη, την Πανεπιστημιούπολη. Θα συνδέεται με τις υφιστάμενες Γραμμές του Μετρό με δύο σταθμούς ανταπόκρισης (Πανεπιστήμιο / Ακαδημία, Ευαγγελισμός).

Επέκταση

Η Γραμμή 4 του Μετρό θα εκτείνεται σε μήκος περίπου 13 χλμ από το Άλσος Βεϊκου στο Γαλάτσι έως το Γουδή. Εντός των Δήμων Αθήνας, Γαλατσίου, Καισαριανής και Ζωγράφου. Θα περιλαμβάνει 15 νέους σταθμούς. Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία. Και Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδή. 

Η κύρια σήραγγα στο σύνολο του έργου θα είναι διπλής τροχιάς, εσωτερικής ελάχιστης διαμέτρου 8,48 μ, συνολικού μήκους περίπου 10.144 μ. Θα κατασκευασθεί με κατ’ ελάχιστον δύο καινούργια μηχανήματα ΤΒΜ (Tunnel Boring Machine, δηλαδή μηχάνημα διάτρησης σηράγγων, ο γνωστός «μετροπόντικας») ολομέτωπης κοπής.

Σταθμοί

  •  Άλσος Βεΐκου

Ο σταθμός Βεΐκου χωροθετείται κάτω από τη Λεωφόρο Ομορφοκκλησιάς (Βεΐκου) στο ύψος της οδού Τραλλέων και αποτελεί τερματικό σταθμό.

  • Γαλάτσι

Ο σταθμός Γαλάτσι χωροθετείται κάτω από την Λεωφόρο Ομορφοκκλησιάς (Βεΐκου) και επί της συνέχειας αυτής, οδό Αγ. Γλυκερίας.

  • Ελικώνος

Ο σταθμός Ελικώνος χωροθετείται στη συμβολή των οδών Αγίας Γλυκερίας και Πάρνηθος κάτω από το λόφο Ελικώνος, σε χώρο πρασίνου – παιδική χαρά.

  • Κυψέλη

Ο σταθμός Κυψέλη χωροθετείται στην νοτιοανατολική πλευρά της πλατείας Κανάρη, από την οδό Κυψέλης μέχρι την οδό Βελβενδού.

  • Δικαστήρια

Ο σταθμός Δικαστήρια χωροθετείται στα δυτικά του συμπλέγματος των Δικαστηρίων, στη συμβολή των οδών Ευελπίδων και Μουστοξύδη.

  •  Αλεξάνδρας

Ο σταθμός Αλεξάνδρας χωροθετείται υπόγεια, διαγώνια στον άξονα της Λεωφ. Αλεξάνδρας, στο ύψος της οδού Μουστοξύδη.

  •  Εξάρχεια

Ο σταθμός Εξάρχεια χωροθετείται επί της πλατείας Εξαρχείων, στη συμβολή των οδών Στουρνάρη και Σπ. Τρικούπη.

  • Ακαδημία

Ο σταθμός «Ακαδημία» χωροθετείται κάτω από την οδό Ακαδημίας, στο ύψος μεταξύ των οδών Ιπποκράτους και Σίνα. Θα έχει άμεση υπόγεια σύνδεση με τον σταθμό «Πανεπιστήμιο» στην Γραμμή 2.

  •  Κολωνάκι

Ο σταθμός Κολωνάκι χωροθετείται επί της πλατείας Φιλικής Εταιρεία στη συμβολή των οδών Σκουφά, Πατριάρχου Ιωακείμ, Καψάλη, Κουμπάρη, και Κανάρη.

  •  Ευαγγελισμός

Ο σταθμός χωροθετείται κάτω από το πάρκο της Ριζάρη, παράλληλα με την οδό Ριζάρη και σε γωνία περίπου 60 μοιρών με τον υφιστάμενο σταθμό Ευαγγελισμό της Γραμμής 3.

  • Καισαριανή

Ο σταθμός Καισαριανή χωροθετείται στην Λεωφόρο Εθνικής Αντιστάσεως στο ύψος της Λεωφόρου Βασιλέως Αλεξάνδρου. Μεταξύ των οδών Υμηττού και Τζων Κένεντυ.

  • Πανεπιστημιούπολη

Ο σταθμός Πανεπιστημιούπολη χωροθετείται στο δήμο Καισαριανής, βόρεια της εσωτερικής οδικής αρτηρίας του πανεπιστημιακού χώρου.

  • Ιλίσια

Ο σταθμός Ιλίσια χωροθετείται στα Άνω Ιλίσια.

  • Ζωγράφου

Ο σταθμός κατασκευάζεται υπογείως κατά μήκος της οδού Γ’ Ορεινής Ταξιαρχίας, με το φρέαρ ανοικτού ορύγματος επί της πλατείας Αλεξανδρή (γνωστή και ως πλατεία Γαρδένιας). Στη συμβολή των οδών Γ. Ζωγράφου και Γ’ Ορεινής Ταξιαρχίας με τη λεωφόρο Στρ. Αλεξάνδρου Παπάγου. Κατασκευάζεται με την μέθοδο υπόγειας διάνοιξης με συμβατικά μηχανικά μέσα.

  • Γουδή

Ο σταθμός Γουδή χωροθετείται κάτω από την οδό Λοχ. Σπηλιωπούλου, καταλαμβάνοντας και τμήμα της πλατείας Ελευθερίας.

Φιλική προς το περιβάλλον

Συνολικά εκτιμάται ότι θα μετακινούνται με τη Γραμμή 4 περίπου 340.000 επιβάτες ημερησίως. Οι μετακινήσεις με ΙΧ αναμένεται να μειωθούν κατά 53.000 περίπου ημερησίως. Η έκλυση διοξειδίου του άνθρακα εκτιμάται ότι θα μειωθεί κατά 318 tons/ημέρα.

Κ. Μητσοτάκης: Η χώρα γυρίζει σελίδα

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης σημείωσε το έργο “είναι ένα μόνο από τα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα που θα ξεκινήσουν”. “Η χώρα γυρίζει σελίδα και οι προοπτικές ανάτπυξης είναι εξαιρετικά ευοίωνες” επεσήμανε. Στο ίδιο μήκος κύματος και ο υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής. Πρόκειται “για το μεγαλύτερο έργο της επόμενης δεκαετίας. Θα αλλάξει την καθημερινότητα των πολιτών στο λεκανοπέδιο” εξήγησε.

Διαφήμιση