Αρχική Διάστημα Ανακαλύφθηκε ο αρχαιότερος σπειροειδής γαλαξίας – Βίντεο προσομοίωσης

Ανακαλύφθηκε ο αρχαιότερος σπειροειδής γαλαξίας – Βίντεο προσομοίωσης

space
ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ UNSPLASH/Guillermo Ferla

Σύνταξη: ecozen.gr

Ανακαλύφθηκε ο αρχαιότερος σπειροειδής γαλαξίας. Προϋπήρξε τουλάχιστον 1 δισ. έτη νωρίτερα από ό,τι πίστευαν έως τώρα οι επιστήμονες. Ιάπωνες αστρονόμοι προέβησαν στην ανακάλυψή του. Πρόκειται για τον αρχαιότερο και μακρινότερο γαλαξία με σπειροειδή μορφολογία. Δηλαδή παρόμοια με το δικό μας γαλαξία. Βρίσκεται σε απόσταση περίπου 12,4 δισ. ετών φωτός. Μόλις 1,4 δισ. έτη μετά την αρχική «Μεγάλη Έκρηξη» (Big Bang) δημιουργίας του σύμπαντος.

Και το όνομά του BRI 1335-0417

Ο BRI 1335-0417, όπως ονομάστηκε, ανακαλύφθηκε με τη βοήθεια του τηλεσκοπίου ALMA στην έρημο Ατακάμα της Χιλής. Η μάζα του εκτιμάται ότι είναι περίπου ίδια με εκείνη του δικού μας σπειροειδούς γαλαξία, καθώς ο γαλαξίας βρισκόταν σε φάση έντονης γέννησης άστρων. Η σπειροειδής δομή του εκτείνεται σε απόσταση περίπου 15.000 ετών φωτός από το γαλαξιακό κέντρο του. Κάτι που υποδηλώνει ότι έχει περίπου το ένα τρίτο του μεγέθους του δικού μας γαλαξία. Σύμφωνα με τον επικεφαλής ερευνητή Τακαφούμι Τσουκούι του Πανεπιστημίου Sokendai, «για έναν γαλαξία του πρώιμου σύμπαντος, ο BRI 1335-0417 ήταν ένας γίγαντας».

Νέα ερωτήματα

Οι ερευνητές έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό Science. Ανακοίνωσαν ότι η ανακάλυψη ενός σπειροειδούς γαλαξία εγείρει νέα ερωτήματα σχετικά με τη δημιουργία των γαλαξιών. Οι σπειροειδείς γαλαξίες αποτελούν έως το 70% των γαλαξιών στο σύμπαν. Όσο μακρύτερα στο χώρο και στο χρόνο πηγαίνει κανείς, τόσο σπανίζει η παρουσία τους. Μας φέρνει πίσω, την εποχή που γνωρίζαμε ότι οι γαλαξίες άρχισαν να μοιάζουν με τους σημερινούς γαλαξίες κατά περίπου 1 δισ. χρόνια”, δήλωσε ο δρ Kai Noeske.

Ο σχηματισμός γαλαξιών κορυφώθηκε περίπου 3,3 δισ. έτη μετά τη Μεγάλη Έκρηξη, όταν σχηματίστηκαν τα περισσότερα αστέρια στο σύμπαν. “Είναι εκπληκτικό ότι τα αποτελέσματά μας δείχνουν ότι το BRI 1335-0417 έχει ήδη δομές παρόμοιες με τους κοντινούς γαλαξίες. Πολύ πριν από την ενεργό φάση του σχηματισμού γαλαξιών”. Ο αρχαιότερος γνωστός σπειροειδής γαλαξίας που παρατηρήθηκε πριν από τον BRI 1335-0417 είχε εντοπιστεί, επίσης, από το τηλεσκόπιο ALMA το 2019.

Προσομοίωση του αρχαιότερου γαλαξία