Αρχική Μεταφορές Απολογισμός του έργου SLAIN – Δημιουργία χαρτών επικινδυνότητας του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου...

Απολογισμός του έργου SLAIN – Δημιουργία χαρτών επικινδυνότητας του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου της Ελλάδας

0
αμάξια
Διαφήμιση

Σύνταξη: ecozen.gr

Την αξία των ποιοτικών δεδομένων στην υλοποίηση του Εθνικού Σχεδίου Δράσης για την Οδική Ασφάλεια τόνισε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης, αναφερόμενος τόσο στη δημιουργία χαρτών επικινδυνότητας για το τμήμα του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου της χώρας μας όσο και στην αυτόνομη οδήγηση, “πρωτοβουλία την οποία είναι έτοιμη η Ελλάδα να φιλοξενήσει”, όπως υπογράμμισε χαρακτηριστικά στη χθεσινή διαδικτυακή εκδήλωση για τον απολογισμό του έργου «SLAIN».

Σημειώνεται ότι, το έργο «SLAIN», (Saving Lives Assessing and Improving TENT Road Network Safety) συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Κοινότητα μέσω του προγράμματος CEF (Connecting Europe Facility 2014-2020), με τη σύμφωνη γνώμη του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, σε συνεργασία με το EuroRAP και το  Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς».

Χάρτες επικινδυνότητας

Μεταξύ άλλων, ο Υφυπουργός αναφέρθηκε στη δημιουργία χαρτών επικινδυνότητας υπογραμμίζοντας: “Το έργο SLAIN είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία χαρτών επικινδυνότητας για το τμήμα του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου της χώρας, που εκτείνεται σε ένα μήκος περίπου 1.700 χλμ και περιλαμβάνει κατά κύριο λόγο τους αυτοκινητόδρομους, σε ποσοστό 95% και το υπόλοιπο 5%, τμήματα του εθνικού οδικού δικτύου προς τα χερσαία σύνορα.

Με βάση τα πρωτόκολλα Eurorap, σε ποσοστό 97% το συγκεκριμένο τμήμα του ελληνικού οδικού δικτύου που αξιολογήθηκε, χαρακτηρίστηκε ως χαμηλής ή χαμηλής και μεσαίας επικινδυνότητας, με βάση τα στοιχεία της περιόδου 2015 – 2018 που ήταν διαθέσιμα και χρησιμοποιήθηκαν.

Τα παραπάνω αποτελέσματα καταδεικνύουν τη σημασία που έχει ο συνδυασμός της καλής ποιότητας δεδομένων με τις παρεμβάσεις στις υποδομές για να μειώσουμε τους σοβαρούς τραυματισμούς και τους θανάτους.”

Προτεραιότητα η Οδική Ασφάλεια

Στη συνέχεια ο Κεφαλογιάννης αναφέρθηκε στη σημασία της Οδικής Ασφάλειας, τονίζοντας: “Η διαμόρφωση πολιτικών για την Οδική Ασφάλεια αποτελεί  προτεραιότητα για την παρούσα ελληνική κυβέρνηση. Μαζί με την Κροατία, την Ιταλία και την Ισπανία, αναπτύσσουμε μια κοινή μεθοδολογία στη συλλογή στοιχείων για τα κυκλοφοριακά δεδομένα, τα ατυχήματα και την επικινδυνότητα των δρόμων σε ένα οδικό δίκτυο 10.000 χλμ.

Το επόμενο βήμα στη μεθοδολογία είναι να βρούμε λύσεις για να βελτιώσουμε τα λάθη που πιθανόν να έχουν γίνει στον σχεδιασμό των υποδομών, μέσα από προτάσεις για παρεμβάσεις σε συγκεκριμένα τμήματα, με οικονομικά βιώσιμα μέτρα.”

Αυτόνομη οδήγηση

Παράλληλα, δεν παρέλειψε να αναφερθεί και σε ένα ακόμα σημαντικό νέο ορίζοντα του σχεδίου SLAIN, που δεν είναι άλλο από την αυτόνομη οδήγηση.

“Υπάρχει όμως ακόμη ένας νέος ορίζοντας στον οποίο μας προσανατολίζει το SLAIN: η αυτόνομη οδήγηση. Η προεργασία για την ανάπτυξη φυσικών υποδομών σε ένα δίκτυο 2.000 χλμ στις τέσσερις χώρες που θα μας επιτρέψουν να αναπτύξουμε την αυτόνομη οδήγηση,” ανέφερε ο Υφυπουργός.

“Αυτές τις μέρες κάνουμε ένα σημαντικό βήμα στην Ελλάδα για την προώθηση της αυτόνομης οδήγησης”.

“Στο νομοσχέδιο για τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) και τη Μικροκινητικότητα έχουμε συμπεριλάβει ένα κεφάλαιο για τη δυνατότητα ανάπτυξης προγραμμάτων αυτόνομης οδήγησης στην Ελλάδα, τόσο στο επίπεδο της δημόσιας συγκοινωνίας όσο και για ιδιωτικά οχήματα, για πρώτη φορά,” πρόσθεσε.

Ενώ, μάλιστα, σημείωσε: “Υπάρχει πλέον πρόσφορο έδαφος για την ανάπτυξη καινοτόμων ερευνητικών προγραμμάτων και την πιλοτική εφαρμογή τους στη χώρα μας. Η Ελλάδα είναι έτοιμη να φιλοξενήσει τέτοιες πρωτοβουλίες“.

Διαφήμιση