Αρχική Μεταφορές ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Έφτασε στη Θεσσαλονίκη το «Λευκό Βέλος»

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Έφτασε στη Θεσσαλονίκη το «Λευκό Βέλος»

0
ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Εικόνα: wikimedia commons/ Bahnfrend
Διαφήμιση

Εντός της τελευταίας εβδομάδας του Ιανουαρίου αναμένεται να αρχίσουν οι δυναμικές δοκιμές του «Λευκού Βέλους», του πρώτου από τα πέντε πλήρως ανακατασκευασμένα τρένα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το οποίο αναμένεται να πραγματοποιήσει το πρώτο του δρομολόγιο στις 25 Μαρτίου.

Συγκεκριμένα, το «λευκό βέλος» θα πραγματοποιήσει το πρώτο του δρομολόγιο με επιβάτες στη γραμμή Θεσσαλονίκη-Αθήνα στις 25 Μαρτίου, ημέρα εορτασμού των 200 ετών από την Επανάσταση του 1821.

Το ανακατασκευασμένο τρένο (ETR 470), έφτασε στο μηχανοστάσιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη Θεσσαλονίκη το απόγευμα του Σαββάτου, δύο ημέρες νωρίτερα από την αναμενόμενη άφιξή του και αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε διαδικασία παραλαβής, η οποία θα ακολουθηθεί από στατικές δοκιμές.

Στη συνέχεια, το ETR 470 θα «βγει» στη γραμμή για να γίνουν και οι δυναμικές δοκιμές για την απόδοση του τρένου εν κινήσει, ώστε να πραγματοποιηθούν και οι τελευταίες πιστοποιήσεις.

Λευκό Βέλος τρένο

Το “ταξίδι” του τρένου στην Ελλάδα

Το τρένο, με αφετηρία εκκίνησης την Ιταλία και προορισμό την Ελλάδα, ξεκίνησε τελικά από το εργοστάσιο της Alstom στο Σαβιλιάνο της Βόρειας Ιταλίας την περασμένη εβδομάδα, αντί για τις 4 Ιανουαρίου που ήταν αρχικά προγραμματισμένο, λόγω του καταστροφικού σεισμού στην Κροατία.

Κατά τη διάρκεια της διαδρομής του διέσχισε τέσσερις χώρες, την Σλοβενία, την Κροατία, την Σερβία και την Βόρεια Μακεδονία, συρόμενο σε κάθε χώρα από ηλεκτράμαξες. Στην Ελλάδα εισήλθε από την Ειδομένη, όπου το παρέλαβε ντιζελάμαξα «Hellas Sprinter» και το μετέφερε στη Θεσσαλονίκη.

Μέχρι τις 25 Μαρτίου που θα ξεκινήσει το τρένο να επιτελεί τα δρομολόγια του, θα ολοκληρωθεί και η εκπαίδευση των μηχανοδηγών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από στελέχη της FS (Trenitalia).

Το «Λευκό Βέλος» αποτελείται από εννέα βαγόνια, πέντε οικονομικής θέσης, τρία πρώτης και ένα καφέ-εστιατόριο.

Μάλιστα, αποτελεί μόνο το ένα από τα συνολικά πέντε ETR 470, που ανακατασκευάζονται στην Ιταλία, τα οποία αναμένεται να αφιχθούν σταδιακά στην Ελλάδα μέχρι το φθινόπωρο του 2021.

Θεσσαλονίκη-Αθήνα σε τρεις ώρες κι ένα τέταρτο

Κάθε ένα από τα τρένα θα έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει περισσότερους από 475 επιβάτες. Μάλιστα, όταν ολοκληρωθεί η προγραμματισμένη αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου, θα καλύπτει τη διαδρομή Αθήνα -Θεσσαλονίκη σε τρεις ώρες και ένα τέταρτο.

Σημειώνεται ότι, τα ETR 470 μπορούν να αναπτύξουν ταχύτητες έως 200 χιλιομέτρων την ώρα, αλλά βάσει των συνθηκών στο υπό αναβάθμιση ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, θα κινούνται με 160 χιλιόμετρα.

 

Διαφήμιση