Αρχική Ειδήσεις Το όχημα σας θα δηλώνει πλέον αυτόματα ατύχημα στο “112”, μέσω “eCall”

Το όχημα σας θα δηλώνει πλέον αυτόματα ατύχημα στο “112”, μέσω “eCall”

0
ατύχημα αυτοκίνητο

Σύνταξη: ecozen.gr

Αν εμπλακείτε σε ατύχημα με το όχημα σας, τώρα πλέον αυτό μπορεί αυτόματα να δηλώσει το συμβάν. Ναι, όπως το διαβάσατε.

Το αυτοκίνητο σας θα μπορεί το ίδιο να στέλνει μήνυμα στο “112” μέσω αυτόματου συστήματος “eCall”. Αρκεί να διαθέτει τη συγκεκριμένη τεχνολογία αυτόματης ενημέρωσης στο “112”.

Η δυνατότητα αποστολής περισσότερων στοιχείων στις κλήσεις “eCall” αυτόματα σε περίπτωση ατυχήματος με όχημα, δίνεται πλέον υπηρεσία του ευρωπαϊκού αριθμού κλήσης Έκτακτων Αναγκών “112”.

Αυτό ορίζει το Μνημόνιο Συνεργασίας που συνυπέγραψαν ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης, ο Υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων Νίκος Χαρδαλιάς και ο Διευθύνων Σύμβουλος της Κοινωνίας της Πληροφορίας Σταύρος Ασθενίδης.

Μειώνοντας δραστικά τους χρόνους ενημέρωσης και επέμβασης των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης, η νέα υπηρεσία, αναμένεται να μειώσει τη σοβαρότητα των τραυματισμών, αλλά και να σώσει ανθρώπινες ζωές.

Στόχος του Μνημονίου είναι η διασύνδεση του Συστήματος Διαχείρισης Κλήσεων Έκτακτης Ανάγκης “112” με τη βάση δεδομένων αδειών κυκλοφορίας οχημάτων.

Την οποία τηρεί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την παροχή στοιχείων στις κλήσεις “eCall”.

Ως κλήση “eCall” θεωρείται η κλήση έκτακτης ανάγκης από το όχημα με βάση τον αριθμό “112”.

112

Πώς λειτουργεί το “eCall” για τα ατυχήματα

Σε περίπτωση ατυχήματος, τα οχήματα που διαθέτουν τη συγκεκριμένη τεχνολογία θα ενημερώνουν αυτόματα το “112” στέλνοντας μήνυμα με τα στοιχεία και τη θέση του οχήματος.

Ουσιαστικά, όταν ένα αυτοκίνητο εμπλακεί σε ατύχημα, θα μπορεί το ίδιο να στέλνει μήνυμα στο “112” μέσω αυτόματου συστήματος.

Χωρίς δηλαδή να απαιτείται η ενέργεια του οδηγού ή κάποιου επιβάτη, οι οποίοι, ενδεχομένως να μην είναι σε θέση να επικοινωνήσουν.

Η υπηρεσία μπορεί να χρησιμοποιηθεί και από τον οδηγό σε περιπτώσεις που έχει χάσει τον προσανατολισμό του ή χρειάζεται βοήθεια.

Σήμερα κατά την κλήση “eCall”, η συσκευή IVS που βρίσκεται εντός του οχήματος στέλνει αυτόματα μια ελάχιστη δέσμη δεδομένων.

Που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων τη θέση του οχήματος (με βάση το GPS της συσκευής IVS), τον αριθμό πλαισίου, το καύσιμο και τη μάρκα/μοντέλο του οχήματος.

Με το Μνημόνιο Συνεργασίας θα εξασφαλισθεί η πρόσβαση στο πρωτόκολλο επικοινωνίας του “112” με τη βάση δεδομένων του Υπουργείου Μεταφορών.
Με την κλήση “eCall” θα παρέχονται τα εξής στοιχεία:

  • Αριθμός Κυκλοφορίας
  • Αριθμός Πλαισίου
  • Κωδικός Οχήματος
  • Περιγραφή Αμάξης
  • Μάρκα Οχήματος
  • Εμπορική Ονομασία Οχήματος
  • Χρώμα
  • Καύσιμο
  • Ημερομηνία Χορήγησης Πρώτης Άδειας
  • Ημερομηνία Χορήγησης Πρώτης Άδειας Διεθνώς

Υπογραμμίζεται πως δεν θα αποστέλλονται προσωπικά στοιχεία, όπως το ονοματεπώνυμο του ιδιοκτήτη.

Για την υλοποίηση του έργου, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα παράσχει πρόσβαση στη βάση δεδομένων στοιχείων οχημάτων που τηρεί.

Το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, μέσω του Αναδόχου του ΟΤΕ ΑΕ, θα αναπτύξει την διασύνδεση της βάσης δεδομένων με το Σύστημα Διαχείρισης Κλήσεων Έκτακτης Ανάγκης 112.

Διαφήμιση

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here