Αρχική Περιβάλλον Θαλάσσια επανάσταση: Φορτηγά πλοία τροφοδοτούμενα από αιολική ενέργεια

Θαλάσσια επανάσταση: Φορτηγά πλοία τροφοδοτούμενα από αιολική ενέργεια

0
ΠΛΟΙΟ ΜΕ ΑΙΟΛΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ
Εικόνα: walleniusmarine
Διαφήμιση

Μια σουηδική εταιρεία σχεδιάζει μια φουτουριστική ανατροπή, αναπτύσσοντας ένα τεράστιο φορτηγό πλοίο μήκους 200 μέτρων που θα τροφοδοτείται από αιολική ενέργεια. Ένα πλοίο που θα μπορούσε να να βοηθήσει στο τέλος της εποχής των ορυκτών καυσίμων και στον περιορισμό της κλιματικής αλλαγής.

Η ναυτιλία αντιπροσώπευε το 2,9% των ανθρωπογενών αερίων θερμοκηπίου το 2018 και το μερίδιο της βιομηχανίας στις εκπομπές θέρμανσης πλανήτη έχει αυξηθεί τα τελευταία χρόνια, σύμφωνα με τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό του ΟΗΕ.

Αιολική ενέργεια

Αιολική ενέργεια ονομάζεται η ενέργεια που παράγεται από την εκμετάλλευση του ανέμου. Είναι μία ήπια μορφή ενέργειας και συμπεριλαμβάνεται στις καθαρές πηγές, δηλαδή σε αυτές που δεν εκπέμπουν ή δεν προκαλούν ρύπους. Έτσι, εξ ορισμού είναι κατανοητό ότι ένα πλοίο που θα τροφοδοτείται από αιολική ενέργεια θα είναι μία πολύ σημαντική ενέργεια και ακόμα ένα βήμα για τον περιορισμό της κλιματικής αλλαγής.

Wallenius Marine AB: Μία εταιρεία κατασκευής βιώσιμων πλοίων 

Η σουηδική εταιρεία Wallenius Marine AB, η οποία σχεδιάζει και κατασκευάζει πλοία, έχοντας ως γνώμονα την έννοια της βιωσιμότητας, δοκιμάζει επί του παρόντος την δημιουργία ενός τεράστιου πλοίου, ενός οχήματος “Oceanbird“, σε έναν κόλπο στη Βαλτική Θάλασσα.

Ο Per Tunell, διευθύνων σύμβουλος της Wallenius, δήλωσε ότι τα αποτελέσματα από το μοντέλο των 7 μέτρων ήταν ενθαρρυντικά και ότι ήταν «πολύ σίγουρος», το Oceanbird πλήρους κλίμακας θα είναι έτοιμο μέχρι το τέλος του επόμενου έτους.

Oceanbird: Το πλοίο που θα τροφοδοτείται από αιολική ενέργεια

Το ιστιοφόρο πλοίο θα μπορούσε να τεθεί σε λειτουργία το 2024 σε διαδρομές του Ατλαντικού, δήλωσε.

Το Oceanbird θα έχει μήκος 200 μέτρα και χωρητικότητα 7.000 αυτοκινήτων. Μπορεί να είναι το ψηλότερο ιστιοφόρο που κατασκευάστηκε ποτέ, εξοπλισμένο με πτερύγια που φτάνουν τα 105 μέτρα πάνω από το νερό. Τα πανιά, ωστόσο, δεν μοιάζουν με παραδοσιακά πανιά υφάσματος, αντίθετα μοιάζουν περισσότερο με φτερά αεροσκαφών που ανεβαίνουν κάθετα από το κατάστρωμα.

Το πλοίο θα έχει κινητήρες ως εφεδρικούς, αλλά στοχεύει στην εξοικονόμηση 90% των εκπομπών άνθρακα σε σύγκριση με ένα συμβατικό πλοίο που λειτουργεί με ρυπογόνα καύσιμα.

Θα χρειαστεί περίπου 12 ημέρες για τον Oceanbird για να διασχίσει τον Ατλαντικό, σε σύγκριση με τις οκτώ ημέρες που χρειάζεται ένα πλοίο που τροφοδοτείται με καύσιμα.

Το Oceanbird πιθανότατα θα κόστιζε λίγο περισσότερο από ένα συμβατικό μεταφορέα αυτοκινήτων, αλλά το λειτουργικό κόστος θα ήταν χαμηλότερο, ειδικά εάν οι κυβερνήσεις προσπαθούν να περιορίσουν τις κλιματικές εκπομπές που επιβάλλουν τιμή στις εκπομπές άνθρακα από τη χρήση καυσίμων.

Το Oceanbird δεν είναι ο μόνος αναδυόμενος υποψήφιος στον αγώνα ναυτιλίας χαμηλών εκπομπών άνθρακα.

Η Neoline στη Γαλλία αναζητά παραγγελίες για μικρότερο σκάφος 136 μέτρων, κατάλληλο επίσης για μεταφορά αυτοκινήτων ή αγροτικών μηχανημάτων. Όπως και το Oceanbird, θεωρεί ότι ο αερομεταφορέας του θα μπορούσε να μειώσει τις εκπομπές κατά 90%.

Χαμηλές εκπομπές υψηλής τεχνολογίας

Τέτοια φορτηγά πλοία θα σηματοδοτούσαν μια θαλάσσια επανάσταση. Μέχρι τώρα οι περισσότερες εταιρείες που προσπαθούν να μειώσουν τις εκπομπές έχουν θεωρήσει τα πανιά ως πρόσθετο για τον περιορισμό της κατανάλωσης καυσίμων και όχι ως την κύρια πηγή προώθησης.

Αλλά οι νέες τεχνολογίες, όπως τα πτερύγια και σκληρότερα, ελαφρύτερα υλικά εμπνευσμένα από αγωνιστικά σκάφη μπορεί να επιτρέψουν μια πληρέστερη μετατόπιση στον άνεμο.

Οι πιο αξιόπιστες μακροπρόθεσμες καιρικές προβλέψεις επιτρέπουν επίσης καλύτερο σχεδιασμό διαδρομών για την αποφυγή καταιγίδων ή ατυχημάτων.

“Είναι λογικό να χρησιμοποιούμε αυτήν την ιστορική αιολική ενέργεια, αλλά και τη νέα τεχνολογία”, δήλωσε ο Jean Zanuttini, διευθύνων σύμβουλος της Neoline. Είπε ότι βρίσκονται σε εξέλιξη διαπραγματεύσεις για πιθανές συμβάσεις και συμφωνίες ναυπηγείων, με το πρώτο πλοίο “Neoliner” να είναι σε λειτουργία έως τον Ιούλιο του 2023, με κόστος περίπου 45 έως 50 εκατομμύρια ευρώ (54-60 εκατομμύρια δολάρια). Οι εταίροι στο σχεδιασμό και τη χρήση του πλοίου περιλαμβάνουν την αυτοκινητοβιομηχανία Renault.

Πηγή: weforum.org

Διαφήμιση