Αρχική Ευζωία ΞΕΕ: Νέο πρότυπο τουριστικής ανάπτυξης με πυρήνα την βιωσιμότητα

ΞΕΕ: Νέο πρότυπο τουριστικής ανάπτυξης με πυρήνα την βιωσιμότητα

0
ταξίδια
Διαφήμιση

Σύνταξη: ecozen.gr

H βιωσιμότητα στη λειτουργία του τομέα του τουρισμού με το “πρασίνισμα” του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, είναι ένα από τα “κλειδιά” της ανάκαμψης του.

Αυτό είναι το συμπέρασμα του 4ου Διεθνούς Φόρουμ Φιλοξενίας, που διοργάνωσε τη Δευτέρα 23 Νοεμβρίου 2020 το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδος (ΞΕΕ) με τη συνεργασία της Phocuswright.

Το Φόρουμ πραγματοποιήθηκε μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας Swapcard. Και το παρακολούθησαν πάνω από 1.000 συμμετέχοντες από 25 χώρες.

Τα τρία “κλειδιά” που πρέπει να επενδύσει ο τουριστικός τομέας

  1. Αυστηρή τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων, ώστε ο ταξιδιώτης να αισθάνεται ασφαλής.
  2. Παροχή ψηφιακού περιεχομένου, υπηρεσιών και συνολικά εμπειρίας από την κράτηση έως και την αποχώρηση από έναν προορισμό.
  3. Βιώσιμη λειτουργία του τομέα του τουρισμού με το “πρασίνισμα” του περιβαλλοντικού αποτυπώματος.

Αρχές βιωσιμότητας σε όλες τις πτυχές των δραστηριοτήτων των ξενοδοχείων

Στη μετά COVID-19 εποχή, οι αρχές της βιωσιμότητας έχουν εφαρμογή σε όλες τις πτυχές των δραστηριοτήτων των ξενοδοχείων.

Οι ομιλητές συμφώνησαν ότι η βιωσιμότητα πρέπει να αντιμετωπίζεται πλέον ως ευκαιρία. Και θα πρέπει να μετατραπεί σε συγκριτικό πλεονέκτημα των ξενοδοχείων και όχι ως κάποιου είδους «υποχρέωση».

Όπως επισημάνθηκε η ταξιδιωτική εμπειρία αλλάζει. Και οι επισκέπτες γίνονται μέρος της κοινωνικής και περιβαλλοντικής συνείδησης. Αυτή αναπτύσσονται μέσα από δράσεις για τη βιωσιμότητα.

Επίσης αναφέρθηκε η αναγκαιότητα πιστοποίησης και συλλογής δεδομένων για τις ενέργειες ΕΚΕ που πραγματοποιούνται.

Επισημάνθηκε ακόμη η σημασία της εκπαίδευσης, της δέσμευσης και της αξιολόγησης σε προγράμματα κατάρτισης για την αειφορία.
Ώστε όλα τα τμήματα των ξενοδοχείων να θέτουν δείκτες απόδοσης (KPI) για την υιοθέτηση ενός βιώσιμου μοντέλου λειτουργίας.

Α. Βασιλικός: “Νέο πρότυπο τουριστικής ανάπτυξης με πυρήνα την βιωσιμότητα”

“Τα συμπεράσματα που βγαίνουν έχουν μεγάλη αξία για τις σημερινές αβεβαιότητες. Αυτές που δημιουργεί η πανδημία, τόνισε ο πρόεδρος του ΞΕΕ Αλέξανδρος Βασιλικός. Αλλά και για την ανάγκη ενός νέου προτύπου τουριστικής ανάπτυξης που θα έχει στον πυρήνα του την έννοια της βιωσιμότητας”.

Η παγκόσμια αγορά των ταξιδιών και ο δρόμος προς την ανάκαμψη μετά την πανδημία ήταν το αντικείμενο της παγκόσμιας έρευνας της Phocuswright που παρουσίασε ο Peter O’ Connor, Υπεύθυνος Αναλυτής Αγορών της Phocuswright.

Ταξίδια και Covid

  • Τα ταξίδια σε ολόκληρη την Ευρώπη ήταν μειωμένα σχεδόν κατά 60% το 2020 σε σύγκριση με τα στοιχεία του 2019.
  • Το λεγόμενα «shorttrips» είναι κυρίως εγχώρια. Εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τα κρούσματα Covid. Και τους περιορισμούς που προκύπτουν σε κάθε ταξιδιωτική αγορά.
  • Με την ανακοίνωση της διάθεσης των εμβολίων, η ανάκαμψη αναμένεται να ξεκινήσει γρήγορα, με πρόβλεψη αύξησης σχεδόν 50% για το 2021.
  • Η ασφάλεια και η προστασία παραμένουν οι δύο βασικές ανησυχίες. Έτσι τόσο οι προορισμοί όσο και οι ξενοδοχειακές μονάδες πρέπει να επικοινωνούν συχνά. Και να συντονίσουν τις προσπάθειες που καταβάλλουν για την προστασία των επισκεπτών.
  • Πολλοί καταναλωτές διστάζουν να κάνουν κράτηση, εκτός εάν είναι πολύ σαφές υπό ποιες συνθήκες θα λάβουν επιστροφή χρημάτων, σε περίπτωση μιας συνεχιζόμενης κρίσης.
  • Μετά το 2021, το μέλλον φαίνεται ακόμη πιο ενθαρρυντικό. Παρόλο που θα χρειαστεί περισσότερος χρόνος για την ανάκαμψη των προορισμών μεγάλων αποστάσεων, οι Ευρωπαίοι ταξιδιώτες φαίνονται έτοιμοι να ταξιδέψουν. Και η Ελλάδα διαθέτει όλα τα εχέγγυα ως βασικός προορισμός για το 2022 και μετά.
  • Η ισχυρή επικοινωνιακή στρατηγική σχετικά με την ασφάλεια τόσο του προορισμού όσο και των ξενοδοχείων, θα παραμείνει πολύ σημαντική καθιστώντας τη ως το ελάχιστο κριτήριο για την προσέλκυση επισκεπτών.

Οι εργασίες του Φόρουμ άνοιξαν με χαιρετισμό του υπουργού Τουρισμού Χάρη Θεοχάρη.
Οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν αποκλειστική συνέντευξη της Maud Bailly, CEO Southern Europe της Accor.

Ποιοτικά και όχι ποσοτικά δεδομένα

Οι ομιλητές συμφώνησαν ότι ο τουρισμός θα ανακάμψει σταδιακά από το 2021 μετά την κυκλοφορία του εμβολίου.
Ωστόσο ξεκαθάρισαν ότι η ανάκαμψη στη μετά COVID-19 εποχή δεν θα αποτιμάται με ποσοτικά δεδομένα, όπως τον αριθμό αφίξεων και διανυκτερεύσεων. Αλλά με ποιοτικά δεδομένα και συγκεκριμένα με τη δημιουργία αξίας.

Διαφήμιση