Αρχική Μεταφορές Πως θα γίνει η ηλεκτροκίνηση καθημερινότητα στην Ελλάδα

Πως θα γίνει η ηλεκτροκίνηση καθημερινότητα στην Ελλάδα

0
Ηλεκτροκίνηση, σταθμός φόρτισης shell bmw i3
Διαφήμιση

Σύνταξη: ecozen.gr

“Γκαζώνει” η Ελλάδα στην ηλεκτροκίνηση με ένα φιλόδοξο ολοκληρωμένο σχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, που βασίζεται σε τέσσερις άξονες.

Αυτό το ολοκληρωμένο σχέδιο για την ηλεκτροκίνηση, παρουσίασε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής, μιλώντας διαδικτυακά στο Electric Vehicle Conference 2020.

Όπως επισήμανε ο υπουργός περίπου το 1/3 της τελικής κατανάλωσης ενέργειας και το 30% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, αποδίδεται διεθνώς στον τομέα των μεταφορών.
Ο ευρύτερος ευρωπαϊκός στόχος είναι μέχρι το 2050 ο τομέας των μεταφορών να μειώσει τις εκπομπές κατά 60%. Και η κυκλοφορία στις πόλεις να γίνεται αποκλειστικά με μη συμβατικά οχήματα.

Είναι σαφές, πρόσθεσε ο κ. Καραμανλής ότι “η προώθηση της ηλεκτροκίνησης σε όλη τη χώρα εξυπηρετεί τους στόχους αυτούς, αφού συνεισφέρει σημαντικά στην εξοικονόμηση ενέργειας και στην προστασία του περιβάλλοντος“.

Ηλεκτροκίνητα οχήματα στην ελληνική αγορά

Στην ελληνική αγορά, τα ηλεκτροκίνητα οχήματα κατέλαβαν το 2019 μερίδιο μικρότερο του 1% επί των συνολικών πωλήσεων οχημάτων.
Σε άλλες χώρες της ΕΕ τα αντίστοιχα ποσοστά κυμαίνονται σε 4-5%, σε ορισμένες περιπτώσεις όπως στην Ολλανδία ξεπέρασαν το 10% και ειδικά στη Νορβηγία προσεγγίζουν το 50%.

Οι τέσσερις άξονες του σχεδίου για την ηλεκτροκίνηση

Ο κ. Καραμανλής παρουσίασε στη συνέχεια τους τέσσερις άξονες του σχεδίου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την ηλεκτροκίνηση:

1. Ανανέωση του γερασμένου στόλου των αυτοκινήτων μας

“Έχουμε έναν από τους πιο γερασμένους στόλους αυτοκινήτων της Ευρώπης, είπε ο υπουργός. Συνεπώς, πρέπει να δράσουμε τώρα πριν είναι αργά. Η Ελλάδα πρέπει να πάψει να είναι ‘‘νεκροταφείο αυτοκινήτων’’.

Χρειαζόμαστε αυτοκίνητα που να ρυπαίνουν λιγότερο και να προσφέρουν μεγαλύτερη ασφάλεια”.
Και αναφέρθηκε στα συγκεκριμένα κίνητρα που δίνει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

  • Για την αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικών ΙΧ και δικύκλων.
  • Για τα φορτηγά, αλλά και την ανανέωση με ηλεκτρικά οχήματα του στόλου επαγγελματικών οχημάτων των εταιρειών.
  • Για την αντικατάσταση των ΤΑΞΙ, με επιδότηση που μπορεί να φτάσει μέχρι και τις 8.000 ευρώ.

Σημείωσε δε ότι στο διαγωνισμό που ετοιμάζεται για τα 1.300 νέα, σύγχρονα και φιλικά προς το περιβάλλον λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, μεγάλο μέρος προβλέπεται να είναι ηλεκτροκίνητα.
Ήδη, κυκλοφορούν δοκιμαστικά δυο ηλεκτροκίνητα λεωφορεία στο κέντρο της Αθήνας.

2. Δημιουργία ενός ευρύτερου δικτύου για την ανάπτυξη δημοσίως προσβάσιμων υποδομών φόρτισης

Σημεία φόρτισης αυτά θα βρίσκονται σε όλο το οδικό δίκτυο της χώρας, αλλά και σε ιδιωτικούς και κοινόχρηστους χώρους.

Οι ειδικότεροι στόχοι που καθορίζονται στο Εθνικό Πλαίσιο Πολιτικής για την ανάπτυξη της αγοράς υποδομών εναλλακτικών καυσίμων στον τομέα των μεταφορών, ορίζουν ότι φέτος ο αριθμός των σημείων φόρτισης θα προσεγγίσει τους 2.000, το 2025 τους 12.000 και το 2030 θα υπάρχουν 25.000 φορτιστές.

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει ορίσει συγκεκριμένα τις τεχνικές προδιαγραφές, τους όρους και τις προϋποθέσεις για την εγκατάσταση σημείων φόρτισης των ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
Ώστε η αδειοδοτική διαδικασία να είναι γρήγορη κι εύκολη για τις επιχειρήσεις και παράλληλα ασφαλής για τους χρήστες.

3. Λεπτομερής παρακολούθηση της Αγοράς Ηλεκτροκίνησης, με το Μητρώο Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης

Στο Μητρώο θα καταγράφονται όλες οι υποδομές επαναφόρτισης και οι σχετικοί φορείς. Θα παρέχει στους χρήστες των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, στοιχεία όπως π.χ. τη διαθεσιμότητα των σημείων, την τρέχουσα κατάστασή τους. Δηλαδή αν είναι ελεύθερο ή κατειλημμένο, καθώς και την τιμή και τον τρόπο πληρωμής.

4. Προετοιμασία για τη νέα εποχή

Ρυθμίζεται η αδειοδότηση και λειτουργία συνεργείων επισκευής και συντήρησης ηλεκτρικών οχημάτων. Καθώς και τα απαιτούμενα προσόντα για την άδεια ασκήσεως του επαγγέλματος τεχνίτη ηλεκτρικών οχημάτων.

“Η ηλεκτροκίνηση είναι ακόμα ένας τομέας στον οποίον, δυστυχώς, η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ αποδείχτηκε ότι ήταν προοδευτική στα λόγια, αλλά όχι και στην πράξη. Δεν υπήρχε καν ως θέμα στην ατζέντα της. Αυτή είναι η πραγματικότητα”, σχολίασε κλείνοντας ο κ. Καραμανλής.

Εξέφρασε επίσης την πεποίθηση ότι με την ολοκληρωμένη πολιτική που έχει εκπονήσει η κυβέρνηση, αλλά και με την πολύτιμη αρωγή όπου είναι εφικτό της ιδιωτικής πρωτοβουλίας που στοχεύει στην καινοτομία και τον εκσυγχρονισμό της χώρας, πολύ γρήγορα, η ηλεκτροκίνηση θα γίνει στην Ελλάδα όχι ένας στόχος για το μέλλον, αλλά η καθημερινότητα στο παρόν.

Διαφήμιση