Αρχική Επιλεγμένα “Πράσινες” οργανώσεις καταδικάζουν προτάσεις για μείωση εκπομπών αερίων της ναυτιλίας

“Πράσινες” οργανώσεις καταδικάζουν προτάσεις για μείωση εκπομπών αερίων της ναυτιλίας

0
ναυτιλία
Εικόνα: Reuters

Επιμέλεια: Αγάπη Μυργιώτη

“Πράσινες” οργανώσεις καλούν τις κυβερνήσεις από όλο τον κόσμο που συναντώνται στο Διαδίκτυο για να σφυρηλατήσουν μια νέα συμφωνία σχετικά με τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου από τη ναυτιλία, να απομακρυνθούν από τις τρέχουσες συνομιλίες και να θέσουν σκληρότερους στόχους. Οι υπερασπιστές υπογραμμίζουν ότι οι προτάσεις των κυβερνήσεων είναι πολύ αδύναμες και για να οδηγήσουν σε ουσιαστική ρύθμιση του τομέα. Ομάδες της κοινωνίας των πολιτών θέλουν τα Ηνωμένα Έθνη να επανεξετάσουν πλήρως τη νομοθεσία για τη ναυτιλία, κατηγορώντας ότι τα τρέχοντα σχέδια υπολείπονται των στόχων της συμφωνίας του Παρισιού.

Υπάρχει λόγος

Η διεθνής ναυτιλία αντιπροσωπεύει περίπου το 2,5% των παγκόσμιων εκπομπών άνθρακα, ή περίπου 1 δις τόνους διοξειδίου του άνθρακα ετησίως, υπερδιπλάσιο από τις ετήσιες εκπομπές του Ηνωμένου Βασιλείου. Αυτές οι εκπομπές αναμένεται να διπλασιαστούν καθώς οι διεθνείς εμπορικές ροές αυξάνονται περαιτέρω, καθιστώντας τη ναυτιλία βασική πηγή εκπομπών του άνθρακα.

Συζητήσεις για τη μείωση του άνθρακα

Αυτήν την εβδομάδα, ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός – ο οργανισμός του ΟΗΕ που εδρεύει στο Λονδίνο και διέπει τη διεθνή ναυτιλία – διεξάγει συνομιλίες, οι οποίες αναβλήθηκαν από τον Μάρτιο λόγω του lockdown, με στόχο τη μείωση του άνθρακα από τη ναυτιλία. Στο τραπέζι υπάρχουν προτάσεις για τη μείωση των κλιματικών επιπτώσεων που προκαλούνται από την αύξηση των εκπομπών της ναυτιλίας. Στόχος είναι να μειωθούν οι εκπομπές των πλοίων με βάση τη συμφωνία του Παρισιού, επιτυγχάνοντας καθαρό μηδενικό άνθρακα «το συντομότερο δυνατό» μετά το 2050.  Επιπλέον, επιδιώκουν να καταστεί υποχρεωτικός στόχος του 2030 η μείωση κατά 40% των εκπομπών άνθρακα τηε ναυτιλίας σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2008.

Αντιπαράθεση μεταξύ ναυτιλιακών ομάδων και οικολογικών ομάδων

Οι ναυτιλιακές ομάδες υποστηρίζουν ότι τα σχέδια είναι ισχυρά και θα συμβάλουν σημαντικά στην αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης. Ο Stuart Neil, διευθυντής επικοινωνιών του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου, δήλωσε: “Εργαζόμαστε σκληρά για να υποστηρίξουμε μια φιλόδοξη συμφωνία μεταξύ όλων των χωρών στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό που παρέχει μια νομικά δεσμευτική συμφωνία, η οποία βεβαιώνει ότι η βιομηχανία πρέπει να μηδενίσει τις εκπομπές του άνθρακα στον τομέα της ναυτιλίας.”

Ωστόσο, οι υπερασπιστές επισημαίνουν ότι ο στόχος για την μείωση του άνθρακα, ο οποίος συμφωνήθηκε για πρώτη φορά το 2018, δεν θα οδηγήσει απαραίτητα σε απόλυτη μείωση των εκπομπών από τη ναυτιλία. Η συνολική ποσότητα άνθρακα που παράγεται μπορεί να αυξηθεί, ακόμη και όταν τα πλοία γίνονται πιο αποτελεσματικά. Απαιτούνται πιο αυστηροί στόχοι.

«Το σχέδιο κανονισμού που επεξεργάζεται αυτήν την εβδομάδα είναι μια καταστροφή για τις φιλοδοξίες στον περιορισμό της αύξησης της θερμοκρασίας . Αγνοεί την επιστήμη του κλίματος με τρόπο που δείχνει έλλειψη σεβασμού απέναντι σε όσους βλάπτονται από την κλιματική καταστροφή», δήλωσε η Sophie Miller του Ocean Rebellion.

Σε μια δραματική παρέμβαση της τελευταίας στιγμής σε συνομιλίες του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού, οι πράσινες ομάδες έχουν κάνει κοινή πρόσκληση για να απορρίψουν τις τρέχουσες προτάσεις και να κάνουν επαναπροσδιορισμό.

Η απόφαση δεν έχει καθοριστεί ακόμα

Οι κυβερνητικές συναντήσεις στο Διαδίκτυο υπό την αιγίδα του ΔΝΟ έχουν προγραμματιστεί να ολοκληρώσουν τις συνομιλίες τους στις 2 μ.μ. την Παρασκευή, αν και είναι πιθανό να συνεχιστούν. Το αποτέλεσμα μπορεί να μην είναι άμεσα εμφανές, εκτός εάν προκύψει σαφής συναίνεση. Σε επόμενο στάδιο επρόκειτο να συνεδριάσουν και να εξετάσουν τα αποτελέσματα των συνομιλιών της επιτροπή προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος του ΙΜΟ στα μέσα Νοεμβρίου, προτού ληφθεί οποιαδήποτε σαφής απόφαση.

Πηγή: theguardian.com

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here