Αρχική Επιστήμη Επιστήμονες επανέφεραν επιτυχώς μικρόβια 100 εκ ετών από τo βυθό

Επιστήμονες επανέφεραν επιτυχώς μικρόβια 100 εκ ετών από τo βυθό

Photograph: Iodp Jrso/Reuters
Τα μικρόβια επανήλθαν στη ζωή μετά από 100 εκατομμύρια χρόνια. Φωτό Iodp Jrso/Reuters όπως δημοσιεύθηκε στη theguardian.com

Επιστήμονες επανέφεραν με επιτυχία, μικρόβια 100 εκατομμυρίων ετών από το βυθό. Και συγκεκριμένα, μικρόβια που ήταν σε ανενεργή κατάσταση από την εποχή των δεινοσαύρων! Μάλιστα, τα μικρόβια τράφηκαν και πολλαπλασιάστηκαν μετά από χιλιετίες μέσα στο εργαστήριο.

Η έρευνα επιχειρεί να ρίξει φως στην απίστευτη δύναμη της επιβίωσης των πιο πρωτόγονων οργανισμών στη Γη. Αυτοί επιβίωσαν για δεκάδες εκατομμύρια έτη με ελάχιστο, αν όχι καθόλου οξυγόνο ή τροφή, προτού τους επαναφέρουν και πάλι εντός εργαστηρίου.

Η ομάδα που συγκροτήθηκε υπό την Japan Agency for Marine-Earth Science and Technology ανέλυσε αρχαία δείγματα που βρίσκονταν εντός του βυθού του Νότιου Ειρηνικού ωκεανού για πάνω από 100 εκατομμύρια έτη.

Μάλιστα, εντυπωσιακό είναι, ότι η συγκεκριμένη περιοχή δε φημίζεται για τον πλούτο θρεπτικών συστατικών στη σύστασή της, σε σχέση με το μέσο όρο. Γεγονός που καθιστά ακόμα πιο εντυπωσιακό το ότι διατήρησε ζωή για χιλιετίες.

Η ομάδα επώασε τα δείγματα ώστε να βοηθήσει τα μικρόβια να ξυπνήσουν από τον “αιώνιο ύπνο” τους.

Επιστήμονες επανέφεραν επιτυχώς μικρόβια 100 εκ ετών από τo βυθό Iodp Jrso/PA
Η ομάδα διαπίστωσε ότι τα μικρόβια μπορούσαν και πάλι να τραφούν και να πολλαπλασιαστούν στο εργαστήριο. Φωτό Iodp Jrso/PA, όπως δημοσιεύθηκε στη theguardian.com

Ενώ, ακόμα πιο εντυπωσιακό ήταν ότι κατάφεραν να επανέλθουν στη ζωή σχεδόν στο σύνολό τους.

“Όταν τα είδα, διερωτήθηκα στην αρχή, αν είχε γίνει κάποιο λάθος στο πείραμα” είπε ο επικεφαλής της έρευνας Yuki Morono. Ενώ, προσέθεσε, ότι τώρα γνωρίζουν πως δεν υπάρχει ηλικιακό όριο στους οργανισμούς που “έρχονται” από τη βιόσφαιρα στο υπόστρωμα του βυθού.

Ο Morono εξήγησε πως τα μικρόβια του υποστρώματος του βυθού, διαφέρουν από αυτά της επιφάνειας της Γης, στο ότι μόνο το οξυγόνο αρκεί για να συντηρηθούν, χωρίς αυτά να καταναλώνουν καθόλου ενέργεια. Όταν επανήλθαν σε συνθήκες με “τροφή” μπόρεσαν να “συνεχίσουν” από εκεί. Τουλάχιστον αυτό ήταν το συμπέρασμα της ερευνητικής ομάδας, και η μόνη εξήγηση στο πως κατάφεραν να επιβιώσουν σε τόσο φτωχό υπέδαφος για τόσο πολλά χρόνια.

Προγενέστερες έρευνες έχουν υποδείξει ότι συγκεκριμένα βακτήρια καταφέρνουν να επιβιώνουν στα λιγότερο φιλόξενα μέρη στη Γη, συμπεριλαμβανομένου του υποστρώματος του βυθού όπου το οξυγόνο είναι περιορισμένο κατά πολύ.

Πηγή: theguardian.com