Αρχική Μεταφορές Ποδήλατο: Λιγότεροι ρύποι, καλύτερο αστικό περιβάλλον

Ποδήλατο: Λιγότεροι ρύποι, καλύτερο αστικό περιβάλλον

0
ποδηλατο στη δουλεια
Διαφήμιση

H σχέση με τον ευρύτερο ευρωπαϊκό στόχο της μετάβασης σε μία οικονομία μηδενικού άνθρακα, και τους ενδιάμεσους στόχους που έχουν τεθεί για το 2030 καθώς και η αναβάθμιση του αστικού περιβάλλοντος και η προώθηση της βιώσιμης αστικής ανάπτυξης, είναι οι δύο βασικοί στόχοι της πολιτικής του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για την προώθηση της χρήσης του ποδηλάτου – στο πλαίσιο του συνολικότερου έργου του για τη βιώσιμη αστική κινητικότητα.

Τα παραπάνω ανέλυσε ο Γενικός Γραμματέας Χωρικού Σχεδιασμού & Αστικού Περιβάλλοντος, Ευθύμιος Μπακογιάννης, στην εσπερίδα που διοργανώθηκε στη Θεσσαλονίκη, από το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ-ΙΜΕΤ)-συντονιστής του έργου iBikeShare και εταίροι του έργου, Brainbox A.E. και ΟΤΟ ΑΕ.

Στόχος ήταν και η ενίσχυση της χρήσης του ποδηλάτου στην πόλη, η ενημέρωση του κοινού για το νέο app κοινόχρηστων ποδηλάτων που αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του έργου, αλλά και η επικοινωνία με τους πολίτες σχετικά με την επονομαζόμενη active κινητικότητα (ποδήλατο, ηλεκτρικό πατίνι και πεζή μετακίνηση) στη μετά COVID-19 εποχή.

Πρωταγωνιστές των lockdown το ποδήλατο και το περπάτημα

Ποδήλατο: Λιγότεροι ρύποι, καλύτερο αστικό περιβάλλον

“Η σημασία της βιώσιμης κινητικότητας και της μετακίνησης με ποδήλατο, ανθρώπων και αγαθών είναι αδιαμφισβήτητη και απαραίτητη και για την οικονομική μας ευημερία και για την περιβαλλοντική προστασία!” είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μπακογιάννης. Η πανδημία έφερε μια ακόμη αλλαγή, πρόσθεσε, αυτή της “κοινωνικής απόστασης”. “Παράλληλα, οι συνθήκες του lockdown που επιβλήθηκαν στις πόλεις μας έδειξαν ότι όταν οι μετακινήσεις περιορίζονται, αυξάνονται οι ήπιοι τρόποι μετακίνησης με πρωταγωνιστές το περπάτημα και το ποδήλατο“.

Το νέο πλαίσιο

Ποδήλατο: Λιγότεροι ρύποι, καλύτερο αστικό περιβάλλον

Η πολιτική του ΥΠΕΝ για την βιώσιμη αστική κινητικότητα περιλαμβάνει:

  • Την «Εθνική Στρατηγική για το Ποδήλατο».
  • Τις «Τεχνικές Οδηγίες για τη δημιουργία προσωρινών διαδρόμων κίνησης πεζών, προσωρινών διαδρόμων κίνησης ποδηλάτου και προσωρινή δημιουργία περιοχών ήπιας κυκλοφορίας ή δρόμων ήπιας κυκλοφορίας με μείωση του ορίου ταχύτητας στα τριάντα (30) χλμ/ώρα, σε τοπικές οδούς ή σε περιοχές κατοικίας».
  • Τις «Τεχνικές Οδηγίες για τον σχεδιασμό αστικών οδών και υπαίθριων δημόσιων χώρων».
  • Τις διατάξεις που εντάχθηκαν στο νομοσχέδιο για την Ηλεκτροκίνηση και αφορούν στην προώθηση της χρήσης του ηλεκτρικού ποδηλάτου.
  • Μια σειρά από άλλες σημαντικές πρωτοβουλίες του ΥΠΕΝ που σχετίζονται με μελέτες και προγράμματα για τη δημιουργία ποδηλατικών υποδομών στον αστικό & εξωστικό χώρο, τη χρηματοδότηση της μελέτης 2 εθνικών διαδρομών EUROVELO, την εγκατάσταση κοινοχρήστων συστημάτων ποδηλάτου στους δήμους, καμπάνιες ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης του κοινού, παροχή κινήτρων για την αύξηση της χρήσης του ποδηλάτου, αλλά και τη βελτίωση του νομοθετικού πλαισίου εφαρμογής δράσεων και πολιτικών για την ενίσχυση της χρήσης του ποδηλάτου τόσο στις ελληνικές πόλεις όσο και στην ύπαιθρο.

Ευκαιρία για αλλαγές

ποδήλατο γυναίκα

“Οι πόλεις του κόσμου φαίνεται να βρίσκονται μπροστά σε μία σημαντική ευκαιρία να αλλάξουν τη μέχρι σήμερα πορεία τους και να στραφούν σε πιο υγιείς και φιλικές στο περιβάλλον λύσεις. Κατά τη διάρκεια τόσο του lockdown, όσο και στο διάστημα επαναφοράς, βλέπουμε αρκετές πόλεις να διευκολύνουν με έκτακτα μέτρα τους κατοίκους να περπατούν και να ποδηλατούν, διατηρώντας ωστόσο τις αποστάσεις ασφαλείας” συνέχισε ο κ. Μπακογιάννης, συμπληρώνοντας ότι επιπλέον, οι πόλεις ενθαρρύνονται να λαμβάνουν πιλοτικά μέτρα για τον περιορισμό της επαναφοράς της κυκλοφοριακής συμφόρησης και τη διατήρηση χαμηλών ταχυτήτων. “Ας μην αφήσουμε την ευκαιρία να χαθεί και ας έχουμε το πολιτικό σθένος να συνεργαστούμε όλοι μαζί για μια πραγματική αλλαγή στον χώρο των μετακινήσεων και στην διαμόρφωση του αστικού περιβάλλοντος” κατέληξε.

Διαφήμιση