Αρχική Ενέργεια Ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης-Αττικής: Ένα έργο εθνικής σημασίας

Ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης-Αττικής: Ένα έργο εθνικής σημασίας

0
διασυνδεση κρητης αττικης

Υπογράφηκαν στον Ηράκλειο οι συμβάσεις για την ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης με την Αττική ανάμεσα στη θυγατρική εταιρεία του ΑΔΜΗΕ «Αριάδνη Interconnection», που υλοποιεί το έργο και τις εταιρείες-αναδόχους.

Έργο με πολλαπλά οφέλη

Ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης-Αττικής: Ένα έργο εθνικής σημασίας

Η ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης-Αττικής είναι έργο εθνικής σημασίας, με πολλαπλά περιβαλλοντικά και κοινωνικοοικονομικά οφέλη, επισημαίνει το ΥΠΕΝ. Πρόκειται για επένδυση ύψους 1 δισ. ευρώ, με έντονο αναπτυξιακό πρόσημο για την Κρήτη, καθώς η ολοκλήρωσή της εντός του 2023 θα άρει οριστικά τον ενεργειακό αποκλεισμό του νησιού και θα καταστήσει την ηλεκτροδότηση της Κρήτης φθηνή, πράσινη και αξιόπιστη. Ουσιαστικά θα μπει τέλος στην εξάρτηση της Κρήτης από τους αυτόνομους ρυπογόνους σταθμούς παραγωγής που θα κλείσουν.

Η υποθαλάσσια ηλεκτρική ζεύξη Κρήτης-Αττικής είναι ένα από τα μεγαλύτερα έργα που έχουν πραγματοποιηθεί τα τελευταία χρόνια στην χώρα συνολικά. Είναι επίσης ένα έργο αναπτυξιακό, ιδιαίτερα για την Κρήτη, για την οποία ξεκινά ένα νέο κεφάλαιο ενεργειακής ασφαλείας και βεβαιότητας” τόνισε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης.

Μείωση εκπομπών και εξοικονόμηση χρημάτων

Ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης-Αττικής: Ένα έργο εθνικής σημασίας

“Το έργο έχει όμως και περιβαλλοντικό πρόσημο” πρόσθεσε ο κ. Χατζηδάκης, “καθώς όταν ολοκληρωθεί θα κλείσουν οι μονάδες στα Λινοπεράματα, τον Αθερινόλακκο και στα Χανιά.  Άμεση θετική επίδραση θα υπάρχει ειδικά στο Δήμο Μαλεβιζίου χάρη και στα αντισταθμιστικά οφέλη από τον ΑΔΜΗΕ και από το Πράσινο Ταμείο, προϋπολογισμού 9-9,5 εκ ευρώ. Στην ενεργειακή μας πολιτική, προχωράμε μπροστά σε έναν δρόμο πράσινο και ευρωπαϊκό και το σημερινό έργο κινείται ακριβώς προς αυτή την κατεύθυνση”.

Παράλληλα, σύμφωνα με μελέτη της Περιφέρειας Κρήτης, με την ηλέκτριση της διασύνδεσης Κρήτης-Πελοποννήσου έως το τέλος του έτους και τη λειτουργία της διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής, οι ρύποι CO2 της Κρήτης θα περιοριστούν κατά 60% σε σχέση με τα τρέχοντα επίπεδα.

Όσο για το οικονομικό σκέλος, το έργο θα οδηγήσει σε μείωση κατά 400 εκατ. ευρώ ετησίως των χρεώσεων ΥΚΩ, πράγμα που σημαίνει ότι θα αποσβεστεί σε περίοδο 2,5 ετών. Θα επιτρέψει παράλληλα την αξιοποίηση του μεγάλου δυναμικού ΑΠΕ της Κρήτης, με την εγκατάσταση αιολικών και φωτοβολταϊκών σταθμών συνολικής ισχύος 2.500 MW.

Πρωτοπορία και εκσυγχρονισμός

Ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης με Αττική

Ο ΑΔΜΗΕ πρωτοπορεί στον ενεργειακό εκσυγχρονισμό της χώρας, καθώς υλοποιεί τις περισσότερες επενδύσεις για τον εξηλεκτρισμό της. Αυτή τη στιγμή ο Διαχειριστής προχωρά δυναμικά με την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της διασύνδεσης της Κρήτης, τις υπόλοιπες διασυνδέσεις των Κυκλάδων και ετοιμάζει συστηματικά τη διασύνδεση των Δωδεκανήσων και του Βορείου Αιγαίου. Είναι ο μεγαλύτερος επενδυτής και ελπίζουμε κάποιοι άλλοι να τον ξεπεράσουν” δήλωσε ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γεράσιμος Θωμάς.

“Η διασύνδεση της Κρήτης με την Αττική είναι ένα από τα μεγαλύτερα έργα υποδομής που δρομολογούνται σήμερα στην Ελλάδα. Ο ΑΔΜΗΕ, μέσω της “Αριάδνη Interconnection” κατόρθωσε να συμβασιοποιήσει σε χρόνο-ρεκόρ –μόλις ένα έτος– όλα τα μέρη του ιστορικού έργου. Το 2023, το μεγάλο καλώδιο της Κρήτης θα προσφέρει ασφαλή, οικονομική και πράσινη ηλεκτροδότηση στο νησί προς όφελος των κατοίκων και των επισκεπτών του. Με αυτό το έργο-σταθμό για την ιστορία του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς, ο ΑΔΜΗΕ απέδειξε ότι μπορεί να προχωρήσει στην υλοποίηση ενός από τα πλέον απαιτητικά έργα ηλεκτρικής διασύνδεσης, παγκοσμίως, με ταχύ, διαφανή και αποδοτικό τρόπο, μεγιστοποιώντας τα οφέλη για όλους τους Έλληνες καταναλωτές” συμπλήρωσε ο Πρόεδρος της Αριάδνη Interconnection και Πρόεδρος και CEO του μητρικού ομίλου ΑΔΜΗΕ, Μάνος Μανουσάκης.

Οι συμβάσεις

Ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης με Αττική

Υπεγράφησαν συμβάσεις με αναδόχους από πέντε χώρες:

  • Prysmian (Ιταλία): για το πρώτο τμήμα του έργου το οποίο αφορά στην μελέτη, προμήθεια και εγκατάσταση του ενός από τα δυο υποβρύχια καλώδια που θα συνδέουν την Κρήτη με την Αττική και των σταθμών ηλεκτροδίων σε Κρήτη και Αττική.
  • Nexans (Νορβηγία): για το δεύτερο τμήμα το οποίο αφορά το δεύτερο υποβρύχιο καλώδιο.
  • Ένωση εταιρειών Ελληνικά Καλώδια-ΝΚΤ (Σουηδία): για το τρίτο τμήμα το οποίο αφορά στα υπόγεια καλωδιακά τμήματα που θα συνδέσουν τους Σταθμούς Μετατροπής σε Κρήτη και Αττική με τα υποβρύχια καλωδιακά τμήματα.
  • Prysmian: για το τέταρτο τμήμα το οποίο αφορά στην μελέτη, προμήθεια και εγκατάσταση οπτικών ινών.
  • Siemens (Γερμανία)-ΤΕΡΝΑ (μέλος του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ): για τη μελέτη, την προμήθεια και την εγκατάσταση δύο Σταθμών Μετατροπής και ενός Υποσταθμού.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here