Αρχική Μεταφορές Καστέλι: Ξεκινά η κατασκευή το νέου “πράσινου” αεροδρομίου

Καστέλι: Ξεκινά η κατασκευή το νέου “πράσινου” αεροδρομίου

0
kasteli2
Διαφήμιση

Νέα εποχή ξημερώνει για την Κρήτη: Μετά από 16 ολόκληρα χρόνια, το “όραμα” για την κατασκευή ενός νέου, υπερσύγχρονου αεροδρομίου που θα εξυπηρετεί τις πολλαπλές ανάγκες του νησιού, γίνεται πραγματικότητα. Χθες ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, τοποθέτησαν την πλάκα θεμελίωσής του παρουσία υφυπουργών, του περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρου Αρναουτάκη, βουλευτών και ευρωβουλευτών.

Πολλαπλά τα οφέλη

kasteli3

Το νέο αεροδρόμιο θα κατασκευαστεί στην περιοχή του Καστελίου και θα αντικαταστήσει τον υφιστάμενο αερολιμένα «Νίκος Καζαντζάκης» στο Ηράκλειο. Η επένδυση, που θα ξεπεράσει συνολικά το 1 δισ. ευρώ, αναμένεται να συμβάλλει στον εκσυγχρονισμό και στην ενίσχυση του τουρισμού της Κρήτης, να βοηθήσει στην ανάπτυξη το νησιού, ενώ ταυτόχρονα θα αναβαθμίσει το περιβάλλον και την ποιότητα ζωής στην περιοχή του Ηρακλείου, αφού θα ελευθερώσει την έκταση 2.800 στρεμμάτων στην Αλικαρνασσό όπου λειτουργεί σήμερα το «Νίκος Καζαντζάκης».

Επιπλέον, θα δημιουργήσει άμεσα νέες θέσεις εργασίας κατά την κατασκευή του καθώς και περίπου 7.000 νέες θέσεις μόνιμης και σταθερής εργασίας κατά τη λειτουργία του.

Το έργο θα ολοκληρωθεί σε βάθος πενταετίας και όταν ανοίξει τις πύλες του θα διακοπεί η λειτουργία του σημερινού αεροδρομίου Ηρακλείου.

Το καλύτερο “πράσινο” αεροδρόμιο

kasteli4

«Το αεροδρόμιο αυτό θα είναι το καλύτερο αεροδρόμιο στη χώρα. Το πιο σύγχρονο, το πιο φιλικό προς το περιβάλλον», δήλωσε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την τελετή θεμελίωσης. «Θα βρίσκεται στην καρδιά της Ανατολικής Μεσογείου, σε απόσταση μικρότερη των 4 ωρών από τις μεγάλες πρωτεύουσες της Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής. Θα μετατρέψει, δηλαδή, την Κρήτη σε τουριστικό προορισμό και κόμβο αεροπορικό ολόκληρο το χρόνο και σε όλες τις εποχές» πρόσθεσε.

Επισήμανε, επίσης, ότι «ένα τέτοιο κορυφαίο έργο δεν θα μπορούσε να υλοποιηθεί παρά μόνο από φορείς που ξέρουν και μπορούν: από τη μία πλευρά, το ελληνικό Δημόσιο με την ισχύ και την εμπειρία του κράτους. Και από την άλλη, ο ιδιωτικός τομέας με την εμπειρία και την ευελιξία του. Όπως αντιλαμβάνεστε πρόκειται για μία ιδανική σύμπραξη που εγγυάται γρήγορο και καλό αποτέλεσμα».

Η πρώτη ινδική επένδυση

Παράλληλα, το νέο αεροδρόμιο της Κρήτης «σηματοδοτεί την πρώτη μεγάλη ινδική επένδυση στην Ελλάδα της νέας εποχής» και «είναι ένα έργο που έρχεται σε συνέχεια της συνεργασίας μας με την Fraport που αναβάθμισε 14 αεροδρόμια της ελληνικής περιφέρειας». Ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε ότι «δεν σταματάμε εδώ. Σειρά παίρνουν άλλα 23 αεροδρόμια, για τα οποία θα υπάρξουν σύντομα ανακοινώσεις με βάση τον κυβερνητικό σχεδιασμό».

Ενίσχυση του τουρισμού

Το νέο αεροδρόμιο θα ενισχύσει δραστικά το τουριστικό προφίλ της Κρήτης, καθώς θα θέσει τέλος στα προβλήματα συμφόρησης που παρατηρούνται στο «Νίκος Καζαντζάκης», το οποίο είχε κατασκευαστεί με προδιαγραφές για πολύ μικρότερο φόρτο επιβατικής κίνησης.

Η μονάδα στο Καστέλι θα μπορεί να διαχειριστεί άνετα τα περίπου 8 εκατομμύρια επιβάτες που χρησιμοποιούν ετησίως το αεροδρόμιο, οι παρεχόμενες υπηρεσίες θα αναβαθμιστούν ποιοτικά ενώ θα τονωθούν οι εισροές από τον τουρισμό – καθώς μάλιστα την περίοδο 2016-2018 παρατηρήθηκε αύξηση των αεροπορικών αφίξεων στην Κρήτη.

Κόμβος

«Σήμερα είναι μια σημαντική μέρα και το πρώτο βήμα για να μπει η Κρήτη σε μια νέα εποχή. Ένα έργο καθοριστικό για την Κρήτη και την ενίσχυση της εθνικής οικονομίας. Ο μεγάλος εθνικός στόχος είναι να γίνει η Ελλάδα κόμβος στην Ν.Α. Μεσόγειο», τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, συμπληρώνοντας ότι θα βρίσκεται σε απόσταση περίπου 4 ωρών από τη Ντόχα, τη Μόσχα, το Λονδίνο και τη Μαδρίτη.

«Το νέο, σύγχρονο, διεθνές αεροδρόμιο που θα φτιάξουμε στο Καστέλι, όμως, είναι καθοριστικό και για κάτι ακόμα πιο σημαντικό: Για τη συνολική αναβάθμιση του γεωπολιτικού ρόλου της Κρήτης. Και μέσω αυτής, για την ουσιαστική αναβάθμιση συνολικά της εθνικής μας παρουσίας στις αερομεταφορές της Νοτιοανατολικής Μεσογείου», πρόσθεσε.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

  • Διάδρομος μήκους 3.200 μ.,
  • Βιοκλιματικό Κεντρικό Κτίριο Αεροσταθμού σχεδόν 72.000 τ.μ.,
  • 5 σταθερές θέσεις με δυνατότητα εξυπηρέτησης έως 10 αεροσκαφών,
  • Χώροι στάθμευσης 800 οχημάτων κατ’ ελάχιστον,
  • Χώροι αναμονής για 50 τουριστικά λεωφορεία, 150 ταξί και 20 μίνι βαν.
  • Εμπορική ζώνη 400 στρεμμάτων για την ανάπτυξη εμπορικών δραστηριοτήτων.
  • Οδικές συνδέσεις: θα κατασκευαστούν περίπου 18 χλμ. κλειστού αυτοκινητόδρομου διατομής 2×2 λωρίδες, ανά κατεύθυνση, για τη σύνδεση του αεροδρομίου με τον ΒΟΑΚ, 6 χλμ. οδού μιας λωρίδας, ανά κατεύθυνση, για τη σύνδεση με τον ΒΟΑΚ.

Ποιοι

Εταιρεία Αεροδρομίου κατά την Ημερομηνία Έναρξης Παραχώρησης:

  • Ελληνικό Δημόσιο (45,90%)
  • ΤΕΡΝΑ Α.Ε. (32,46%)
  • GMR Airports Ltd (21,64%)

Κατασκευαστής:

  • ΤΕΡΝΑ Α.Ε. (100%)

Πότε

  • Συμβατική διάρκεια Περιόδου Παραχώρησης: 35 έτη από την Ημερομηνία Έναρξης Παραχώρησης (06/02/2020) και συμπεριλαμβάνει την Περίοδο Μελέτης-Κατασκευής.
  • Συμβατική διάρκεια Περιόδου Μελέτης-Κατασκευής: έως 60 μήνες από την Ημερομηνία Έναρξης Παραχώρησης.

Το έργο

  • 1 Διάδρομος προσγείωσης-απογείωσης μήκους 3.200 μ. κατηγορίας κατά ICAO 4E
  • 1 παράλληλος τροχόδρομος κίνησης αεροσκαφών ίσου μήκους
  • 8 συνδετήριοι τροχόδρομοι του διαδρόμου με τον παράλληλο τροχόδρομο
  • 2 συνδετήριοι τροχόδρομοι με τον διάδρομο του Στρατιωτικού Αεροδρομίου
  • Χώρος στάθμευσης αεροσκαφών (apron) για 27 απομακρυσμένες θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών κατηγορίας κατά ICAO C & 5+1 θέσεις τύπου MARS κατηγορία κατά ICAO E (ή 10+2 σταθερές θέσεις στάθμευσης Κατηγορίας C)
  • 1 Τερματικό κτίριο Αεροσταθμού (Terminal Building) 5 επιπέδων συνολικής επιφάνειας 72.000 τ.μ. εκ των οποίων περί τα 13.000 τ.μ. χώροι εμπορικών χρήσεων και περίπου 1.000 τ.μ. μόνιμοι εκθεσιακοί χώροι
  • 11 Κτίρια/Εγκαταστάσεις απαιτήσεων λειτουργίας αεροδρομίου: Πύργος Ελέγχου, Πυροσβεστική, Αστυνομία, Συντήρησης Αεροδρομίου, Εγκατάστασης εταιρειών επίγειας εξυπηρέτησης, Κέντρο ενέργειας, Υποσταθμός 150kV, Δεξαμενές Νερού, Εγκατάσταση Βιολογικού Καθαρισμού, Εγκατάσταση αποθήκευσης καυσίμων και ανεφοδιασμού αεροσκαφών μέσω υπόγειου συστήματος Hydrant, Εγκατάσταση συλλογής απορριμμάτων αεροδρομίου
  • Χώρους στάθμευσης 800 οχημάτων κατ’ ελάχιστον, χώρους αναμονής για 50 τουριστικά λεωφορεία, 150 ταξί και 20 μίνι βαν.
  • Δυνατότητα εξυπηρέτησης των αναγκών πλήρης διοχέτευσης των αστικών αποβλήτων των οικισμών Θραψανού, Αρχάγγελου, Γαλελιανού, Σκλαβεροχωρίου, Ευαγγελισμού, Λιλιανού, Αγίας Παρασκευής, Ρουσοχωρίων στην Εγκατάσταση Βιολογικού Καθαρισμού του Αεροδρομίου
  • Χώροι στάθμευσης και εξυπηρέτησης οχημάτων (ΙΧ, Ταξί, Αστικά-Εμπορικά Λεωφορεία)

Το δίκτυο οδοποιίας

  • Οδός πρόσβασης 2 κλάδων με 4 κυκλικούς κόμβους
  • Χώρος Εμπορικών Χρήσεων επιφάνειας 400 στρεμμάτων
  • Τοπικά έργα – οδοί σύνδεσης
  • Παρεμβάσεις επί του ΒΟΑΚ για την κατασκευή του νέου Α/Κ Χερσονήσου με επεμβάσεις αναβάθμισης των χαρακτηριστικών των τοπικών οδών προς Χερσόνησo
  • Οδός σύνδεσης Αεροδρομίου με τον ΒΟΑΚ στο ύψος του οικισμού Χερσονήσου μήκους περίπου 18 χλμ., 2 κλάδων με 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και παράπλευρο δίκτυο σε όλο το μήκος
  • Αποκατάσταση της υφιστάμενης Ε.Ο. Χερσόνησος – Καστέλι στα σημεία επιρροής από την νέα οδό σύνδεσης ΒΟΑΚ – Αεροδρομίου
  • Οδός σύνδεσης Αεροδρομίου με την Οδό Αρκαλοχωρίου-Βιάννος μήκους περίπου 6 χλμ., με 1 λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και παράπλευρο δίκτυο σε όλο το μήκος
  • Περιμετρική οδός Καστελίου μήκους 1,5 χλμ.
  • Εξωτερικό περιμετρικό δίκτυο Αεροδρομίου με την αναβάθμιση των χαρακτηριστικών των υφιστάμενων οδών που επηρεάζονται εκτιμώμενου συνολικού μήκους 20 χλμ.

Δείτε εδώ το σχετικό βίντεο:

Διαφήμιση