Αρχική Μεταφορές Έρχεται νομοσχέδιο για την κυκλοφορία των ηλεκτρικών πατινιών

Έρχεται νομοσχέδιο για την κυκλοφορία των ηλεκτρικών πατινιών

0
ηλεκτρικό πατίνι

Νομοσχέδιο για να ρυθμιστεί το κανονιστικό πλαίσιο για την κυκλοφορία των ηλεκτρικών πατινιών και των skate rollers στους δρόμους των πόλεων επιχειρεί να βάλει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, που επικαλείται το ΑΠΕ-ΜΠΕ και αναμεταδίδει το The Toc, τους επόμενους μήνες αναμένεται το νομοθετικό πλαίσιο που θα ρυθμίζει όλο το κανονιστικό πλαίσιο για την αγορά, την ασφάλεια και τη χρήση στις πόλεις, όλων των μικροοχημάτων.

Βασικός διαχωρισμός θα είναι η ταχύτητα και με βάση αυτή θα προκύψουν και οι κανόνες χρήσης των ηλεκτρικών πατινιών. Έτσι, σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών, θα έχουμε:

  • τα πατίνια που μπορούν να κινούνται μέχρι 6 χιλιόμετρα/ώρα και
  • τα πατίνια με ταχύτητα έως 25 χιλιόμετρα/ώρα.

Στην πρώτη κατηγορία τα πατίνια θα λογίζονται ως πεζοί, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τους περιορισμούς στην κυκλοφορία τους, ενώ στη δεύτερη κατηγορία τα πατίνια θα λογίζονται ως ποδήλατα και επομένως θα πρέπει να κινούνται στους δρόμους, όπως τα ποδήλατα και όχι σε δρόμους που η επιτρεπόμενη ταχύτητα είναι πάνω από 50 χιλιόμετρα/ώρα.

Σε ό,τι αφορά τα ταχύτερα πατίνια (άνω των 25χλμ./ώρα), αυτά θα υπόκεινται σε πολύ αυστηρότερο πλαίσιο, το οποίο θα αφορά την προσαρμογή τους στο όριο ταχύτητας, διαφορετικά, ενδέχεται, να μην έχουν δυνατότητα κυκλοφορίας στους δρόμους με τόσο υψηλή ταχύτητα.

Η νομοθετική παρέμβαση

lime ηλεκτρικά πατίνια

Από το βήμα της Βουλής ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης, είχε τονίσει πως η νομοθετική παρέμβαση θα αναφέρεται:

  • Στα τεχνικά χαρακτηριστικά των οχημάτων αυτών,
  • Στη δυνατότητα εξακρίβωσής τους, τους χώρους και τις οδούς της χρήσης τους, και
  • Τυχόν επιπλέον απαιτήσεις για τη χρήση τους.

«Επιπλέον, θα υπάρξει σύνταξη και εισήγηση κανονιστικού πλαισίου που αφορά και την εποπτεία της αγοράς των οχημάτων αυτών και των εξαρτημάτων, διότι δεν αναφερόμαστε μόνο στο θέμα της μετακίνησης. Πρέπει να δούμε την αγορά, τα πρότυπα και τα εξαρτήματα, όπως επίσης και τυχόν διαδικασία ανάπτυξης διαδικασιών που σχετίζονται με την ασφάλεια των προϊόντων αυτών», είχε σημειώσει ο υφυπουργός στην ομιλία του.

Διαφήμιση

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here