Αρχική Τουρισμός - Ταξίδια Υπ.Τουρισμού/ΕΟΤ: Στροφή στην ποιοτική και βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη

Υπ.Τουρισμού/ΕΟΤ: Στροφή στην ποιοτική και βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη

0
s
Διαφήμιση

Με στόχο «να γίνει η Ελλάδα πρώτος πράσινος πιστοποιημένος τουριστικός προορισμός» η  πολιτική ηγεσία του υπουργείου Τουρισμού και του ΕΟΤ παρουσίασε σήμερα, σε κοινή συνέντευξη Τύπου, τους βασικούς άξονες της νέας στρατηγικής τουριστικής προβολής και προώθησης της χώρας μας διεθνώς.

«Δίνουμε το έναυσμα της στροφής του ελληνικού τουριστικού προϊόντος στη βιώσιμη, ποιοτική, πολυσχιδή τουριστική ανάπτυξη. Αυτό το ταξίδι θέλει χρόνο, επιμονή, στρατηγική στόχευση. Έχουμε την ομάδα, τη θέληση και έχουμε αποδείξει πόσο αποτελεσματικοί είμαστε. Ξεκινάμε», είπε χαρακτηριστικά  ο υπουργός Τουρισμού κ.Χάρης  Θεοχάρης. Και εκτίμησε «το 2020 θα είναι καλύτερο από το 2019»,  σημειώνοντας ότι το 2019 τα έσοδα του ελληνικού τουρισμού κινήθηκαν αυξητικά, ενισχύοντας σημαντικά την εθνική οικονομία.

Τις  κατευθύνσεις της νέας εθνικής τουριστικής πολιτικής ανέλυσαν στο Μουσείο Μοντέρνας τέχνης Ελίζας και Βασίλη Γουλανδρή ο υπουργός Τουρισμού κ. Χάρης Θεοχάρης και ο υφυπουργός κ. Μάνος Κόνσολας ενώ τη νέα καμπάνια του ΕΟΤ, παρουσίασε  η Πρόεδρος του ΕΟΤ κα Άντζελα Γκερέκου, η οποία τόνισε ότι κοινή συνισταμένη όλων των ενεργειών είναι «η Βιώσιμη τουριστική Ανάπτυξη για την οποία χρειάζεται και βιώσιμη τουριστική συνείδηση».

s1

Οι στόχοι του 2020

Ο υπουργός Τουρισμού κ Χάρης Θεοχάρης, έθεσε με έμφαση, ως πρώτιστο στρατηγικό στόχο την αύξηση των τουριστικών εσόδων επικαλούμενος στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού, σύμφωνα με τα οποία η ανοδική πορεία του τουρισμού τα τελευταία χρόνια βασίζονταν, κυρίως, στην αύξηση των αφίξεων, όχι όμως και στην ανάλογη αύξηση των τουριστικών εισπράξεων. «Το 2018 –είπε- ήμασταν 13οι στην σειρά κατάταξης παγκοσμίως σε ότι αφορά τις αφίξεις αλλά 24οι στην σειρά κατάταξης σε έσοδα, ενώ από το 2009 έως το 2018 είχαμε μια σταδιακή μείωση των εσόδων ανά επιβάτη, με συνέπεια η χώρα μας να απέχει με 570 δολάρια από τον μέσο διεθνή όρο δαπάνης των 800 δολαρίων ανά επιβάτη».

Ο υπουργός εκτίμησε για το 2019  (σύμφωνα μέχρι στιγμής στοιχεία) ότι θα υπάρξει  αύξηση 3-4% στις αφίξεις ( χωρίς την κρουαζιέρα ) και 12% στα έσοδα «παρά τα έκτακτα γεγονότα ( σ.σ. κατάρρευση Thomas Cook, καταστροφές στην Χαλκιδική) και έθεσε ως βασικούς στόχους της νέας τουριστικής πολιτικής για το 2020 αύξηση:

  • 10% στα τουριστικά έσοδα
  • 5% στις αφίξεις
  • 5% στις διανυκτερεύσεις
  • 4,5% στην κατά κεφαλήν δαπάνη
  • 3% στην αύξηση κλινών 3* και 4* αστέρων

Οι στόχοι, όπως είπε ο κ. Θεοχάρης, αφορούν στη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη, στη διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος, με τον εμπλουτισμό των προσφερόμενων υπηρεσιών και τη βελτίωση της ποιότητας, στην ενίσχυση της προστιθέμενης αξίας στον τουρισμό, με την αναβάθμιση του επιπέδου γνώσεων και δεξιοτήτων των ανθρώπων που παράγουν το τουριστικό προϊόν και την προώθηση του ελληνικού τουριστικού brand και της εικόνας της χώρας.

Για το λόγο αυτό  η φετινή καμπάνια προβολής του ελληνικού τουρισμού, με κεντρικό σύνθημα «Greece. Always in season», ξεκίνησε νωρίτερα  από  κάθε άλλη χρονιά (15 Ιανουαρίου ) με στοχευμένες παρεμβάσεις σε αγορές στόχους και σε σύγχρονα μέσα προβολής.

Ο κ Θεοχάρης ανέφερε επιπλέον ότι:

  • το γεγονός αυτό έχει ήδη βρει θετική ανταπόκριση στη διεθνή τουριστική αγορά  και οι πρώτες αντιδράσεις είναι απολύτως θετικές και ενθαρρυντικές
  • στόχος για το 2020 είναι η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και μια πολυκεντρική και ισόρροπη τουριστική ανάπτυξη.

Για το λόγο αυτό:

  • απλοποιούνται και επιταχύνονται οι αδειοδοτήσεις και τα επενδυτικά έργα( ιαματικές πηγές , μαρίνες κα)
  • λαμβάνονται σημαντικές πρωτοβουλίες για την γαστρονομία που θεωρείται  το υπόβαθρο όλων των τουριστικών προϊόντων, αλλά και
  • την αντιμετώπιση των προβλημάτων εποχικότητας και  υπερσυγκέντρωσης του τουρισμού σε πέντε περιφέρειες (Νότιο Αιγαίο, Κεντρική Μακεδονία, Κρήτη, Αττική, Ιόνιο).
  • προωθείται η βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη με στοχευμένες δράσεις για την ανατροπή του εποχιακού μοντέλου αλλά και για να γίνει  η Ελλάδα ο πρώτος πράσινος πιστοποιημένος προορισμός και “plasticfree zone”. Το μότο του υπουργείου σύμφωνα με τον κ Θεοχάρη είναι «Κάθε χωριό και προορισμός».

s2

Η Ελλάδα εκπαιδευτικός προορισμός

Κυρίαρχο δομικό στοιχείο του νέου στρατηγικού σχεδιασμού για τον τουρισμό είναι σύμφωνα με τον υφυπουργό Τουρισμού κ Μάνο Κόνσολα, η τουριστική εκπαίδευση. Όπως είπε: «Εντολή του Πρωθυπουργού, αλλά και πρόσταγμα των καιρών είναι η αναβάθμιση της τουριστικής εκπαίδευσης που θα πρέπει να καταστεί συμβατή με τις προκλήσεις του μέλλοντος και να μετατραπεί σε υπεραξία για τον τουρισμό μας».

Στο πλαίσιο αυτό είναι ήδη σε διαβούλευση ένας νέος νόμος-πλαίσιο που προβλέπει την ίδρυση ανώτατου εκπαιδευτικού ιδρύματος τουριστικής κατάρτισης που στοχεύει  να συνδέσει την εκπαιδευτική διαδικασία με την τουριστική αγορά και τις επιχειρήσεις και τις ανάγκες του νέου αναπτυξιακού προτύπου για τον ελληνικό τουρισμό.

«Σχεδιάζουμε με τα μάτια στραμμένα στο αύριο και όχι στο χθες. Δεν μας ταιριάζει η διαχειριστική λογική. Πρόκειται για την πιο σημαντική μεταρρυθμιστική προσπάθεια που έχει γίνει στο χώρο της τουριστικής εκπαίδευσης» είπε ο υφυπουργός Τουρισμού με τον υπουργό κ Θεοχάρη  να τονίζει ότι ο στόχος είναι να γίνει η Ελλάδα εκπαιδευτικός προορισμός για την τουριστική εκπαίδευση.

Τουριστικά μεγέθη

Ο Υφυπουργός Τουρισμού, κ. Μάνος Κόνσολας, επεσήμανε ακόμη ότι η τελική εκτίμηση προβλέπει το 2019 να κλείσει με έσοδα 18 δισεκατομμυρίων 145 εκατ. ευρώ, με το ποσό της αύξησης να κινείται στο 12,6%, αφού τα έσοδα το 2018 είχαν κλείσει στα 16 δις 113 εκατ. ευρώ. Τόνισε ότι  η αύξηση των ταξιδιωτικών εισπράξεων και η καλή πορεία του τουρισμού , συνέβαλε στο να υπερβεί η οικονομία μας το όριο του 2% στο ρυθμό ανάπτυξης για το 2019.

Χαρακτήρισε ιδιαίτερα θετικό το γεγονός ότι  για πρώτη φορά, το 2019, η μέση κατά κεφαλήν δαπάνη κάθε επισκέπτη στη χώρα μας  ήταν αυξημένη κατά 12,3%, φτάνοντας τα 559 ευρώ από 498 ευρώ που ήταν το 2018 ενώ αναφέρθηκε και στην άνοδο της κρουαζιέρας με δεδομένο ότι οι αφίξεις κρουαζιερόπλοιων σε 43 λιμάνια της χώρας ανήλθαν το 2019 στις 3.899 έναντι 3.410 το 2018, κάτι που αντιστοιχεί σε ποσοστό ανόδου 14,34%. Αντίστοιχη αύξηση καταγράφηκε και στον αριθμό των  επιβατών κρουαζιέρας, που ανήλθαν στις 5.537.500 για το 2019 έναντι  4.788.642 επιβατών το 2018, με ποσοστό αύξησης 15,64%.

Μετασχηματισμός του ΕΟΤ / Greek Tourism Ambassadors

Η πρόεδρος του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού κα Άντζελα Γκερέκου αναφέρθηκε στο μετασχηματισμό του ΕΟΤ σε ένα σύγχρονο ψηφιακό Οργανισμό, στην έγκαιρη έναρξη της διαφημιστικής καμπάνιας φέτος, στο άνοιγμα νέων αγορών  – στόχων, και στις συντονισμένες ενέργειες για τη μεγιστοποίηση των ήδη θετικών αποτελεσμάτων στον ελληνικό τουρισμό. «Πλέον η Ελλάδα καλείται να κινηθεί στο δρόμο της βιωσιμότητας σε κάθε πτυχή της οικονομίας, και  Βιώσιμη Τουριστική Ανάπτυξη σημαίνει ξεκάθαρα σταθερή αύξηση στα έσοδα και στον αριθμό των διεθνών επισκεπτών με ταυτόχρονη προώθηση και εφαρμογή πρακτικών βιωσιμότητας σε όλη την τουριστική διαδικασία.

Επίσης τόνισε ότι υπάρχει συγκεκριμένο σχέδιο με σαφείς στόχους το οποίο και σε συνεργασία με τους φορείς του τουριστικού τομέα και την Αυτοδιοίκηση θα αποδώσει θετικά αποτελέσματα.

Σε ότι αφορά τους στόχους μάρκετινγκ η κα Γκερέκου ανάφερε μεταξύ άλλων την  ενίσχυση του ψηφιακού marketing μέσα από σειρά δράσεων καθώς επίσης  και η δημιουργία δικτύου Greek Tourism Ambassadors από εθελοντές προσωπικότητες κύρους της επιστήμης, της τέχνης και του αθλητισμού.

s3

Μετεστέγαση στην Ομόνοια

Στη συνέντευξη ο υπουργός, προανήγγειλε και τη μεταστέγαση των υπηρεσιών του υπουργείου Τουρισμού και τη συστέγαση με τις αντίστοιχες του ΕΟΤ σε κτίριο στην περιοχή της Ομόνοιας, και συγκεκριμένα εκεί που  στεγαζόταν το ξενοδοχείο “Ambassadeurs”, το οποίο μετά έγινε το παλιό Εφετείο Αθηνών. Γεγονός που  θα εξασφαλίσει ετήσια εξοικονόμηση πόρων του δημοσίου της τάξεως του 1,8 εκατομμυρίου ευρώ.Η κίνηση αυτή έχει και έναν επιπλέον στόχο: την τουριστική ανάδειξη της περιοχής για την οποία το υπουργείο Τουρισμού βρίσκεται σε συνεννόηση με τον Δήμο Αθηναίων.

Τέλος ο  κ. Θεοχάρης αναφερόμενος στην επιλογή του χώρου της συνέντευξης, είπε πως πρόκειται για «ένα νέο, σύγχρονο μουσείο, με μια εντυπωσιακή συλλογή έργων τέχνης, δίπλα στο Καλλιμάρμαρο και μια ανάσα από το ιστορικό κέντρο της Αθήνας δεν μπορεί παρά να προσελκύει επισκέπτες από το εσωτερικό και το εξωτερικό. Και το Υπουργείο Τουρισμού αγκαλιάζει και στηρίζει κάθε προσπάθεια αναβάθμισης του τουριστικού προϊόντος από όπου και εάν προέρχεται».

Α.Γ.Χ

Διαφήμιση