Αρχική Επιλεγμένα Το 70% των ρύπων οξειδίου του αζώτου προέρχονται από τα οχήματα

Το 70% των ρύπων οξειδίου του αζώτου προέρχονται από τα οχήματα

Η Αθήνα θα μπορούσε να μειώσει έως 40% τους επιβλαβείς ρύπους διοξειδίου του αζώτου με τα κατάλληλα μέτρα
0
Athina

Πάνω από το 70 % των επιβλαβών ρύπων οξειδίου του αζώτου προέρχονται από τα οχήματα, τόσο στην Αθήνα, όσο και στο Μιλάνο.

Το ποσοστό αυτό είναι πολύ μεγαλύτερο από το μέσο όρο (47%) σε 30 μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις, ενώ σε κάποιες όπως η Λισαβόνα είναι μόνο 20%.

Αυτό προκύπτει από μελέτη του Κοινού Κέντρου Ερευνών (JRC) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που εκτιμά ότι οι συγκεντρώσεις του μονοξειδίου και του διοξειδίου του αζώτου στις μεγάλες πόλεις της Ευρώπης όπως η Αθήνα θα μπορούσαν να μειωθούν έως 40% με τα κατάλληλα μέτρα, όσον αφορά τη μετακίνηση των οχημάτων.

  • Το 15% της μείωσης μπορεί να προέλθει από τους περιορισμούς στα παλαιότερα πετρελαιοκίνητα ΙΧ,
  • το 13% στα πετρελαιοκίνητα φορτηγά και
  • 6% στα βαν με ντίζελ.

Η ατμοσφαιρική ρύπανση -στην οποία συμβάλλουν σημαντικά τα οξείδια του αζώτου- είναι ο μεγαλύτερος περιβαλλοντικός κίνδυνος για την υγεία, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ). Παρά την πρόοδο που έχει γίνει, αρκετές ευρωπαϊκές πόλεις υποφέρουν ακόμη από μέτρια ποιότητα αέρα.

Αστικός Άτλαντας

Οι ερευνητές του JRC δημιούργησαν έναν «Αστικό Άτλαντα Νο2», όπως αναμεταδίδει η Ναυτεμπορική, με στόχο να βοηθήσουν τις αρμόδιες αρχές να σχεδιάσουν και να εφαρμόσουν πιο αποτελεσματικά μέτρα, ώστε να μειωθούν τα επίπεδα διοξειδίου του αζώτου.

Μεταξύ άλλων, προτείνεται ο αυστηρότερος περιορισμός της κίνησης των μεγαλύτερης ηλικίας και πιο ρυπογόνων πετρελαιοκίνητων οχημάτων στο κέντρο της πόλης ή ακόμη και η επιβολή περιβαλλοντικών τελών στους μεγαλύτερους ρυπαντές.

Ακόμη, προτείνεται:

  • η ενθάρρυνση και τα κίνητρα για τη χρήση ηλεκτρικών οχημάτων,
  • η ευρύτερη χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς, των ποδηλάτων και του περπατήματος.
Διαβάστε επίσης:  Η Θεσσαλονίκη ανακύκλωσε 6,5 τόνους χριστουγεννιάτικων δέντρων

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here